וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה 5 קצינים סינים במתקפת סייבר חמורה

בכתב אישום ראשון מסוגו, מואשמים חמישה האקרים מהיחידה הסודית 61398 בגניבת סודות מסחריים ממערך הגרעין של ארה"ב ומענקיות הפלדה שלה. התובע הכללי: "נגיב בחומרה"

רויטרס

במקרה חריג וראשון מסוגו, התביעה בארצות הברית הגישה כתבי אישום נגד חמישה קצינים בצבא סין, בגין אחריותם למתקפת סייבר שנועדה לגנוב סודות מסחריים. חמישה פצחנים (האקרים) המשרתים ביחידה 61398 הממוקמת בשנגחאי, מואשמים בין היתר בחדירה למערך הגרעיני של ארה"ב, לתעשיית הפלדה, האלומיניום והאנרגיה הסולארית שלה.

התובע הכללי, אריק הולדר, אמר כי וושינגטון "לא תסבול מאמצים מצד ממשלות זרות לחבל בחברות אמריקניות". לדבריו, "היקף הגניבה של הסודות המסחריים הוא משמעותי ודורש תגובה תקיפה". הולדר ציין כי "הצלחה בשוק הבינלאומי צריכה להתבסס באופן בלעדי על יכולתה של חברה לבסס חדשנות ותחרות, ולא על חסות ממשלתית שנשענת על ריגול וגניבה".

לקריאה נוספת:
סודות ושקרים בנושאת המטוסים הסודית של סין
"יחידה בצבא סין מנהלת מתקפת סייבר נגד ארה"ב"
משחקי ריגול: הג'יימס בונדים של סין באמריקה

קצינים מיחידה61398  של צבא סין המואשמים בריגול נגד ארה"ב – מאי 2014. AP
תצלומי הנאשמים כפי שהוצגו על ידי התביעה, היום/AP

חמשת הנאשמים הם וואנג דונג, סאן גאי-ליאנג, וון שין-יו, חוואנג ג'ן-יו ו-גו צ'ונחווי. וואנג נודע בכינוי המשמש אותו בקהילת הפורצים, UglyGorilla, ואילו גו השתמש בכינוי KandyGoo . הם נשפטים שלא בפניהם והופכים כעת, למעשה, למבוקשים בארה"ב. הם נאשמים פריצה לחברות של תאגיד הענק וסטינגהאוס (CBS) ולחברת Alcoa, יצרנית האלומיניום השלישית בגודלה בעולם. חברה נוספת שנפגעה מהפריצה למחשביה הייתה יצרנית המתכות ATI (ר"ת Allegheny Technologies).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר. מנהטן, פברואר 2014. רויטרס
התובע הכללי, אריק הולדר/רויטרס

במסגרת תביעה נפרדת, משרד המשפטים הודיע כי יפרסם רשימה של פורצי מחשב שהשתמשו בתכנה בשם Blackshades, המאפשרת להשתלט מרחוק על שרתים. בחודש מרץ, אמר שר ההגנה צ'אק הייגל כי הפנגטון מתכנן לשלש בשנים הקרובות את יכולות ההגנה שלו מפני מתקפות סייבר.

ממשל אובמה פרץ לענקית הסלולר הסינית

בתחילת השנה שעברה, חשף העיתון "ניו יורק טיימס" את קיומה של יחידה 61398, המשמשת כמפקדת הסייבר של צבא סין. בתחקיר נרחב שפרסם העיתון, המבוסס על דו"ח של חברת מחשבים אמריקנית, נכתב כי מטה היחידה שוכן בבניין של 12 קומות בפאתי שנגחאי, מוקף במסעדות ובבתי עסק של יבואני יין ומעסים. אנשי היחידה מועסקים ביישות עלומה של הצבא, שמטרתה לבצע מתקפות מקוונות, בין היתר נגד ארה"ב וקנדה, כדי לחבל במנגנוני שלטון, צבא וכלכלה.

הדיווח סימן את אנשי 61398 כחוד החנית של המתקפות ששיתקו את אתרי הבנקים בארה"ב וסייעו לפצחנים לחדור לפנגטון. חשיפת היחידה הייתה סממן נוסף למתיחות הגוברת בין ארה"ב לסין בעת האחרונה.

ממשל אובמה קרא שוב ושוב לסינים לפעול בשקיפות לגבי יכולותיה הצבאיות, ולשתף פעולה עם וושינגטון מול כוחות אחרים בעולם. התקציב הצבאי של צבא סין הולך ומתעצם מדי שנה, בעוד זה של הפנטגון סובל מקיצוצים גדולים במשכורות ובציוד, לנוכח הנסיגה מעיראק ומאפגניסטן.

ואולם, גם ממשל אובמה אינו טומן ידו בצלחת: לפי דיווח אחר של ה"ניו יורק טיימס", שהתפרסם יחד עם המגזין הגרמני "דר שפיגל", ארה"ב חדרה לאחרונה לשרתי התקשורת של ענקית הסלולר הסינית חווא-ווי (Huawei).

בחודש שעבר נרשמה רגיעה מסוימת במתיחות בין שתי המדינות, כאשר שר ההגנה הייגל הוזמן לביקור ראשון בסין, ואף זכה לסייר בנושאת המטוסים היחידה של המדינה המסוגרת. הסיור הנדיר, שנערך במספנה בעיר הנמל צ'ינגדאו, ארך שעתיים. זו הייתה ו הפעם הראשונה שהסינים התירו לגורם בכיר ממדינה זרה להיכנס לנושאת המטוסים "ליאונינג", שנרכשה מאוקראינה ונכנסה לשירות ב-2012 אחרי שיפוץ מקיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully