וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותר בעלי האקדח ששימש את האסיר בכלא רימונים

שלומי גבאי

27.2.2014 / 10:00

צוות החקירה הבודק את אירוע הירי, שבמהלכו נפצעו תשעה בני אדם, גילה את זהותו של תושב המרכז שכלי הנשק בבעלותו. הרשויות ממשיכות לבדוק כיצד הוחדר האקדח אל כותלי הכלא

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, ערוץ 2; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(הלווייתו של שיינביין בבית העלמין ירקון, שלשום)

צוות החקירה הבודק את השתלשלות אירוע הירי בכלא רימונים שבשרון ביום ראשון, שבמסגרתו פצע האסיר סמואל שיינביין תשעה בני אדם לפני שנורה למוות, איתר את בעליו של האקדח שבו ירה שיינביין. מלבד העובדה שמדובר בתושב המרכז, יתר הפרטים נמצאים בבדיקה, בהם גם כיצד הוחדר האקדח אל כותלי הכלא.

עוד על אירוע הירי בכלא וחקירתו:
מדי סוהר, מחסנית ומפתחות לאגף נמצאו בתא האסיר שהתבצר
בשב"ס בודקים: כיצד הוחדר האקדח לכלא רימונים?
האסיר היורה הובא למנוחות: "אזכור את הטוב שעשה"
הצצה בלעדית ליחידה שניהלה את המו"מ עם שיינביין

סמואל שיינביין, יהודי אמריקאי שהואשם ברצח בארצות הברית ונמלט לישראל. 1999. AP
הפרטים עדיין בבדיקה. שיינביין/AP

אתמול נודע כי חוקרי שירות בתי הסוהר הבודקים את האירוע מצאו בתאו שיינביין מדי סוהר, מחסנית תחמושת ומפתחות לדלת האגף שבו שהה. כל הממצאים מתאו של הרוצח בן ה-34, שביתר את גופת קורבנו ונידון ל-24 שנות מאסר, הועברו לידי המשטרה. חקירת האירוע נמשכת, בצל תהיות רבות באשר לרצף האירועים ולסימנים שקדמו להם. לפני כשבועיים נעצר שיינביין במהלך חופשה מהמאסר, לאחר שניסה לחטוף כלי נשק מאדם שהתכוון למכור לו אותו. בשבוע שעבר הסתכסך שיינביין עם אסירים אחרים באגף לאחר שמנע את כניסתם לבית הכנסת. על מנת למנוע חיכוך נוסף הוחלט להשאירו בתאו בשישי ובשבת ולאחר מכן להעבירו לאגף אחר.

את הבשורה על העברתו הצפויה קיבל שיינביין בבוקר יום ראשון מפי מפקדת האגף שבו הוחזק. הוא התקשר לעורכת דינו אורית חיון זמן קצר לפני שפתח באש, במה שהיא תיארה כ"שיחת פרידה". לדברי חיון, היא פנתה לשב"ס ולפרקליטות, אולם "בשב"ס אין שום קו חירום, אין עם מי לדבר במצבים האלה".

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
כלא רימונים, לאחר הירי ביום ראשון/שלומי גבאי

פחות משעה לאחר מכן נכנס שיינביין לשירותי האגף, לאחר שביקש להביא ציוד לצורך העברתו. מתוך השירותים החל לירות ופצע שלושה אנשי סגל ואסיר ששהה באחד התאים. כשעתיים לאחר מכן, במהלך המשא ומתן שנוהל עמו, ירד שיינביין במדרגות לקומה הראשונה כשהוא יורה לעבר הלוחמים ופצע אחד מהם באורח קל מכדור ברגלו. לוחם יחידת "מצדה" ירה לעברו, ולאחר ניסיונות החייאה של אנשי מגן דוד אדום נקבע מותו.

ועדת הבדיקה שמינה השב"ס ממשיכה באיסוף חומרים, והיא צפויה לשמוע עדויות ממי שנכחו באירוע – סוהרים, שוטרים ואסירים בעלי קשר לשיינביין ולתקופת מאסרו. ועדת הבדיקה תחקור גם מדוע איש בשב"ס לא הבחין במצבו הנפשי המעורער למרות ההתרעות והרמזים, ואם מותו של שיינביין בתקרית אכן היה בלתי נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully