וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז לא מתקפל על ה"ניאו-נאצים": "רציתי לזעזע"

הסופר, שהשווה בין מבצעי פעולות "תג מחיר" לניאו נאצים ועורר עליו זעם בימין, הבהיר: "אמרתי 'ניאו-נאצים'. לא 'נאצים'. אין הבדל בין מה שעושים הניאו נאצים שלנו למה שעושים אלה באירופה"

עמוס עוז בארוע לכבוד הרב מנחם פרומן, פברואר 2011. נמרוד סונדרס
"זה מה שהם עושים באירופה וזה מה שהם עושים כאן". עוז/נמרוד סונדרס

הסופר עמוס עוז התייחס הבוקר (ראשון) לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות ההשוואה שערך בין מבצעי פעולות "תג מחיר" לניאו נאצים. "ההשוואה שעשיתי הייתה לניאו נאצים ולא לנאצים. נאצים מקימים משרפות ותאי גזים, ניאו נאצים מחללים מקומות תפילה, בתי קברות, מכים אנשים חפים מפשע וכותבים סיסמאות גזעניות. זה מה שהם עושים באירופה וזה מה שהם עושים כאן", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

עוד בוואלה! חדשות:
ג'ודי שלום ניר מוזס: "הייתי שמחה להיות בבית הנשיא"
תכנית נתניהו: בלי נשיא לחצי שנה, והסמכויות יצומצמו
יומיים לפני גזר הדין: אולמרט שוב נחקר באזהרה

עוז הדגיש בדבריו: "לא אמרתי נאצים ולא היה עולה בדעתי לומר זאת. אני רציתי לזעזע, ואני חושב שהגיע הזמן לראות שאין שום הבדל בין מה שעושים הניאו נאצים שלנו לבין מה שעושים הניאו נאצים באירופה".

כתובת "תג מחיר" ו"מוות לערבים" התגלו על קיר מאפייה של ערבים בעפולה, 10 במאי 2014. ספק 500
כתובות נאצה נגד ערבים בעפולה/ספק 500

במהלך אירוע קבלת שבת שהתקיים ביום שישי בתל אביב, התבטא עוז בחריפות נגד מבצעי פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים. "'תג מחיר' ונוער הגבעות הם כינויים מתוקים למפלצת שהגיע הזמן לקרוא לה בשמה: קבוצות ניאו נאציות עבריות", אמר עוז, "אין שום דבר בעולם שהניאו נאצים עושים והקבוצות האלה לא עושות פה למיעוט".

בעקבות הדברים של עוז ביום שישי, בימין הישראלי מתחו ביקורת על ההתבטאות: "השוואת דבר למעשי הנאצים היא זילות השואה ועלינו להתרחק מכך. הביקורת והמחאה נגד תג מחיר צריכה לבוא מכל עבר, מימין ומשמאל, אך אין מקום להשוואות מעין אלו", אמר ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד), שנכח באירוע בתל אביב.

השר אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי "ההשוואה היא מקוממת וגורמת לזילות חמורה של השואה". לדבריו, "אין שום אפשרות להשוות בין הנאציזם - שכל מהותו השמדת עמים אחרים בשם עליונות הגזע - לבין ריסוסי גרפיטי וניקובי צמיגים. תג מחיר הינו פשע חמור שהשב"כ והמשטרה חייבים למגר ולהביא את מבצעיהם לדין. עד כה הם נכשלים במשימתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully