וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדי סוהר, מחסנית ומפתחות לאגף נמצאו בתא האסיר שהתבצר

26.2.2014 / 17:08

האסיר סמואל שיינביין שפתח באש לעבר סוהרים ונורה למוות החזיק ברשותו, מלבד האקדח שבו השתמש, גם מדים, תחמושת נוספת ומפתחות. בבוקר האירוע נודע לו כי הוא מועבר לאגף אחר

חוקרי שירות בתי הסוהר (שב"ס) הבודקים את אירוע הירי בכלא רימונים ביום ראשון האחרון מצאו בתאו של האסיר סמואל שיינביין מדי סוהר, מחסנית תחמושת ומפתחות לדלת האגף שבו שהה. כל הממצאים מתאו הועברו לידי משטרת ישראל, וחקירת האירוע נמשכת.

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי, ap, עיבוד תמונה
לא ידוע עדיין כיצד הצליח להבריח את הנשק וכמה זמן היה ברשותו. שיינביין על רקע כלא רימונים/עיבוד תמונה, שלומי גבאי, ap

ממצא זה מצטרף לפרטים נוספים שנחשפו בימים האחרונים, המעלים תהיות על אודות השתלשלות האירועים והסימנים המטרימים לאירוע. לפני כשבועיים נעצר שיינביין במהלך חופשה מהמאסר, לאחר שניסה לחטוף כלי נשק מאדם שהתכוון למכור לו. שלושה ימים לפני אירוע הירי בכלא רימונים הסתכסך שיינביין עם אסירים אחרים באגף לאחר שמנע את כניסתם לבית הכנסת. כדי למנוע חיכוך נוסף הוחלט להשאירו בתאו במהלך יום שישי ושבת ולאחר מכן להעבירו לאגף אחר. את הבשורה על העברתו הצפויה קיבל שיינביין בבוקר יום ראשון מפי מפקדת האגף. הוא התקשר לעורכת דינו אורית חיון זמן קצר לפני שפתח באש, ובמה שהיא תיארה כ"שיחת פרידה". לדברי חיון, היא פנתה לשב"ס ולפרקליטות, אולם "בשב"ס אין שום קו חירום, אין עם מי לדבר במצבים האלה".

פחות משעה לאחר מכן נכנס שיינביין לשירותי האגף, לאחר שביקש להביא ציוד לצורך העברתו. מתוך השירותים החל לירות ופצע שלושה אנשי סגל ואסיר ששהה באחד התאים. כשעתיים לאחר מכן, במהלך המשא ומתן, ירד שיינביין במדרגות אל הקומה הראשונה כשהוא יורה לעבר הלוחמים ופצע אחד מהם באורח קל מכדור ברגלו. לוחם יחידת "מצדה" ירה לעבר שיינביין יריות קטלניות, ולאחר נסיונות החייאה של אנשי מגן דוד אדום נקבע מותו.

עדיין לא ברור כיצד השיג שיינביין, רוצח שביתר את גופת קורבנו ונידון ל-24 שנות מאסר, את האקדח, התחמושת, מדי הסוהר והמפתחות לדלת האגף. לא ידוע גם כמה זמן אלו היו ברשותו. ועדת הבדיקה שמינה שב"ס לבחינת האירועים החלה באיסוף החומרים, והיא צפויה לשמוע עדויות ממי שנכחו באירוע, ומסוהרים, שוטרים ואסירים בעלי קשר לאסיר ולתקופת מאסרו. ועדת הבדיקה תחקור גם מדוע איש בשב"ס לא הבחין במצבו הנפשי המעורער למרות ההתרעות והרמזים, ואם מותו של שיינביין בתקרית אכן היה בלתי נמנע.

שיינביין, בן 34, גדל וחי כל חייו בארצות הברית. ב-16 בספטמבר 1997, כשהוא רק בן 17, שיינביין וחברו לכיתה, ארון בנג'מין נידל, הרגו את הצעיר אלפרד טיו במדינת מרילנד, ואז ביתרו ושרפו את גופתו. לטענת התביעה האמריקנית, העילה לביצוע הרצח הייתה העובדה כי שיינביין "פשוט חיפש מישהו לרצוח". נידל נתפס בארה"ב והתאבד אחרי חודש בכלא. שיינביין נמלט לישראל בסיוע מצד אביו, עו"ד מקומי ואזרח ישראלי. הוא נעצר על ידי המשטרה, וארצות הברית ביקשה את הסגרתו, אך ישראל סירבה – ושיינביין נשפט לבסוף למאסר עולם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully