וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 חודשי מאסר לשוטר שהתעלל בעצורים בטייזר

27.4.2014 / 12:47

סעיל אנעים המשרת במשטרת תל אביב שהורשע בהתעללות בחסר ישע ובתקיפה, נידון למאסר ממושך לאחר שבין היתר חשמל עצור אזוק 24 פעם שלא לצורך. זהו עונש ראשון על שימוש בנשק זה

מהדורת וואלה!, אוגוסט 2013. מערכת וואלה!
מאסר ראשון לשוטר בגין שימוש בטייזר ללא הצדקה/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 28 חודשי מאסר ושנה מאסר על תנאי לשלוש שנים על סעיל אנעים, שוטר סיור ממרחב יפתח במחוז תל אביב, שהורשע בשימוש באקדח טייזר לצורך התעללות בחשודים ובאזרחים. זהו כתב האישום הראשון שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים בגין שימוש לא סביר בטייזר.

עוד על השימוש בטייזר במשטרה:
מח"ש: "השוטרים שחשמלו מתנחל בטייזר פעלו כראוי"
אחרי ההקפאה: הטייזר חוזר לשימוש מלא במשטרה
אהרונוביץ' על הפעלת הטייזר: "זה נראה רע, רע מאוד"

אנעים הורשע בעבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. כתב האישום ייחס לו שלושה סעיפי אישום שונים, ובהם שימוש שלא לצורך וללא כל הצדקה במכשיר הטייזר באירוע שבו הפעיל את המכשיר על עצור אזוק 24 פעמים, ללא כל הצדקה.

על פי כתב האישום, בינואר 2011 הורה אנעים לאדם שנעצר לאחר שהעיר לו ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים", לצאת מהניידת ואז, בעודו אזוק בידיו, ירה אנעים במכשיר הטייזר חצים בגבו של העצור ללא כל צורך ומבלי להזהירו. לאחר שהעצור נפל לקרקע כתוצאה מפעולת הטייזר, ובעוד חצי הטייזר נעוצים בגבו, לחץ אנעים על ההדק שלוש פעמים נוספות וחשמל אותו שלא לצורך.

נוסף על כך, במהלך הנסיעה לתחנה, בזמן שנהג בניידת, לחץ אנעים על הדק הטייזר תשע פעמים נוספות שלא לצורך והעביר זרם חשמלי דרך החצים בגב העצור ואף הכה בראשו באמצעות המכשיר וגידף אותו. כשהגיעו לתחנת המשטרה, בזמן שהוביל את העצור מהניידת, המשיך אנעים ללחוץ על הדק הטייזר כמה פעמים ולשלוח זרם חשמל לגוף העצור, תוך שהוא מורה לעצור לכנות עצמו בשמות גנאי. גם לאחר שהכניס את העצור לחדר בתחנה, המשיך אנעים להפעיל את הטייזר עוד כמה פעמים והמשיך להכותו ולגדפו.

על פי סעיף האישום השני, בפברואר 2011 השתמש אנעים בטייזר שוב שלא לצורך ואף הכה בראש של חשוד בפריצה לכלי רכב. לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה הכניס אנעים את החשוד לשירותים והכה אותו באמצעות חגורתו של החשוד ובאמצעות מקל מגב. כמו כן, לאחר שהגיע לתחנה חברו של החשוד על מנת לברר מה מצבו, חשד אנעים כי החבר שותף למעשה, הכניס אותו לחדר בתחנת המשטרה והכה אותו בבעיטות ואגרופים וכן באמצעות מקל.

על פי האישום השלישי, בספטמבר 2010 עיכב אנעים נהגת שנהגה ברכבו של בן זוגה. במהלך בדיקת הרכב החלו חילופי דברים בין השניים, שבמהלכם גידף אנעים את המתלוננת וזו השיבה בגידופים. כשהגיע בן זוגה של הנהגת למקום וביקש להראות לאנעים את רישיון הרכב, סירב אנעים לקבל את הרישיונות ועצר את הבחור ללא כל הצדקה של ממש. במהלך הנסיעה הוא הכה אותו.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully