וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרכך? ארדואן הודה לישראל על הבעת התנחומים

ראש ממשלת טורקיה הודה ל"מנהיגי המדינות הידידותיות" שהשתתפו בצער על אסון המכרה, בהן ישראל ששגרירותה ביטלה את אירועי יום העצמאות. בשבוע שעבר דווח שכינה מפגין "זרע ישראל"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודה אתמול (שלישי) לישראל על כך שביטלה את קבלת הפנים באנקרה לרגל יום העצמאות ה-66, כצעד של השתתפות בצער על אסון המכרה שבו נספו 301 כורים בעיר סומה.

"חלק מהמדינות טלפנו לנשיא (עבדוללה גול) או ליו"ר הפרלמנט והשתתפו בצערנו", אמר ארדואן לחברי הפרלמנט באנקרה, לפי הדיווח בעיתון הטורקי "זמאן". "אני רוצה להודות למנהיגי המדינות הידידותיות שטלפנו אליי והביעו את תנחומיהם", הוסיף, בהתייחסו גם לממשלה בירושלים, שהציעה לשלוח סיוע לטורקיה. ארדואן מתח פעמים רבות ביקורת נוקבת על ישראל, בין היתר בשל יחסיה עם הפלסטינים ותוצאותיו של משט המרמרה לפני ארבע שנים.

מלבד קבלת הפנים באנקרה שאמורה הייתה להיערך בשבוע שעבר, שגרירות ישראל ביטלה גם את זו שתוכננה להיערך אתמול באיסטנבול. נורבגיה נקטה צעד דומה, וגם כן זכתה להכרת תודה מצד המנהיג הטורקי.

עוד בוואלה! חדשות:
צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי: "זו לא הפיכה"
האימאם המוסלמי הקיצוני בעל היד האחת הורשע בטרור
ארה"ב מאשימה 5 קצינים סינים במתקפת סייבר חמורה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן – אנקרה, אפריל 2014. רויטרס
מנסה לשקם את היחסים? רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

בעיתון הטורקי צוין כי האסון במכרה, שהוביל למחאה חדשה נגד הרשויות באנקרה, עורר גלי אהדה מכל רחבי העולם. הודעות תנחומים והצעות לסיוע הגיעו מעשרות מדינות, גם מכאלה שלטורקיה יש איתן יחסים קרירים.

המחווה הנדירה באה לאחר כמה תקריות אנטישמיות נגד ישראל ונגד יהודים, שבאחת מהן היה מעורב לכאורה ארדואן עצמו. אתמול דיווחו שני עיתונים נפוצים בטורקיה, שאחד מהם ידוע בתמיכתו בארדואן, כי "יש ראיות למעורבותם" של ישראל והיהודים באסון המכרה. במאמרים שפורסמו נכתב כי לבעל החברה, שנחקר יחד עם בנו בחשד לרשלנות, קיימים "קשרים משפחתיים וסודיים ליהודים". עוד נכתב כי חתנו של בעל המכרה הוא יהודי וכי רק לאחרונה התגלה שלחברת האחזקות יש "שותפים סודיים" - חברות שנמצאות גם הן בבעלות יהודים.

בסוף השבוע דיווחו כלי התקשורת בטורקיה כי ארדואן הטיח מילת גנאי אנטישמית במפגין בסומה שמחה על התנהלות הממשלה בסוגיית המכרה. על פי הדיווחים, ארדואן צעק לעבר המפגין, "למה אתה בורח ממני, זרע ישראל?", תוך שהוא אומר מילה המשמשת בשפה הטורקית כקללה. לאחר התקרית תועדו אנשי הביטחון של ארדואן מכים את המפגין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יועצו של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בועט במפגין במכרה הפחם סומה – 14 במאי 2014. רויטרס
יועץ של ארדואן שתועד בועט במפגין, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully