וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסיון לחדש את המו"מ: לבני ואבו מאזן נפגשו

17.5.2014 / 0:35

שרת המשפטים נפגשה יו"ר הרשות הפלסטינית בעת ביקור של השניים בלונדון. הם ניסו להוביל להחייאת השיחות, אך לא הגיעו להסכמות בנושא. גורמים מדיניים: נתניהו ידע על הפגישה

לבני נפגשה עם אבו מאזן: "ניתן לחזור למשא ומתן". גדעון צנטנר
לבני ואבו מאזן/גדעון צנטנר

שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן מטעם ישראל, נפגשה ביום חמישי בלונדון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפגישה בין השניים התמקדה בניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שהופסק לפני כשלושה שבועות, אך השניים לא הגיעו להסכמות בנושא. זו הפעם הראשונה זה חודשים רבים ששר ישראלי נפגש עם אבו מאזן.

הפגישה בין השניים, שעליה דווח לראשונה בחדשות ערוץ 2, התקיימה לאחר פגישות נפרדות שקיימו לבני ואבו מאזן עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. בפגישה אמרה לבני לאבו מאזן כי הסכם הפיוס בין פתח לחמאס פוגע בסיכוי לשלום. דברים דומים אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר בפתח פגישתו עם שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי "הרשות הפלסטינית צריכה לבחור בין שלום עם חמאס לשלום עם ישראל".

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי הפגישה נערכה בידיעתו של ראש הממשלה נתניהו. לבני ואבו מאזן לא תכננו מראש להיפגש בלונדון – לבני הגיעה לעיר לביקור שתוכנן זמן רב מראש. הפגישה עם אבו מאזן אורגנה בהתראה קצרה לאחר שהתברר כי הוא עצר בלונדון בדרכו לביקור מדיני בדרום אמריקה.

עוד על תהליך השלום:
"אובמה מתנער מהמו"מ, מחכה שהצדדים יפנו אליו"
קרי נפגש עם אבו מאזן: "הדלת לשלום נותרה פתוחה"
אינדיק: "הבנייה בהתנחלויות תוביל לאסון היסטורי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבלת הפנים של לבני בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני פגישתה עם אבו מאזן נאמה לבני בכנס של ארגון קק"ל בבירה הבריטית. מול האולם שבו נערך הכנס הפגינו מאות פעילים אנטי-ישראליים שקראו לעצור את לבני בשל תפקידה כשרת החוץ בזמן מבצע "עופרת יצוקה". ארגונים פרו-פלסטיניים אף ניסו להוציא נגדה צו מעצר, אך ממשלת בריטניה העניקה לה חסינות דיפלומטית מלאה.

ביום חמישי נפגשה לבני עם שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג, והשניים דנו בניסיונות לחדש את התהליך המדיני. לבני דיברה גם עם הייג על השפעת הסכם הפיוס הפלסטיני על עמדת ישראל, והדגישה כי חשוב שהקהילה הבינלאומית לא תוותר על שלושת התנאים שהציב הקוורטט לכל ממשלה פלסטינית עתידית - הכרה בישראל, הימנעות מאלימות והתחייבות להסכמים קודמים. "למרות המצב הקשה בשיחות, זה אינטרס שלנו לחתור להסדר, כדי לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיפה לבני.

לבני אמרה לפני כשבועיים בריאיון לוואלה! חדשות שישראל החליטה להקפיא את השיחות עם הפלסטינים לנוכח ההסכם בין פתח לחמאס, אך הוסיפה: "אנחנו ממש לא סוגרים את הדלת למשא ומתן". "היא הדגישה כי ישראל הייתה מוכנה להתקדם להסדר של שתי מדינות לשני עמים, עם אותם גורמים שיש איתם תקווה וסיכוי, אולם "חמאס אינו אחד הגורמים הללו".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:08)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully