וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר היורה הובא למנוחות: "אזכור את הטוב שעשה"

25.2.2014 / 16:10

כ-50 בני אדם השתתפו בהלוויתו של סמואל שיינביין, שהתבצר בכלא רימונים ונורה למוות לאחר שפצע סוהרים. "עשה דברים לא טובים בגיל הנערות", ספד לו דודו. "האובדן גדול"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד
סמואל שיינביין, יהודי אמריקאי שהואשם ברצח בארצות הברית ונמלט לישראל. 1999. AP
רצח וביתר גופה בארה"ב. שיינביין/AP

כ-50 בני אדם ליוו היום (שלישי) למנוחות בבית עלמין ירקון את סמואל שיינביין, האסיר שפצע ביום ראשון סוהרים בכלא רימונים ונורה למוות על ידי צוות מיחידת ההשתלטות של שב"ס. "אני יודעת שהוא עשה דברים רעים, אבל אני אשתדל לזכור את הדברים הטובים שהוא עשה", ספדה לו אחותו.

רבה של העיר הרצליה, אברהם שלוש, אמר כי "אם נלקח מאיתנו בן, צריך לדעת שהאובדן הוא גדול. אנחנו נפרדים משמואל, שהלך בצורה טרגית".

עוד על האירוע בכלא "רימונים":
דרמה בכלא: אסיר שירה בשלושה סוהרים נורה למוות
משפחת האסיר: צער ותמיהה על השתלשלות האירועים
האסיר שירה בכלא רימונים: רצח וביתר גופה בארה"ב

דודו ספד לו היום: "אני זוכר שהוא היה ילד יפהפה, האחיין האהוב עליי. הוא עשה דברים לא טובים בגיל הנערות, והיה ילד מאוד טוב ומאוד אינטליגנטי". אתמול, הגיבה משפחתו של שיינביין לראשונה לאירוע בו היה מעורב בנם. "אנו מאחלים החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים", נכתב בפתק שהגיע לידי וואלה! חדשות. "אנחנו מביעים צער עמוק ותמיהה על השתלשלות האירועים".

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
"הלך בצורה טרגית", ספד לו רבה של הרצליה. כלא רימונים לאחר האירוע/שלומי גבאי

שיינביין פתח באש לעבר הסוהרים במתקן הכליאה שבשרון מאקדח שכנראה הוברח אליו. שני סוהרים נפצעו באורח קשה ואחד נוסף נפצע קל. אחרי משא ומתן, שנועד לגרום לו להניח את הנשק, הוא נורה על ידי לוחם מצוות יחידת "מצדה" ונהרג.

שיינביין, בן 34, גדל וחי כל חייו בארצות הברית. ב-16 בספטמבר 1997, כשהוא רק בן 17, שיינביין וחברו לכיתה, ארון בנג'מין נידל, הרגו את הצעיר אלפרד טיו במדינת מרילנד, ואז ביתרו ושרפו את גופתו. לטענת התביעה האמריקנית, העילה לביצוע הרצח הייתה העובדה כי שיינביין "פשוט חיפש מישהו לרצוח". נידל נתפס בארה"ב והתאבד אחרי חודש בכלא. שיינביין נמלט לישראל בסיוע מצד אביו, עו"ד מקומי ואזרח ישראלי. הוא נעצר על ידי המשטרה, וארצות הברית ביקשה את הסגרתו, אך ישראל סירבה – ושיינביין נשפט לבסוף למאסר עולם.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully