וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן למפגין: "למה אתה בורח, זרע ישראל?". צפו

ראש ממשלת טורקיה ספג ביקורת קשה כשסייר בעיר סומה שבה אירע אסון המכרה. הוא התקשה לשמור על קור רוח, וסינן לעבר אחד המפגינים את המילים. דווח כי מאבטחיו היכו את האיש

הולך ומסתבך: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הטיח באזרח שהפגין נגדו מילת גנאי בעלת גוון אנטישמי – כך דיווחו אמש (חמישי) כלי תקשורת במדינה. התקרית אירעה בזמן ביקורו של ראש הממשלה הטורקי בעיר סומה, שבה אירע אסון המכרה שגבה את חייהם של כ-300 כורים. לפי הדיווחים, ארדואן צעק לעבר המפגין, "למה אתה בורח ממני, זרע ישראל?", תוך שהוא אומר מילה המשמשת בשפה הטורקית כקללה. בסרטון שתיעד את המהומה והופץ באינטרנט נראה ארדואן כשהוא מוקף אנשי ביטחון. אלה, לפי הדיווחים, המשיכו להכות את האיש המדובר גם אחרי התקרית.

ידיעות נוספות על אסון המכרה ועל המחאה הציבורית:
זעם בטורקיה: יועצו של ארדואן צולם בועט במפגין
אסון ידוע מראש: מחאה נגד ארדואן בשל קריסת המכרה
מאות הרוגים בפיצוץ במכרה פחם בטורקיה

צפו בארדואן משתלח במפגין

כזכור, מיד לאחר האסון הציעה ישראל וארגון מגן דוד אדום סיוע לטורקיה. הנשיא שמעון פרס שיגר איגרת לעמיתו עבדוללה גול ובה כתב: "בזמנים קשים כאלו עלינו לעזור אחד לשני. אנו מציעים כל עזרה שתידרש".

ביומיים האחרונים נאלץ המנהיג הטורקי – שלא ידוע בחיבה רבה לישראל ולישראלים – להתמודד עם פרץ מחאה חדש נגדו. זאת בשל טענות שלפיהן הוא התעלם מכשלי בטיחות שהיו במכרה הפחם במערב המדינה. עשרות כורים עדיין לכודים במקום, ואפסו הסיכויים למצוא מי מהם בחיים.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מבקר במכרה שבו נספו מאות בני אדם – סומה, 14 במאי 2014. לשכת נשיא טורקיה, אתר רשמי
ארדואן, במצב רגוע יותר, מבקר בזירת האסון בסומה/אתר רשמי, לשכת נשיא טורקיה

אתמול בבוקר גבר הלחץ על ארדואן אף יותר. זאת בשל סדרת תמונות שבה נראה אחד מיועציו בועט באדם שהתפרע במכרה הפחם. היועץ, יוסוף ירקל, נראה בועט במפגין אחרי שחיילים כבר השתלטו עליו והפילו אותו לארץ, בחשד שהוא עצמו בעט קודם לכן בשיירתו של ארדואן. תחילה עלו ספקות אם ירקל אכן בועט במפגין, אך בהמשך פורסמו תמונות של התקרית מזוויות נוספות, וירקל הודה כי הוא האדם המופיע בתצלומים. הוא אמר כי בהמשך, "ימסור הצהרה בנושא". לא ברור לחלוטין אם האיש שהיועץ בעט בו הוא אותו אחד שארדואן קילל. לפי דיווחים שונים, גם ארדואן עצמו סטר למפגין.

יועצו של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בועט במפגין במכרה הפחם סומה – 14 במאי 2014. רויטרס
הודה במעשה. יועצו של ארדואן בועט במפגין, אתמול/רויטרס

עם היוודע ממדי האסון וממדי המחדל שקדם לו כנראה, הכריזו איגודי הפועלים המרכזיים בטורקיה על שביתה בת יממה. עצרות מחאה התאספו אתמול בעיר איזמיר ובכמה מוקדים אחרים, שם הפגינו כורים וקראו לשפר את רמת הבטיחות במכרות. המשטרה פיזרה את המפגינים בזרנוקי מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully