וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הירי ב"רימונים": "האסיר הבריח האקדח בעצמו"

ועדת החקירה שמונתה לחקור את התקרית בכלא רימונים חושפת ליקויים בתפקוד גורמים בבית הסוהר שבו ריצה סמואל שיינביין מאסר עולם. ייתכן שיינקטו צעדים משמעתיים נגד חלקם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

הסוהר שנורה התעורר: "אחי המת אמר לי להיאבק"

אסיר העולם סמואל שיינביין, שנורה למוות לאחר שהתבצר בחודש פברואר עם אקדח בכלא רימונים, פעל לבדו, כך מעריכים במשטרה. המשמעות היא ששיינביין לא קיבל סיוע – מחוץ לכלא או מתוכו – והחדיר את כלי הנשק לבית הסוהר בעצמו, בדרך לא ברורה. עד שיתבררו הנסיבות, ועדת החקירה שמונתה לחקור את הפרשה חושפת ליקויים בתפקוד גורמים שונים בתוך הכלא. לכן, ייתכן כי חברי הוועדה ימליצו על צעדים משמעתיים וארגוניים נגד בעלי תפקידים ברמות השונות.

עוד על התקרית בכלא רימונים:
הסוהר שנפצע בירי התעורר: "אחי המת ביקש שאשאר חי"
אותר בעלי האקדח ששימש את האסיר בכלא רימונים
מדי סוהר, מחסנית ומפתחות לאגף נמצאו בתא האסיר שהתבצר

ב-23 בפברואר פתח שיינביין, שריצה מאסר עולם בגין רצח שביצע בארה"ב, באש לעבר הסוהרים במתקן הכליאה שבשרון. שני סוהרים נפצעו באורח קשה ואחד נוסף נפצע קל. אחר כך התבצר בתא השירותים של האגף והמשיך לנהל קרב עם סוהרים ולוחמי יחידת מצדה של שב"ס. בתום משא ומתן, שנועד לגרום לו להניח את הנשק, הוא נורה למוות.

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי, ap, עיבוד תמונה
שיינביין על רקע כלא רימונים ביום התקרית/עיבוד תמונה, שלומי גבאי, ap

לפני כשבועיים סיימה ועדת החקירה הפנימית של שב"ס את עבודתה. בעקבות זאת, מינה לפני כמה ימים השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ועדת חקירה חיצונית, שעל פי ההערכות צפויה להגיש את מסקנותיה כבר בתוך שבועיים. זאת, לאחר שחבריה ביקרו בכלא, תיחקרו עשרות אנשי שב"ס ואסירים, ונפגשו עם אנשי צוות החקירה המשטרתי.

הילאל ביסאן הסוהר שנפגע מהאסיר סמואל שיינביין בכלא רימונים. מרץ 2014. שלומי גבאי
הילאל ביסאן, אחד הסוהרים שנפצעו בירי, אשר התעורר בשבוע שעבר בבית החולים/שלומי גבאי

"לא נראה כרגע שיוגשו כתבי אישום פליליים בפרשה", העריך גורם בכיר במחוז מרכז של המשטרה. "זו חקירה קשה כי האדם שאנחנו מנסים להתחקות אחר צעדיו מת. מה שאנחנו מנסים לעשות זה לעקוב אחר הפעולות שלו. הצלחנו לבנות את הפרופיל שלו. חקרנו עשרות מאנשי הכלא, בני משפחה וגורמים שונים".

גורם במרחב שרון של המשטרה הודה כי ייתכן שלעולם לא נדע מה כיצד הוכנס כלי הנשק לכותלי בית המאסר. "השאלה המרכזית - איך הוכנס האקדח לכלא, כנראה תישאר ללא תשובה", אמר. "אין לנו את מי לשאול. ישנם לא מעט תרחישים שיכולים להילקח בחשבון אבל זו שאלה שתישאר ככל הנראה ללא תשובה".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully