וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר היכה חייל וירה בו באקדח הלם?

שלומי גבאי

6.5.2013 / 0:16

ב' חגג עם חבריו יום הולדת ביער בשרון. לדבריו, שוטרים שהגיעו למקום דרשו מהם להפסיק את המסיבה – ואז תקף אותו אחד מהם עד שנזקק לטיפול רפואי. משפחתו: נתבע את השוטר

צילום: שלומי גבאי, סרטון חובבים, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ביום חמישי האחרון יצא החייל ב' לחגוג עם חבריו את יום הולדתו ה-19 ביער קדימה שבשרון. הוא וחבריו התמקמו ביער, הקימו שולחנות מזון והשמיעו מוזיקה. לקראת 23:00 בלילה הגיעה למקום ניידת משטרה ובה שוטר ושוטרת מתנדבים, והם ביקשו מהנוכחים להפסיק את המסיבה. לאחר שהחוגגים דרשו לדעת מדוע עליהם להפסיק את האירוע, התפתח בין הצדדים עימות מילולי, שהפך קולני. בשלב מסוים חשו השוטרים מאוימים, הם לחצו על לחצן המצוקה שמותקן בניידת והזעיקו תגבורת. לדברי החוגגים, למקום הגיעו שוטרים נוספים בניידות ועל אופנועים, ואלה החלו להתעמת עם הצעירים ודרשו להפסיק מיד את המסיבה.

אריה אווזלוו- אביו של החייל שהוכה ע"י שוטר. מאי 2013. שלומי גבאי
"לא ראוי ששוטר שמתנהג כך ילבש מדים וייצג את המדינה". אביו של ב', אריה אוזלבו/שלומי גבאי

לדברי החוגגים, הם נעתרו והפסיקו את המסיבה, אך למרות זאת מפקד הכוח המשטרתי התקרב לחייל, אחז בו בחוזקה, הפיל אותו לקרקע ואז חבט ובעט בו. לטענתם, בשלב זה, כשהחייל שוכב על הקרקע וידיו מאחורי גבו, ביצע השוטר ירי מאקדח טייזר (אקדח הלם חשמלי) לעבר גבו כמה פעמים וגרם לו לחבלות. חבריו של ב' טענו כי בכל אותו זמן הם הפצירו בשוטרים לחדול ממעשי האלימות והסבירו שהוא אינו מתנגד למעצרו וכי הוא לא מהווה הפרעה לפעילות השוטרים.

ב' נאזק והובל בניידת לחקירה בתחנת המשטרה, לשם הגיע אביו, אריה אוזלבו, כשנודע לו שבנו נמצא שם. לדבריו, כאשר הבחין בו השוטר שתקף לכאורה את בנו, הוא ביקש ממנו להזדהות. אוזלבו מצדו טען כי הוא רוצה לראות את בנו. השוטר דרש ממנו בתקיפות לעזוב מיד את המקום, ולא – הוא ישתמש נגדו בכוח. אז שאל אותו אוזלבו, "מה, גם בי תירה באקדח טייזר?". לדבריו, השוטר השיב כי "אם יהיה צורך, אעשה כך". קצינת משטרה שהגיעה למקום ביקשה מאוזלבו להירגע לדבריו איימה כי אם לא יירגע, היא תיאלץ לעצור אותו. לטענתו, הוא עזב את המקום לבסוף מבלי שראה את בנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חייל צה"ל שהוכה ע"י שוטר כשהוא אזוק. באדיבות המצולמים
השופטת ביקשה לראות את התמונות. גבו של ב' לאחר התקיפה לכאורה/באדיבות המצולמים

אחרי שנחקר בתחנת המשטרה הובא ב' לבית החולים לניאדו בנתניה, שם קיבל טיפול רפואי, ולדבריו הוצאו מגבו סיכות שנורו מאקדח הטייזר. בתום הטיפול הוא הוחזר לתא המעצר. למחרת בבוקר הובא ב' לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בטענה שתקף שוטרים והעליב עובד ציבור. השופטת בדיון ביקשה לצפות בסרטון שצולם על ידי חבריו של ב', ושפורסם הערב גם במהדורת מבט בערוץ הראשון, שבו נראים השוטרים כשהם מפעילים לכאורה כוח בלתי סביר ללא הצדקה. השופטת אף דרשה מאביו של החייל לצלם את גבו החבול ולהציג לה את התמונות. בתום הדיון החליטה השופטת לשחרר את ב' למעצר בית בן חמישה ימים.

לדברי אוזלבו, לאחר ששב לביתו מתחנת המשטרה טלפן אליו השוטר שתקף לכאורה את בנו. בשיחה, טוען אריה, שינה השוטר את טון הדיבור, התעניין בשלומו ואמר: "אל תדאגו, הכל יהיה בסדר". אך הטון הפייסני לא הרגיע את האב הנסער. "הילד נמצא במצב נפשי לא טוב", הסביר. "מאז ששב הביתה הוא ישן, מסרב לדבר עם איש או לראות את אחיו הקטנים. הוא אינו אוכל ואינו יוצא מחדרו".

לדברי האב, "לא ראוי ששוטר שמתנהג כך ילבש מדים וייצג את המדינה. לא ייתכן שחייל ללא כל דופי, שהוא חייל מוערך על ידי מפקדיו ובסך הכל רצה לחגוג יום הולדת עם חבריו, יסיים את הלילה בבית החולים ובתא המעצר כשהוא חבול ומושפל". הוא הוסיף כי בכוונת המשפחה להגיש תלונה נגד השוטר למחלקה לחקירות שוטרים, ובתום ההליכים נגדו "לתבוע אותו באופן אישי על התנהגותו הגסה והנזקים שגרם לבננו".

עורך דין רן עמר מהסנגוריה הציבורית שמייצג את ב' מסר: "במשטרת ישראל קיים נוהל מבצעי ברור להפעלת מכשיר הטייזר. על פי נוהל זה, משפסק הצידוק או הצורך בהפעלת המכשיר, על השוטר להפסיק מיידית כל שימוש בו. מסרטון המצוי בידי מרשי עולה כי ההוראה הנ"ל הופרה באופן בוטה, לכאורה. לפיכך בכוונתנו לפנות למחלקה לחקירת שוטרים על מנת שיחקרו כל השוטרים אשר היו מעורבים בהפעלת אלימות כלפי מרשי, במעשה ו/או במחדל".

דוברת מחוז המרכז במשטרה, סגן-ניצב הילה חמו, מסרה בתגובה: "בקשתנו לבחון את הסרטון לא נענתה. ככלל, משטרת ישראל נמנעת משימוש בכוח מופרז. כשיועברו החומרים נתחקר ונתייחס בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully