וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ללבני: "ייצגת רק את עצמך מול אבו מאזן"

18.5.2014 / 0:08

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי נתניהו הבהיר לציפי לבני לפני פגישתה עם יו"ר הרשות הפלסטינית בלונדון כי הקבינט החליט לא לנהל מו"מ בשל הפיוס עם חמאס. בלשכתה לא הגיבו

לבני נפגשה עם אבו מאזן: "ניתן לחזור למשא ומתן". גדעון צנטנר
לבני ואבו מאזן/גדעון צנטנר

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר לשרה הממונה על המשא ומתן ציפי לבני, עוד טרם פגישתה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביום חמישי בלונדון, כי בפגישה זו היא תייצג אך ורק את עצמה – ולא את ממשלת ישראל. על פי הגורמים, נתניהו הבהיר לשרה לבני שעמדת ישראל, כפי שהוחלט פה אחד בקבינט, היא שממשלת ישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שמגובה בחמאס - ארגון טרור שמצהיר על כוונתו להשמיד את מדינת ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
סיקרתי הפגנות, פגשתי חמושים בעזה. דבר כזה עוד לא קרה לי
רקטת העתיד של צה"ל: "כוח אש לטווח דמיוני"
שריפה ליד חוף בכינרת; מתרחצים ותושבים פונו

בלשכתה של שרת המשפטים סירבו הערב להגיב על הדברים. עם זאת, גורמים מדיניים אמרו אמש לוואלה! חדשות כי הפגישה בין לבני לאבו מאזן התקיימה בידיעתו של נתניהו - טענה שלא הוכחשה על ידי לשכת ראש הממשלה. הפגישה בין לבני לאבו מאזן לא תוכננה מראש, וגובשה בהתראה קצרה אחרי שהתברר כי השניים שוהים בלונדון באותו זמן. לבני הבהירה לאבו מאזן בפגישה כי ישראל לא תקיים משא ומתן עם חמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל בירושלים, מאי 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ושר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל/לשכת העיתונות הממשלתית

ביום חמישי האחרון נפגשה לבני עם אבו מאזן ודנה עמו בניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שהופסק לפני כשלושה שבועות. השניים לא הגיעו להסכמות בנושא בפגישה, שהינה הראשונה בין שר ישראלי לאבו מאזן זה כמה חודשים. הפגישה בין השניים התקיימה לאחר פגישות נפרדות שקיימו לבני ואבו מאזן עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. בפגישה אמרה לבני לאבו מאזן כי הסכם הפיוס בין פתח לחמאס פוגע בסיכוי לשלום. דברים דומים אמר ראש הממשלה נתניהו, שהצהיר לפני פגישתו עם שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי "הרשות הפלסטינית צריכה לבחור בין שלום עם חמאס לשלום עם ישראל".


(עדכון ראשון: 20:08)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה ורעייתו נוחתים בטוקיו, מאי 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו נוחתים בטוקיו, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully