וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה: מחר יוכרז מועד הבחירות לנשיאות

18.5.2014 / 16:29

אף שיוזמת נתניהו לדחות את הבחירות לנשיאות זכתה לגיבוי מסוים מצד ראשי מפלגות בקואליציה, יו"ר הכנסת יכריז מחר על קיום ההליך - כנראה באמצע חודש יוני

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, עריכה: טל רזניק

בניגוד ליוזמת נתניהו: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יודיע מחר (שני) על מועד הבחירות לנשיאות המדינה - כך נמסר אחר הצהריים מלשכתו. אדלשטיין, שבידיו הסמכות לקבוע על מועד הבחירות לנשיאות, צפוי להודיע על התאריך במהלך ישיבה של נשיאות הכנסת, שכוללת פרט אליו גם את סגניו. ההערכה היא כי הבחירות ייערכו באמצע חודש יוני.

עוד בנושא
האם ברק יהיה מועמדו של נתניהו במירוץ לנשיאות?
הסמלים שכדאי לבטל אחרי מוסד הנשיאות
דעה: מי בכלל צריך נשיא מדינה?

הגשת דוח מבקר המדינה, מאי 2014. נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/נועם מושקוביץ

בתקופה האחרונה ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם מהלך שבסיסו ביטול מוסד הנשיאות או שינוי דרסטי בסמכויותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בלבו של הרעיון, הוצאת מתן הסמכות להרכבת הממשלה מידי הנשיא הנבחר. היוזמה של נתניהו, אשר ביקשה בראש ובראשונה לדחות את מועד הבחירות לנשיאות בחצי שנה - גררה מתנגדים רבים, בהם בין היתר המועמדים השונים, לצד קולות תומכים - בין היתר מקרב ראשי הקואליציה.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט עוד הספיק לומר כי הוא לא פוסל על הסף את יוזמת נתניהו - ויו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן רמז כי יגבה אותה בתמורה לכינון משטר נשיאותי. אלא שכאמור הודעתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין סותמת את הגולל על הרעיון של ראש הממשלה.

בתגובה ליוזמה של ראש הממשלה, שככל הנראה ירדה מן הפרק סופית אמרה בסוף השבוע שעבר יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון כי "מדובר ב'דיל' שיחזק עוד יותר את כוחו של ראש הממשלה מול סיעות הכנסת, שיחריף את סכנת עריצות הרוב ושיפגע בזכויות אדם. גם כך ראש הממשלה מרכז בידיו עוצמה חזקה מדי". היא הוסיפה: "במקום להחליף את שיטת הממשל צריך להחליף את המושלים ולשריין בחקיקה מגילת זכויות אדם".

לעמדתה הצטרף גם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שהיה ממתנגדי היוזמה. "המרוץ התחיל ואי אפשר להפסיק אותו. לא נתמוך בשום יוזמה לדחות את הבחירות", אמר. דרעי התייחס לתמיכה שתעניק מפלגתו למועמד לנשיאות, ואמר: "כשתהיה רשימת מועמדים, נגבש החלטה לאחר שנשמע את דעתה של מועצת החכמים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully