וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת הפנים של לבני בלונדון: "פושעת מלחמה"

16.5.2014 / 0:01

במהלך ביקורה של שרת המשפטים בבריטניה הניפו עשרות מפגינים פרו-פלסטינים שלטים נגדה ונגד ישראל מחוץ לכנס שבו נאמה. היא שוחחה עם הייג על חידוש המו"מ ותיפגש גם עם קרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים עם שלטים נגד ציפי לבני מחוץ לכנס שבו שהתה בלונדון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות מפגינים אנטי-ישראלים התקבצו אמש (חמישי) בלונדון להפגנה נגד שרת המשפטים, ציפי לבני, שנמצאת בביקור מדיני בבריטניה. ההפגנה התקיימה מחוץ לכנס של ארגון JNF שבו נאמה השרה לבני. המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב "פושעי מלחמה ישראלים אינם רצויים", כמו גם שלטים עם פניה של לבני וקריאה להעמיד אותה למשפט בשל "פשעי מלחמה" שהתבצעו בתקופת כהונתה כשרת החוץ של ישראל.

ההפגנה אמש הייתה רק חלק מ"קבלת הפנים" שהכינו ארגונים פרו-פלסטיניים ללבני, שנחתה אמש בלונדון לצורך דיונים על חידוש התהליך המדיני מול הפלסטינים. עוד לפני הגעתה למדינה, ניסו אותם ארגונים להעמיד אותה לדין, אך ממשלת בריטניה הקדימה אותם והעניקה ללבני חסינות דיפלומטית מלאה, במטרה למנוע מבוכה דיפלומטית. המשפטנים שניסו להגיש את התביעה נגדה גינו את משרד החוץ של בריטניה על הענקת החסינות ללבני.

לבני נפגשה אתמול עם שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, והשניים דנו בניסיונות לחדש את התהליך המדיני. לבני אמרה להייג כי הסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס הינו בעייתי מבחינת ישראל, והדגישה כי חשוב שהקהילייה הבינלאומית לא תוותר על שלושת התנאים שהציב הקוורטט לכל ממשלה פלסטינית עתידית - הכרה בישראל, הימנעות מאלימות והתחייבות להסכמים קודמים. לבני הוסיפה כי "למרות המצב הקשה בשיחות, זה אינטרס שלנו לחתור להסדר, כדי לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד על הקשיים בתהליך השלום
לאחר הרג הפלסטינים: "התיאום הביטחוני על סף קריסה"
קרי נפגש עם אבו מאזן: "הדלת לשלום נותרה פתוחה"
360 אסירים שובתים רעב במחאה על מעצרים מנהליים

ישיבת סיעה של התנועה בראשות ציפי ליבני. נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"לא סוגרים את הדלת למשא ומתן". שרת המשפטים, ציפי לבני/נועם מושקוביץ

לבני צפויה להיפגש במהלך ביקורה בלונדון גם עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, השוהה בבירת בריטניה. קרי עצמו נפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במסגרת מה שנתפס כניסיון אמריקני אחרון לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים.

לבני אמרה לפני כשבועיים בראיון לוואלה! חדשות שישראל החליטה להקפיא את השיחות עם הפלסטינים לנוכח ההסכם בין פתח לחמאס, אך הוסיפה כי "אנחנו ממש לא סוגרים את הדלת למשא ומתן". לבני הדגישה כי "למרות שמדובר באירוע קשה, אנחנו נשארים כאן וכך גם הסכסוך".

בתחילת השבוע ערך תא"ל (מיל') מייק הרצוג, שהשתתף בכמה מפגישות המשא ומתן עם הפלסטינים, תדרוך לדיפלומטים זרים בישראל, שבמהלכו אמר כי ישראל לא ויתרה באופן סופי על השיחות עם הפלסטינים. גורם שעודכן בפרטי התדרוך אמר לוואלה! חדשות כי "לפי מה שהרצוג אמר, יש סיכוי נמוך מאוד לחדש את השיחות. ישראל דורשת מהפלסטינים לעצור את כל המהלכים שלהם בזירה הבינלאומית, ואילו הפלסטינים דורשים לעצור מיד את כל הבנייה בהתנחלויות. הפערים נראים בלתי-ניתנים לגישור".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:52)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully