וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני גזר הדין: אולמרט שוב נחקר באזהרה

11.5.2014 / 10:07

ראש הממשלה לשעבר, שגזר דינו בפרשת הולילנד יינתן השבוע, נחקר במשך שלוש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות

צילום: דוד קורן, טל אנגלנדר, יוסי ציפקיס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אבמרמוביץ'

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נחקר באזהרה הבוקר (ראשון) שוב במשרד היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות, בנוגע לתיקי החקירה נגדו שהתנהלו בשנים האחרונות. מדובר בהשלמת חקירה בעקבות העדויות של שאר המעורבים בפרשה אשר החלה במתן עדות של מזכירתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן. הוא נחקר במשך שלוש שעות. ביום שלישי הקרוב יינתן גזר הדין בעניינו של אולמרט בפרשת הולילנד, שבה הורשע בקבלת שוחד תמורת קידום פרויקט בנייה בירושלים.

עוד בוואלה! חדשות:
ג'ודי שלום ניר מוזס: "הייתי שמחה להיות בבית הנשיא"
לאחר ההפגנה בעפולה: עימותים, עצורים ויידוי אבנים
"ההשוואה בין נאציזם ל'תג מחיר' עוברת את הגבול"

לפני כשבועיים נפתח שלב הטיעונים לעונש במשפט הולילנד, שבו הציגו פרקליטיו של אולמרט וכן יתר המורשעים בפרשת השוחד את טיעוניהם. בנוסף לעורכי הדין, גם ראש הממשלה לשעבר דיבר בדיון, ואמר: "מטבע הדברים, הכרעת בית המשפט הייתה עבורי זעזוע קשה מאוד. אני יודע יותר מכל אחד אחר שההכרעה הזו מבוססת על שגיאה יסודית שאיננה נכונה".

שולה זקן בשלב הטיעונים לעונש במשפט הולילנד, אפריל 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
שולה זקן, שהורשעה בפרשת הולילנד, בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

לדברי אולמרט, "אין אדם בעולם שיודע את זה טוב ממני: מעולם לא ביקשתי ומעולם לא קיבלתי שוחד, לא בעקיפין ולא במישרין, לא לעצמי ולא למקורביי ולא למי מבני משפחתי". הוא הוסיף כי "התלבטתי לא מעט בימים האחרונים מה לא לומר כאן, בבית המשפט. החלטתי מטעמים מובנים של כבוד למקום וכבוד לבית המשפט ולשופטי ישראל ואדוני בתוכם, שאני אקצר בדבריי ולא אזעק את הזעקה שרוצה להשתחרר מגרוני. לא על השנים הארוכות שאותן כאב פרקליטי אהובי אלי זהר כפי שתיאר, לא על הזדון והפגיעות האישיות, לא על המשא הכבד שאדם שרעייתו, ילדיו ונכדיו צריכים לשאת לאורך שנים יום-יום, שעה-שעה, על כך לא אדבר".

הפרקליטות דרשה להטיל על ראש הממשלה לשעבר חמש עד שבע שנות מאסר, וקנס בסך 1.2 מיליון שקל על אחת מעבירות השוחד שבגינן הורשע. בגין עבירת שוחד נוספת, דרשה הפרקליטות להשית עליו שתיים עד ארבע שנות מאסר. התביעה מבקשת למקם את עונשו של אולמרט באמצע המתחם, כלומר לכל הפחות שש שנים, עם הסכמה לחפיפה חלקית בין שני העונשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אהוד אולמרט בשלב הטיעונים במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אפריל 2014. בן קלמר
אולמרט/בן קלמר

תיק הולילנד הורכב משלוש פרשות שעניינן מתן שוחד מצד יזמים לעובדי ציבור ולנבחרי ציבור על מנת לעקוף הליכים ביורוקרטיים ועיכובים בבנייה. הפרשה המרכזית היא פרשת הולילנד, שבה הואשמו היזמים של פרויקט הבנייה הגרנדיוזי בדרום-מערב הבירה בכך שהעבירו שוחד לדמויות מרכזיות, בהם אולמרט, שהיה בזמנו ראש עיריית ירושלים, ואורי לופוליאנסקי, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בזמנו, על מנת להביא לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. מזכירתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, הורשעה גם כן במסגרת הפרשה. היזמים ידעו שלצורך קידום הפרויקט הם יצטרכו תמיכה רחבה של אישי ציבור ושל אנשי עיריית ירושלים, ולכן החליטו לפעול בצורה של הענקת טובות הנאה. השוחד התבטא לא רק במתן כסף לנבחרי הציבור אלא גם למקורביהם ולמוסדות המזוהים עמם. הכספים, כך נטען בכתב האישום, הוסוו באמצעות מערכת כוזבת של תיעוד חשבונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully