וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מעצר מתנחל: המשטרה הקפיאה השימוש בטייזר

18.8.2013 / 10:05

המפכ"ל הורה על הקפאת השימוש באקדח ההלם החשמלי עד לסיום בדיקה של צוות שמינה לבחינת יעילות השימוש בו. זאת בעקבות מעצר של תושב יצהר בשבוע שעבר שבו חושמל בידי השוטרים

צילום: דוברות יצהר, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בסרטון המעצר של המתנחל בשבוע שעבר)

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הורה היום (ראשון) על הקפאת השימוש באקדח טייזר – נשק הלם חשמלי - בקרב כלל השוטרים במשטרת ישראל. דנינו מינה צוות בדיקה באגף המבצעים לבחון את יעילות השימוש בטייזר, והשימוש בו יוקפא עד לסיום הבדיקה. ההחלטה התקבלה לאחר קביעת בית המשפט כי לא היה צורך בשימוש מאסיבי בטייזר במעצרו של תושב יצהר ביום חמישי.

יש לציין כי כבר בתחילת 2012 הגישה האגודה לזכויות האזרח פנייה למפכ"ל דנינו בנוגע לצורך בבחינה מחדש ושינוי נהלי המשטרה באשר לאופן השימוש באקדחי טייזר. בין היתר, נכתב כי יש להתייחס לטייזר כאל נשק קלטני לכל דבר ולכן יש להגביל את השימוש בו למצבים שבהם מותר להשתמש בכוח קטלני. עם זאת, רק עכשיו, עם פרסום סרטון המעצר של אלברט, הוחלט על הקמת צוות לבדיקת הנושא.

ביום שישי פרסמה מזכירות ההתנחלות יצהר סרטון המתעד את מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט על ידי המשטרה, לאחר שזה הפר צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון. בסרטון ניתן לראות את פשיטת המשטרה על ביתו של אלברט ביצהר, ובין היתר נראים אנשי היס"מ שהגיעו לביתו מפעילים כוח רב ומחשמלים אותו בטייזר, על אף שלטענתו הוא לא התנגד למעצר.

בתחילת הסרטון נשמעת דפיקה בדלת, ומיד לאחר מכן כוחות רבים פורצים הביתה. אז ניתן לשמוע את אקדח הטייזר ואת הצרחות של הילדים בבית. במהלך המעצר, ניתן לשמוע את אחד השוטרים צועק לחברו "תן לו חשמל כבר", ונראה שוטר מצמיד את אקדח הטייזר לחזהו. זאת תוך כדי שאלברט צועק לשוטרים: "למה? אל תירה בי שוב. אני לא מתנגד". בהמשך נראים הכוחות, שהגיעו מכיוון הכפר עינאבוס הסמוך, מרימים את אלברט בכוח וגוררים אותו מהבית, אז נשמע שוב צליל של אקדח טייזר, ככל הנראה נגד אחיו של אלברט חנוך, שחושמל גם הוא ונעצר, לאחר שלטענת המשטרה הוא התנגד למעצר.

תיעוד: מעצר אלים של מתנחל שהפר צו הרחקה.
מפעילים כוח רב ומחשמלים את אלברט בטייזר

יש לציין כי ישנם קטעים מוחשכים שבהם קשה לראות את המתרחש. אלברט נעצר בשל סירובו לעזוב את יצהר, למרות צו הרחקה מנהלי שהוציא נגדו אלוף פיקוד המרכז. אלברט הצהיר כי אין בכוונתו להיענות לצו שלטענתו אינו דמוקרטי, ואתמול הגיעו לביתו ח"כ אורית סטרוק וחברו יו"ר ועדת מתיישבי בנימין, איציק שדמי, להביע תמיכה בו.

בעקבות פרסום הסרטון, נמסר ממשטרת מחוז ש"י בתגובה: "אנשי יס"מ ביצעו מעצר של מפר צו הרחקה בפעם השלישית, אשר מפר את החוק באופן קבוע. בסרטון המדובר ניתן לראות כי הוא ערוך באופן מגמתי וגם אם נתעלם מהעריכה ניתן לראות שהשוטרים פועלים בנחישות ללא אלימות ועל פי הנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully