וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: "הסנדק" יואשם בסחיטה באיומים של עסקנים

2.4.2014 / 0:32

העבריין איתן חייא צפוי להיות מואשם בעבירות של סחיטה ושימוש בנשק. על פי ההערכות, כתב אישום יוגש גם נגד מנהל קבוצת הכדורגל. מעצרם של שני חשודים נוספים הוארך ב-6 ימים

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות מתכוונת להגיש כתב אישום נגד העבריין איתן חייא, שזכה לכינוי "הסנדק" בעולם הפשע, שנעצר לפני כשבועיים בחשד לסחיטת אנשי עסקים במרכז. כתב האישום צפוי לכלול עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, שימוש בנשק ועבירות נוספות. לא ברור אם כל ששת מעשי הסחיטה בהם הוא חשוד ייכללו בכתב האישום. המשטרה עשויה לבקש להאריך את מעצרו של חייא כבר ביום ראשון הקרוב.

בשלב זה, מעריכים במשטרה, כי יוגש כתב אישום גם נגד מנהל קבוצת הכדורגל בליגת העל, ששמו טרם הותר לפרסום, החשוד כי היה שותף למעשיו של חייא, זאת על אף העובדה שהמשטרה והפרקליטות לא יבקשו את מעצרו עד תום ההליכים. החל מהבוקר (רביעי) תערוך המשטרה שורה של עימותים בין כל הצדדים.

איתן חייא מובא להארכת מעצר בפרשת סחיטה, ביהמ"ש השלום תל אביב. מרץ 2014. דרור עינב
חייא בדיון בהארכת מעצרו, בחודש שעבר/דרור עינב

אמש הובאו לבית משפט השלום בתל אביב שני חשודים נוספים בפרשת הסחיטה החמורה שנחשפה בחודש שעבר, ומעצרם הוארך בשישה ימים. השניים, בני משפחת חרירי מטייבה וג'לג'וליה בני 22, חשודים כי במהלך חודש ספטמבר ירו לעבר כלי רכב של אדם שהיה חייב כסף לאחד מילדיו של חייא. על פי חשד המשטרה, השניים נשלחו לירות לעבר כלי הרכב כדי להפעיל לחץ על חייו של החייב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איומים, אגרופים ורימונים

ב-18 במרץ הותר לפרסום כי איתן חייא הוא העבריין הבכיר החשוד בסחיטת אנשי עסקים במרכז. חקירת הפרשה החלה לפני כשלושה חודשים והתנהלה באופן סמוי עד אמצע חודש מרץ. החקירה החלה לאחר שלמשרדי הימ"ר הגיעו שני אנשי עסקים שבבעלותם מסעדות, בתי קפה ואף נדל"ן שסיפרו כי חייא היה שותף עסקי שלהם וכי בשלב מסוים הוא השתלט על העסקים. לטענתם, כאשר סירבו, הוא הפעיל נגדם איומים שכללו מכות אגרופים, ואף השליך רימונים. על פי חשד המשטרה, בחלק מן המקרים הוא עשה זאת בנוכחותו של הפרקליט המוכר אמנון זיכרוני ושל מנהל הקבוצה.

בימים האחרונים חוקרי ימ"ר תל אביב בפיקודו של נצ"מ גדי אשד אספו חומרי חקירה רבים בפרשה. לטענתם, הם הצליחו לגייס שני עדי מדינה חדשים שעל פי עדותם נפלו קורבן למעשי סחיטה אלימים מצד החשודים ואולי יוכלו לשפוך אור חדש על הפרשה. אחד האירועים המרכזיים החדשים שנחקרו התרחש, על פי החשד, במשרדו של זיכרוני, סנגורו של חייא. לפי חשד המשטרה, אחד מעדי המדינה הותקף שם באלימות על ידי חייא עצמו. חוקרי מפלג התשאול של ימ"ר תל אביב בפיקודו של סנ"צ ניסים דאודי תשאלו את עורך הדין זיכרוני בעניין.

לפי שעה לא ברור אם זכרוני יהיה כלול ברשימת עדי התביעה שאותם תגיש הפרקליטות לבית המשפט. לדברי גורם משטרתי, זיכרוני טען בעדותו כי לא ראה שעד המדינה הותקף באכזריות במשרדו אלא רק ראה "שהוא חוטף סטירה". "אני מבקש שלא להתייחס למה שנאמר בחקירה, אני לא יכול לאשר או להכחיש. החוקרים ביקשו ממני שלא למסור מידע על מה שנשאלתי ואני לא יכול להגיב בעניין", אמר זכרוני.

עוד בוואלה! חדשות:
הירי ב”רימונים”: ”האסיר הבריח האקדח בעצמו”
פועל הכניס ידו למכונת המצות - שתי אצבעותיו נקטעו
הפוליטיקאים שהשתתפו באירוע המיליארדר האוסטרי

(פרסום ראשון: 22:49)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully