וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג לא שקט: רקטות על הדרום, צה"ל תקף ברצועה

רקטת אר-פי-ג'י נורתה לעבר סיור שנע על הגדר בדרום הרצועה. הכוח השיב באש מרגמות, מה שגרר שני מטחי רקטות על יישובי הדרום. בתגובה ביצע חיל האוויר שלוש תקיפות בעזה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

מאז שעות הבוקר (שני) נורו לעבר ישראל לפחות שש רקטות, אולם רק בחלוף כמה שעות מתבהרים הפרטים שהובילו להסלמה הנוכחית. סמוך לשעה 6:30 בבוקר שוגרה רקטה נגד טנקים מסוג RPG לעבר כוח צה"ל שהיה בסיור רכוב על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. הכוח השיב בירי מרגמות לעבר המרחב ממנו נורתה האש. לא היה נזק ולא היו נפגעים. בעקבות ירי צה"ל, שיגרו מחבלים פלסטינים, החל משעה 8:30, שני מטחי רקטות לעבר צפון מערב הנגב. נזק קל נגרם לרכוש בשדרות.

עוד בוואלה! חדשות
הדקירה במועדון: "ילד יצא לבלות וסתם נרצח"
אוקראינה: פוטין מנסה להקים מחדש את ברית המועצות
מת הילד שטבע בבריכה בצימר: "אסון שקשה לעכל"

בתגובה, ביצע חיל האוויר שתי תקיפות בדרום רצועת עזה כשהמוקד הוא חאן יונס - כך אמר גורם צבאי בפיקוד הדרום. תקיפה נוספת הייתה נגד יעד של הג'יהאד האיסלאמי בדיר אל-בלח - עיר במרכז הרצועה, כך דיווחו הפלסטינים. לדברי גורם צבאי בפיקוד דרום, "יעדי חמאס הם חלק ממוקדי התקיפות משום שהם הריבון והם אחראים למה שקורה ברצועה". יחד עם זאת הוסיף כי "בשלב זה אנחנו מבינים שהחמאס לא עומד מאחורי הירי וכפי הנראה יש הערכה שמדובר בסוררים מהג'יהאד האסלאמי". במקביל, דיווחו הפלסטינים על כמה פצועים בתקיפות ועל כך שכל מתקני הביטחון בעזה פונו.

"הביטחון קצת מתערער"

שתיים מהרקטות שנורו הבוקר נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. רקטה נוספת יורטה בהצלחה על ידי מערכת "כיפת ברזל". שתי רקטות נוספות נפלו בשטח הרצועה. שעה מאוחר יותר נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעיר שדרות, שלאחריה התפוצצה רקטה בשטח העיר על כביש סמוך לבית כנסת, בעת ששהו במקום מתפללים. לא היו נפגעים אולם נזק קל נגרם לכמה חנויות.

"בסביבות השעה תשע וחצי נשמע צבע אדום בפעם השנייה הבוקר. לאחר כעשר שניות נשמע פיצוץ אדיר ואז התברר שזה נפל עשרים מטר מביתי", אמר לוואלה! חדשות אלברט גבאי, תושב העיר. "הילדים שמורגלים לזה, נכנסו ללחץ מהעוצמה של הפיצוץ. הביטחון קצת מתערער וזה לא טוב".

בעקבות המטח ירה צה"ל ירי הרתעתי באמצעות מסוק קרב לעבר שטחים פתוחים, במטרה להרחיק חוליות טרור מגדר המערכת בצפון הרצועה.

כל זאת מתרחש בזמן שביישובי הדרום נערכים לחגיגות המימונה שיתחילו הערב. גורמי צבא אמרו כי אין כוונה להביא לחיכוך בזמן החגיגות על ידי הסלמת המצב.

עדכון ראשון: 9:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully