וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיק: "הבנייה בהתנחלויות תוביל לאסון היסטורי"

השליח האמריקני למזרח התיכון האשים את ישראל והפלסטינים בנקיטת צעדים ש"ערערו את המשא ומתן" והביאו לקריסת השיחות. "אם זה תלוי רק בארה"ב, המו"מ הזה לא יצליח", אמר

מרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
ביקורת על שני הצדדים. מרטין אינדיק/AP

השליח האמריקני למזרח התיכון, מרטין אינדיק, הטיל הלילה (שישי) את האחריות לכישלון המשא ומתן המדיני על ישראל והפלסטינים. "שני הצדדים מנסים להאשים את האחר בקריסת השיחות", אמר אינדיק בכנס ויינברג של מכון וושינגטון. "שני הצדדים הפסידו הזדמנויות ונקטו צעדים שערערו את המשא ומתן". לדבריו, "אפשר לומר בביטחון שאם ארצות הברית היא היחידה שחשה בדחיפות, המשא ומתן הזה לא יצליח".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
אירופה: "אם המו"מ לא יחודש, נתחיל לסמן מוצרים מההתנחלויות"
רוב היהודים בישראל: תומכים בהפסקת המו"מ
להחיות את ההתכנסות מהגדה / דעה

אינדיק טען כי הבנייה המתמשכת של ישראל בהתנחלויות היא אחד הגורמים המרכזיים שהביאו לפיצוץ במשא ומתן. הוא הסביר כי החלטת ישראל להמשיך ולבנות בשטחי הגדה המערבית, גרמה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחשוב שראש הממשלה בנימין נתניהו איננו פרטנר רציני. "בנייה מוגברת בהתנחלויות עשויה לערער את עתידה היהודי של ישראל", ציין. "זה יהיה אסון בקנה מידה היסטורי".

בנימין נתניהו, אבו מאזן. מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages, עיבוד תמונה
שניהם אשמים. בנימין נתניהו ואבו מאזן/עיבוד תמונה, מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages

מנגד, אינדיק גם מתח ביקורת על החלטת הפלסטינים לחתום על אמנות בינלאומיות ולבקש הכרה מגופים בינלאומיים. לדבריו, המהלך הזה מרחיק את האפשרות של פשרה בין הצדדים. "קל יותר לפוליטיקאים הישראלים להימנע ממתיחות בקואליציה וקל יותר לעם הישראלי לשמור על הסטאטוס קוו הנוכחי והנוח", אמר אינדיק. הוא גם גינה את הטרור הפלסטיני ואמר: "כשפלסטינים שרוצחים נשים וילדים נחשבים גיבורים, מי יכול להאשים את הייאוש והזעם הישראלי?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

למרות הביקורת הנוקבת על שני הצדדים, אינדיק אמר כי הוא סבור שייתכן שהשיחות יחודשו בסופו של דבר, כפי שקרה לפני חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים ב-1975. "ייתכן שמה שהיה נכון אז, נכון גם היום", אמר השליח האמריקני. "במזרח התיכון, זה אף פעם לא נגמר".

אמש דיבר בכנס גם ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, והתייחס גם הוא לקריסת המשא ומתן. הוא אמר שאף על פי שהפלסטינים אחראים יותר מכל אחד אחר לכישלון שיחות השלום, פתרון שתי המדינות הוא אינטרס של ישראל ואינו "טובה" שישראל עושה לפלסטינים. "היינו במצב דומה (עם ערפאת, נ"מ), ואמרתי לאנשים שלי: 'כרגע אין לנו פרטנר, זה לא אומר שאף פעם לא יהיה, אז בואו נעשה מה שאנחנו צריכים לעשות. זו לא טובה לפלסטינים'", אמר. ברק לא השתמש במילה "אפרטהייד", אך אמר שמשמעות של המשך הסטטוס קוו הוא "או שלא תהיה דמוקרטיה, או שלא תהיה מדינה יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully