וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר משטרה תקף מינית מתלוננת בצפון וייכלא

בית משפט השלום בחיפה גזר 14 חודשי מאסר על חוקר משטרה שתקף מתלוננת שהגיעה למסור הודעה על חקירה נגד בן זוגה. הוא לקח אותה לדירתה בתואנת שווא, שם ביצע בה מעשים מגונים

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (רביעי) עונש מאסר בפועל של 14 חודשים, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לחוקר משטרה מנצרת עילית, שהורשע בתקיפה מינית של מתלוננת שהגיעה לתחנת המשטרה בעיר. השוטר, אברהם כליפה, בן 58, הורשע בעבירות שימוש לרעה בכח המשרה, הפרת אמונים, מעשה מגונה והדחה בחקירה.

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
השוטר תקף מינית את המתלוננת שהגיעה לתחנה/עומר מירון

על פי הכרעת הדין, במאי 2010 הגיעה המתלוננת, בת 27 בעת ביצוע המעשים, למסור הודעה במסגרת חקירה שהתנהל נגד בן זוגה. במסגרת החקירה ביקש הנאשם מהמתלונת לצאת עמו מהתחנה, וזאת כדי שתצביע על מקום מגורי בן הזוג שהתגורר בנפרד ממנה. לאחר שזו עשתה כן, הציע הנאשם למתלוננת, בתואנות שווא, כי השניים יגיעו לדירתה, ושם תקף אותה מינית. תחילה הציע לה הצעות בעלות אופי מיני, ולאחר מכן הצמיד אותה אליו, חיבק אותה, נישק אותה וביצע בה מעשים מגונים. בסיומו של האירוע הנחה הנאשם את המתלוננת לא לספר אודות שהתרחש וכן להשיב, באם תשאל בנדון, כי הם התעכבו משום תקלה ברכב המשטרתי, למרות שלא כך היה.

"ניצל את פערי הכוחות התהומיים כדי לנצלה"

השופט אברהם ליפשיץ ציין כי מעשיו של הנאשם הינם קשים וחמורים וכי הוא תמים דעים עם מרבית טיעוני המאשימה, אשר ציינה כי חומרת מעשיו של הנאשם אינה נובעת (רק) מעצם ביצוען של עבירות המין, אלא בעיקר מתפקידו של הנאשם – כחוקר משטרה, אשר ביצע את העבירות בהן הורשע במסגרת תפקידו ואף ניצל את תפקידו לשם כך.

השופט הבהיר כי מצבה של המתלוננת עת הגיעה למשטרה להתלונן גם כך לא היה מן המשופרים, בלשון המעטה. "הנאשם, חוקר ותיק, לובש מדים, המבוגר ממנה בכ-30 שנים הוא זה שחקר אותה ואף לקח אותה לביתה, שאמור להיות מבצרה, כדי לנסות ולממש את תוכניתו הפלילית". כן הוסיף, כי מדובר ב"אירוע מתמשך שהנאשם יכול היה להפסיקו באינספור נקודות. הנאשם ניצל את פערי הכוחות התהומיים בינו לבין המתלוננת ואת האמון שנתנה בו כדי לנצלה".

לקריאה נוספת
חודשיים מאסר לשוטר שהכה מאבטחת בבית חולים
שוטר הורשע בבעיטה בפלסטיני, שנזקק לכריתת אשך
קצין במשטרה שכב עם זונות שסחט באיומים - וייכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully