וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על הפעלת הטייזר: "זה נראה רע, רע מאוד"

20.8.2013 / 19:52

השר לביטחון הפנים התייחס לשימוש שעשו שוטרים באקדח נגד מתנחל מיצהר, והוסיף: "איני מתכוון להתעלם מהסערה הציבורית". עם זאת, הדגיש השר: "איני ממהר לשפוט ולהוקיע"

צילום: דוברות יצהר, עריכה: מיכאל ברגמן

"זה נראה רע, ואף רע מאוד" – כך אמר הערב (שלישי) השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בהתייחסות ראשונה לאירועי הפעלת הטייזר נגד אזרחים, דוגמת המקרה ביצהר בסוף השבוע האחרון, בו הופעל הטייזר נגד אדם בביתו ומול משפחתו, למרות שלא התנגד למעצר. בטקס הענקת דרגות לקצינים בכירים במשטרה אמר אהרונוביץ': איני יכול ואיני מתכוון להתעלם מהסערה הציבורית סביב סוגיית השימוש באקדח הטייזר. כפי שראיתי, זה נראה רע. ואף רע מאוד. אינני ממהר לשפוט ולהוקיע, כדי לבדוק את המקרה מונו ועדות לבדיקת הארוע וכן תתקיים על ידי המשטרה בדיקה רחבה יותר בסוגיית השימוש בכלי". השר הוסיף כי גם המחלקה לחקירות שוטרים תחקור בעניין.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בטקס הענקת דרגות, אוגוסט 2013. חטיבת דובר המשטרה
ועדות יחקרו את המקרה. אהרונוביץ'/חטיבת דובר המשטרה

עם זאת, הוסיף השר בדבריו: "איני מוכן ולא אתן יד להוקעת הארגון כולו. שוטרי משטרת ישראל עושים עבודה קשה ועמוסה אשר מטרתה הינה הקניית בטחון אישי לתושבי המדינה, אסור שנרפה את ידיהם. חובה על משטרת ישראל לטפל בכל מקרה ומקרה, לתחקר, ולהפיק לקחים ואף לנקוט בצעדים באם יידרש כנגד שוטרים שפועלים שלא כדין. אך את זאת נעשה עם תום חקירה ובדיקה. לכולנו מטרות משותפות ורצון לתת שירות טוב לתושבי המדינה תוך שיפור מתמיד בתחושת הבטחון של כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דנינו השעה את השימוש בנשק

ביום ראשון הורה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, על הקפאת השימוש באקדח הטייזר – נשק הלם חשמלי - בקרב כלל השוטרים במשטרת ישראל. דנינו מינה צוות בדיקה באגף המבצעים לבחון את יעילות השימוש בטייזר, והשימוש בו יוקפא עד לסיום הבדיקה. ההחלטה התקבלה לאחר קביעת בית המשפט כי לא היה צורך בשימוש מאסיבי בטייזר במעצרו של תושב יצהר ביום חמישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בועז אלברט מקבל טיפול לאחר שהותקף בטייזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין כי כבר בתחילת 2012 הגישה האגודה לזכויות האזרח פנייה למפכ"ל דנינו בנוגע לצורך בבחינה מחדש ושינוי נהלי המשטרה באשר לאופן השימוש באקדחי טייזר. בין היתר, נכתב כי יש להתייחס לטייזר כאל נשק קלטני לכל דבר ולכן יש להגביל את השימוש בו למצבים שבהם מותר להשתמש בכוח קטלני. עם זאת, רק עכשיו, עם פרסום סרטון המעצר של בועז אלברט, הוחלט על הקמת צוות לבדיקת הנושא.

ביום שישי פרסמה מזכירות ההתנחלות יצהר סרטון המתעד את מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט על ידי המשטרה, לאחר שזה הפר צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון. בסרטון ניתן לראות את פשיטת המשטרה על ביתו של אלברט ביצהר, ובין היתר נראים אנשי היס"מ שהגיעו לביתו מפעילים כוח רב ומחשמלים אותו בטייזר, על אף שלטענתו הוא לא התנגד למעצר.

האקדח הוצמד לחזה, למרות שהמתנחל לא התנגד למעצר

בתחילת הסרטון נשמעת דפיקה בדלת, ומיד לאחר מכן כוחות רבים פורצים הביתה. אז ניתן לשמוע את אקדח הטייזר ואת הצרחות של הילדים בבית. במהלך המעצר, ניתן לשמוע את אחד השוטרים צועק לחברו "תן לו חשמל כבר", ונראה שוטר מצמיד את אקדח הטייזר לחזהו. זאת תוך כדי שאלברט צועק לשוטרים: "למה? אל תירה בי שוב. אני לא מתנגד". בהמשך נראים הכוחות, שהגיעו מכיוון הכפר עינאבוס הסמוך, מרימים את אלברט בכוח וגוררים אותו מהבית, אז נשמע שוב צליל של אקדח טייזר, ככל הנראה נגד אחיו של אלברט חנוך, שחושמל גם הוא ונעצר, לאחר שלטענת המשטרה הוא התנגד למעצר.

ביום ראשון פורסם כאן בוואלה! חדשות תיעוד נוסף של הפעלת טייזר נגד אזרחים. בסרטונים נראים ארבעה מבני משפחת סיקסיק מיפו שנעצרו לפני כשבועיים בחשד לתקיפת שוטרים. בסרטונים נראה כי החשודים לא מתנגדים, ובכל זאת, בחרו השוטרים להפעיל את מכשיר הטייזר החשמלי נגדם. לחשודים, בשנות ה-60 לחייהם, אין עבר פלילי, אך הם בילו את הלילה במעצר. שופט המעצרים שחרר את החשודים והורה למשטרת מחוז תל אביב להעביר את החומרים לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. לגרסת השוטרים, בני המשפחה הם אלו שהתחילו בעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully