וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנים סמויים הפלילו 79 חשודים בהימורים ובסחיטה

29.4.2014 / 11:27

בתום מבצע רחב היקף הצליחו שני שוטרים סמויים להפליל עבריינים הקשורים על פי החשד בארגון פשיעה הפועל בבאר שבע. העצורים חשודים בין היתר בהלבנת הון ובסחר בסמים

כסף שהוחרם במעצר חשודים בסחר בסמים, הלבנת הון וסחיטה באיומים. 29 באפריל 2014.. חטיבת דובר המשטרה
כסף שהוחרם במהלך המעצרים/חטיבת דובר המשטרה

בתום מבצע רחב היקף של המחוז הדרומי, עצרה היום (שלישי) המשטרה, באמצעות שני סוכנים סמויים, 79 חשודים בעבירות של סחר בסמים, התפרצות לבתים, הלבנת הון, ניהול בתי הימורים, הלוואות בשוק האפור וסחיטה באיומים. חלק מהעצורים משתייכים לארגון פשיעה גדול ומוכר בדרום, אשר פעל בתוך העיר באר שבע. על פי חשדות המשטרה, החברים המשתייכים לארגון השתלטו על בתים שבעליהם חייבים להם כספים. מתוך הבתים הללו הפעילו בתי הימורים, שאותם פרסמו על ידי שליחת הודעות למהמרים.

47 מהחשודים נעצרו במרחב הנגב. מפקד המרחב, תת-ניצב פרץ עמר אמר בעקבות המבצע: "מדובר בארגון פשיעה שניהל עסקי הימורים והלוואות בשוק האפור בהיקפים של מיליוני שקלים תוך הפעלת אלימות קשה כלפי חייבים שלא עמדו בתשלומים. מעצרם של החשודים ינקה את העיר באר שבע ואת הסביבה מהעבריינים שחשבו שהם יכולים לעשות כל העולה על רוחם, תוך אלימות קשה ביותר".

עוד בוואלה! חדשות:
שלב הטיעונים לעונש בהולילנד: אולמרט ידבר בדיון
חשד ל"תג מחיר" בפורדיס: כתובת על מסגד וניקוב צמיגים
"נתניהו שבר את שיאי הבנייה בהתנחלויות"

כסף שהוחרם במעצר חשודים בסחר בסמים, הלבנת הון וסחיטה באיומים. 29 באפריל 2014.. חטיבת דובר המשטרה
"העבריינים חשבו שהם יכולים לעשות כל העולה על רוחם"/חטיבת דובר המשטרה

המבצע החל לפני כחצי שנה, אז החלו בימ"ר נגב להפעיל סוכן סמוי בקרב עבריינים בכירים, שחלקם משתייכים לאותו ארגון פשיעה. הסוכן אסף נגדם ראיות למעשי סחיטה באיומים, הלבנת הון וניהול בתי הימורים. במהלך עבודתו נחשף הסוכן לפעילות ענפה בבתים פרטיים שבהם התקיימו משחקי הימורים ולרשת של הלוואות בשוק האפור, שנועדו לממן את ההפסדים שנגרמו למהמרים. המהמרים שלא הצליחו לממן את ההלוואות בשוק האפור עקב הריבית הכבדה שנדרשו לשלם, נחשפו למסכת של סחיטות ואיומים קשים על חייהם ולא אחת גם למכות נמרצות.

על פי החשד, בחלק מהמקרים העבריינים אף השתלטו על דירות ועל נכסים של בעלי חובות. את החייבים לכדו העבריינים כשהגיעו להמר שוב והלכו ושקעו בחובות בהיקפים גדולים. מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, הסביר כי לא מדובר בעוד מבצע סטנדרטי ושגרתי. "במבצע זה פעלנו באופן שונה, אחר, בתחכום, במעוף, ביוזמה וביצירתיות", הסביר ניצב הלוי. "הפעלנו שני סוכנים סמויים במקביל לאורך חודשים בפעילות שחצתה תחנות ומרחבים, פעילות שהביאה להפללתם של עשרות רבות של חשודים בעבירות קשות וחמורות.

"המגע והחיכוך עם עבריינים ברובדי הפשיעה השונים הוא יום-יומי, אנחנו נגיע אליהם לבתים, לעסקים הלא-חוקיים, לכל מקומות המחבוא והמסתור ונשים את ידינו עליהם. מבצע זה שבו נטלו חלק מאות שוטרים מהמחוז הדרומי נועד להקנות לתושבים, לציבור שומר החוק, ביטחון. מבצע זה מצטרף לשורה של מבצעים גדולים ופיענוחים של פרשיות חמורות שהתרחשו במחוז הדרומי, ולעוד מבצעים רבים ומגוונים המתוכננים בהמשך", הוסיף.

מפקד ימ"ר נגב, סנ"צ עזרא אלישר ציין כי מדובר בהפעלה מורכבת בשיתוף יחידת יהלום מרשות המסים. "מעצרם של ראש ארגון הפשע ואנשיו יביא להפסקת ההימורים הבלתי חוקיים, יוכיח שהם אינם חסינים בפני החוק ויעלה את תחושת הביטחון של התושבים באזור".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully