וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר שירה בכלא רימונים: רצח וביתר גופה בארה"ב

סמואל שיינביין, שנהרג לאחר שירה והתבצר בכלא שבשרון, הוא יהודי אמריקני בן 34 שנמלט לישראל ב-1997 מארה"ב, שם הואשם ברצח אכזרי של צעיר ממרילנד

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

סמואל שיינביין, האסיר שנהרג היום (ראשון) אחר הצהריים לאחר שירה ופצע מוקדם יותר ארבעה סוהרי שב"ס בכלא רימונים שבשרון, הוא יהודי אמריקני בעל אזרחות ישראלית שהואשם ברצח בארצות הברית, נמלט לארץ ונידון למאסר עולם. שיינביין, בן 34, גדל וחי כל חייו בארצות הברית. ב-16 בספטמבר 1997, כשהוא רק בן 17, שיינביין וחברו לכיתה, ארון בנג'מין נידל, הרגו את הצעיר אלפרד טיו במדינת מרילנד, ואז ביתרו ושרפו את גופתו.

שיינביין ונידל הואשמו שנטרלו את טיו עם אקדח הלם, אז חנקו ודקרו אותו ולבסוף הכו אותו ברובה. דוח נתיחת המוות הצביע על שילוב של פציעות ראש, חתכים בצוואר ובחזה וסימני מאבק. שני הנערים אחסנו את הגופה במוסך של שיינביין, שם ביתרו ושרפו אותה כדי שלא יהיה ניתן לזהות שזה טיו. לטענת התביעה האמריקנית, העילה לביצוע הרצח היתה העובדה כי שיינביין "פשוט חיפש מישהו לרצוח".

עוד בחדשות:
גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"
8 שנות מאסר לנהג האוטובוס שהרג 24 תיירים בתאונה
ה"ירי" בהוסטל אקים: החורים בחלון נגרמו מקדיחה

סמואל שיינביין, יהודי אמריקאי שהואשם ברצח בארצות הברית ונמלט לישראל. 1999. AP
הופלל בידי בקבוק היין והזונה. שיינביין/AP

נידל נתפס בארה"ב והתאבד אחרי חודש בכלא. שיינביין נמלט לישראל בסיוע מצד אביו, עו"ד מקומי ואזרח ישראלי. עם הגיעו לישראל, אחיו הגיע ארצה, והביא לו בקבוק יין - הראשון ששתה אי פעם, וזונה. החגיגות הפרובוקטיביות הובילו למעצרו וכך הבינו הרשויות האמריקניות שהוא נמצא בישראל. הוא נעצר על ידי המשטרה, וארצות הברית ביקשה את הסגרתו.

אולם, התעוררה סוגיה משפטית עקב העובדה שנוסף לאזרחותו האמריקנית הוא גם אזרח ישראלי. ארצות הברית ביקשה כי הוא יוסגר אליה, ויישפט בשטחה. במסגרת הליכי ההסגרה, טענו סניגוריו, ביניהם פרקליט הצמרת דוד ליבאי, כי החוק בישראל אינו מאפשר להסגיר אזרח ישראלי. בית המשפט העליון פסק ברוב של שלושה נגד שניים, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, כי הסניגורים צודקים. שיינביין נשפט בישראל ונגזרו עליו 24 שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדרמה בבית הסוהר: האסיר היורה נהרג במהלך ההשתלטות. דניאל בוק
"הוא היה מאוד נחמד". כלא רימונים, היום/דניאל בוק

"ייצגנו אותו בהליך ההסגרה כי סברנו שהמשפט נגדו חייב להתנהל בארץ ולא במדינה זרה", אמרה לוואלה! חדשות עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, שייצגה את שיינביין בתחילת הליך ההסגרה. "הרציונל שעמד בזמנו בבסיס חוק ההסגרה אסר על מדינת ישראל להסגיר אזרחים ישראלים למדינות זרות. זה היה חוק שחוקק על ידי בגין שישב בעצמו בבתי כלא זרים וידע שיהודי לעולם לא יקבל מידה של צדק ויחס ראוי בערכאות זרות ובבתי כלא זרים. עובדה שחודש לאחר ששיינבין הגיע לארץ, ארון נידל לא שרד את הכלא בוושינגטון והתאבד".

עוד הוסיפה דרשן-לייטנר, שעומדת כיום בראש ארגון "שורת הדין", כי "בעקבות הפרשה הזו שונה חוק ההסגרה. בעקבות לחץ וביקורת שהוטחה במדינת ישראל על ידי אנשי קונגרס אמריקנים משרד המשפטים שינה את החוק, שמאפשר כעת הסגרת אזרחים ישראלים לחו"ל, ובלבד שתעמוד להם הזכות לרצות את עונשם".

לדבריה של עורכת הדין, "הוא היה מאוד נחמד, ואני מאוד מופתעת מההתנהגות הזו. הוא בא ממשפחה מאוד טובה והגונה, וגרם צער וסבל רב לכל משפחתו. אני חושבת שהרצח היה מעשה שובבות. אני לא יודעת אם הוא התחרט. אני חושבת שהם נתפסו פניקה וביתרו את הגופה כדי להעלים ראיות. קשה לי להאמין ששני ילדים תתכננו מראש רצח כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully