וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: "מומחי טרור ישראלים יסייעו באיתור החטופות"

ברקע הביקורת הנוקבת על תפקודו, הנשיא גודלאק ג'ונתן הודיע כי השיב בחיוב להצעת ישראל לשגר לארצו מומחים, שיעזרו באיתור מאות התלמידות שחטף הארגון האיסלאמי "בוקו חראם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ישראל תשלח יועצים ללוחמה בטרור להביא לפתרון הנערות שנחטפו על ידי הארגון האיסלאמי הקיצוני בוקו חראם בלב אפריקה: נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, הודיע הלילה (שני) כי הוא מקבל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל משלחת מומחים ישראלים שיסייעו להשיב את 200 הנערות שנחטפו מבית ספרן כמעט לפני חודש – ב-14 באפריל.

דובר ארמון הנשיא באבוג'ה אמר כי ג'ונתן, ששוחח עם נתניהו, אמר לו כי ניגריה "תשמח לקבל את המומחים ללוחמה בטרור בעלי השם העולמי כדי לתמוך בפעולות החיפוש". קודם לכן, בשיחה בין השניים, אמר נתניהו לג'ונתן כי ישראל "מביעה זעזוע עמוק מהפשע נגד הנערות ומוכנה לסייע באיתורן ולהיאבק בטרור האכזרי שפוקד אתכם".

על הפרשה מעיבים דיווחים רבים לפיהן הרשויות בניגריה, ובעיקר לשכת הנשיאות, התעלמה מהתרעות ממוקדות לגבי החטיפה. אביהן של שתיים מהחטופות אמר אתמול כי "במשך 11 ימים, הבנות שלנו היו במקום אחד". לדבריו, החוטפים החזיקו את הקבוצה במרחק של 30 קילומטרים מבית הספר שבו נחטפו - אך הצבא הניגרי לא הצליח לאתרן.

משבר הנערות בניגריה - כותרות אחרונות:
האם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?
בוקו חראם: חרב הדמים שמטילה אימה על הנוצרים

תושב אבוג'ה מעיין בכתבה על התלמידות שנחטפו על ידי בוקו חראם - ניגריה – מאי 2014. AP
תושב אבוג'ה מעיין בעיתון, שכותרתו מדווחת: "הצבא התעלם מההתרעה המוקדמת"/AP

תחילת הפרשה ב-15 באפריל עם חטיפתן של כ-300 נערות באישון לילה מבית הספר הנוצרי בעיר המבודדת צ'יבוק. החוטפים גם בזזו את בית הספר והציתו את המתחם. עם ה"שלל" נמלטו החוטפים מהארגון האיסלאמי ליערות בצפון-מזרח המדינה.

כמה עשרות נערות הצליחו לברוח מהשובים בלילה הראשון, אך יותר מ-200 עדיין מוחזקות בידיהם. מאז, כפי שהודה גם הנשיא הניגרי, לרשויות באבוג'ה לא היה מידע קונקרטי אודות מקום הימצאות הנערות, כשההערכה היא שהן פוזרו בין מספר כפרים ואינן מוחזקות בנקודה אחת.

עם זאת, הלילה דיווח מושל המחוז בורנו, שם על פי החשד מוחזקות הנערות, כי הגיע לידיו מידע לגבי מיקומן. לדברי קאשים שטימה, הוא העביר לצבא ניגריה עדויות של אנשים שטוענים שראו את הנערות לכדי אימותן. עוד הוסיף שטימה, שאינו סבור שהנערות הועברו לצ'אד או קמרון הסמוכות כפי שנטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully