וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר נאשם בהתעללות: "ירה בטייזר 24 פעם לא לצורך"

גלעד גרוסמן

25.8.2013 / 14:00

שוטר יחידת הסיור של מרחב יפתח, סעיל אנעים, מואשם שהתעלל באדם שהעיר לו ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים". הוא נאשם כי הכה וחשמל אותו למרות שלא נשקף מהחשוד איום

עריכה: יאיר דניאל

(השר לביטחון פנים מתייחס לשימוש בטייזר)

כתב אישום תקדימי הוגש היום (ראשון) נגד שוטר ביחידת הסיור של מרחב יפתח בגין שימוש שלא לצורך באקדח החשמלי טייזר – שתיעוד מעצר מתנחל באמצעותו בשבוע שעבר עורר את העניין הציבורי בנושא. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים הגישה לבית משפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד סעיל אנעים בן ה-29 והוא כולל שני אישומים בעבירות של התעללות בחסר ישע ואישום נוסף בעבירה של תקיפה הגורמת לחבלה של ממש.

שוטרים מחשמלים תושבי יפו בטייזר, אוגוסט 2013. חטיבת דובר המשטרה
"נפל לרצפה בעוד חצי הטייזר נעוצים בגבו". למצולמים אין קשר לידיעה/חטיבת דובר המשטרה

על פי כתב האישום הראשון, בחודש ינואר 2011 הורה אנעים לאדם, שנעצר לאחר שהעיר לו ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים", לצאת מהניידת, ואז, בעודו אזוק בידיו, ירה אנעים באקדח הטייזר חיצים בגבו של העצור ללא כל צורך ומבלי להזהירו. לפי האישום, לאחר שהעצור נפל לקרקע כתוצאה מפעולת הטייזר, ובעוד חיצי הטייזר נעוצים בגבו, לחץ אנעים על הדק הטייזר שלוש פעמים נוספות וחשמל אותו שלא לצורך. בנוסף, במהלך הנסיעה לתחנת המשטרה, בעודו נוהג בניידת, לחץ אנעים על הדק הטייזר תשע פעמים נוספות שלא לצורך, והעביר זרם חשמלי דרך החיצים בגב העצור ואף הכה בראשו באמצעות אקדח הטייזר וגידף אותו.

כשהגיעו לתחנה, טוענת מח"ש, במהלך הובלת העצור מהניידת, המשיך אנעים ללחוץ על הדק הטייזר מספר פעמים ולשלוח זרם חשמל לגוף העצור תוך שהוא מורה לעצור לכנות עצמו בשמות גנאי. גם לאחר שהכניס את העצור לחדר בתחנה, המשיך אנעים להפעיל את הטייזר עוד מספר פעמים והמשיך להכותו ולגדפו. "החל מרגע המעצר, אנעים הפעיל על העצור את אקדח הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו, 24 פעמים, ללא כל הצדקה", נכתב באישום.

על פי האישום השני, בפברואר 2011 עשה השוטר שימוש בטייזר שלא לצורך ואף הכה בראש של חשוד בפריצה לכלי רכב. לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה, הכניס אנעים את החשוד לשירותים והכה בו באמצעות חגורתו של החשוד ובמקל מגב. נוסף על כך, לאחר שהגיע לתחנה חברו של החשוד ובירר לגביו, חשד אנעים כי החבר שותף למעשה, הכניסו לחדר בתחנת המשטרה והכה אותו בבעיטות ואגרופים ובאמצעות מקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully