וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש: "השוטרים שחשמלו מתנחל בטייזר פעלו כראוי"

מתחקיר מעצרו של בועז אלברט, עולה כי הוא התנגד למעצר לאחר שהפר צו הרחקה מיצהר, כשבמקביל אנשי היישוב השליכו אבנים על כוחות היס"מ. "הסרטון שהוצג נערך באופן מגמתי"

יח"צ - חד פעמי

(צפו: הסרטון שמח"ש טוענת כי נערך במגמתיות)

השימוש שעשתה המשטרה באקדח טייזר במהלך מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט היה חוקי ובהתאם לנהלים - כך נקבע בתחקיר שערכה המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש), בעקבות תלונתו של אלברט. החקירה, שממצאיה פורסמו היום (שלישי), העלתה שהסרטון אשר תיעד את האירוע נערך באופן מגמתי, ולא שיקף את רצף האירועים בעת מעצרו של אלברט.

עוד בנושא
עימותים בין מתנחלים לשוטרים בבית הפעיל שחושמל
מי תומך במתנחל שמפר צו הרחקה? ח"כים ורבנים
המתנחל שחושמל בטייזר: "כואב שילדיי ראו אותי מתפתל"
תיעוד: שוטרים עוצרים פעיל ימין ומשתמשים בטייזר

באוגוסט האחרון נעצר אלברט, תושב יצהר, בידי כוח יס"מ שחשמל אותו כמה פעמים, לטענתו - ללא כל התנגדות מצדו. אלא שתחקיר מח"ש מעלה כי אלברט התנגד למעצר, לאחר שהפר צו הרחקה מההתנחלות. עוד עולה מהחקירה, כי אלברט לא נענה להוראות השוטרים ואף נמלט לחדר הילדים כדי להכשיל את מעצרו. במקביל, בני משפחתו הזעיקו תושבים נוספים שהגיעו למקום והשליכו אבנים לעבר כוחות היס"מ.

ח"כים ורבנים תמכו במתנחל שהפר צו הרחקה.
ח"כ משה פייגלין בביקור תמיכה באלברט

להבדיל מהמוצג בסרטון, שבמח"ש טוענים כי נערך במגמתיות, עולה כי אלברט חושמל פעמיים בלבד. לטייזר שני מצבי ירי. האחד באמצעות אקדח חיצים, והשני כשוקר המוצמד לגוף. פעם אחת הייתה בביתו - להבדיל מטענותיו - ובמהלכה לא נורה אלברט באקדח חיצים, כי אם בשוקר. פעם נוספת נעשה שימוש בטייזר נגד אחיו של אלברט, כיוון שחשדו השוטרים שמדובר באלברט עצמו כאשר ניסה להימלט מהמקום.

כיוון שאלברט נשכב על הרצפה והכביד על מהלך הוצאתו מהבית, תוך התנגדות לשוטרים והפרעה מצד בני משפחתו ואחרים שהוזעקו למקום, נטען כי השוטרים נדרשו להשתמש בטייזר לצורך השלמת ביצוע מעצרו "במהירות וביעילות, והיו רשאים במסגרת סמכותם לעשות שימוש בכוח".

"בנסיבות המורכבות של העניין", נכתב, "דבקות בביצוע משימה מורכבת בשטח שעלול להפוך עוין, הצדיקה שיגור זרם חשמלי מוגבל בדרך בה נעשה הדבר, לפי נהלי משטרת ישראל ובהתאם לתורת ההפעלה של אמצעי זה". לנוכח מסקנות החקירה, במח"ש החליטו שלא יוגש כתב אישום נגד השוטרים וכי התיק ייסגר. כעת באפשרותו של אלברט לערער למחלקת עררים של פרקליטות המדינה תוך 30 יום.

"מח"ש מפקיר את את דמם של האזרחים"

עירית אלברט, אשתו של בועז אלברט, אמרה בתגובה: "למול עיניי ועיני ילדיי בועז חושמל פעם אחר פעם. לצערנו מח"ש נותן גב לעבריינות שמתחילה מאלוף הפיקוד ניצן אלון, דרך מח"ט שומרון יואב ירום, ממשיכה ברן לביא, מפקד צוות היס"מ ומסתיימת בשוטר יוסי יונה שחשמל את בעלי בברבריות. בועז, שכעת עצור בכלא איילון כיוון שהוא מסרב לחתום על תנאים המרחיקים אותו מביתו, ימשיך להצהיר בגאון 'הצו האלוקי הוא מעל צו האלוף'. אנחנו מאמינים שגם כאן הגבורה היהודית תנצח"

עו"ד עדי קידר, המייצג את אלברט מטעם עמותת "חננו", אמר בתגובה כי הודעת מח"ש בעניינו מהווה דוגמה חיה להתנהלותה הקבועה של מח"ש זה שנים רבות, שבמסגרתה רף הראיות הנקבע על ידם רחוק מהמציאות הקיימת והמחייבת בדיני הראיות והפסיקה. "עם ישראל כולו ראה, שפט והתרשם, וכעת גם הבין, שמדובר במחלקה המגנה על שופטים, מכשירה אלימות של שוטרים ומפקירה את דמם של האזרחים. אנו כמובן נערער על ההחלטה", ציין עו"ד קידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully