וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: המנשרים האנטישמיים בדונייצק - מזויפים

רב העיר שלל את האפשרות שהכרוזים שקראו ליהודי העיר להתייצב בעירייה ולשלם מס אמיתיים, וטוען כי ניסו להכפיש את הקהילה היהודית. "מבוגרים שראו זאת נזכרו בגרמניה הנאצית"

יהודי דונייצק, אוקראינה. אפריל 2014. טלי מאייר
בית הכנסת בדונייצק/טלי מאייר

המנשרים האנטישמיים שחולקו בעיר דונייצק שבאוקראינה ביום רביעי האחרון התגלו כמזויפים. רב העיר, פנחס וישצקי, ויושב ראש "הרפובליקה העממית של דונייצק", הארגון שכביכול חתום על המנשרים, דחו אמש (שישי) את מהימנותם של הכרוזים וטענו כי הם נועדו להכפיש את הקהילה היהודית וכן את הארגון. "מישהו ניסה לנצל את הקהילה היהודית בדונייצק לצרכים שלו בסכסוך בין הצדדים, זו הסיבה שאנחנו כועסים", אמר וישצקי.

ביום רביעי האחרון, בעת שמאות מתפללים יצאו מבית הכנסת בדונייצק, חילקו להם שלושה רעולי פנים מנשרים הקוראים לאנשי הקהילה היהודית להגיע לבניין העירייה הכבוש על ידי כוחות פרו-רוסים, לרשום את משפחתם ורכושם הפרטי ולשלם מס של חמישים דולרים. הסיבה לכך, נכתב בכרוזים, היא שהקהילה היהודית משתפת פעולה עם השלטון החדש בקייב. עוד נכתב כי מי שיסרבו לדרישות "תישלל מהם אזרחותם, הם יגורשו ורכושם יוחרם". הכרוזים נחתמו על ידי "הרפובליקה העממית של דונייצק".

עוד חדשות מסביב לעולם:
"לנוסעים נאמר להישאר - הקברניט נטש את המעבורת"
קרי הורה לקדם תכנית שתפטור ישראלים מהצורך בוויזה
"סוכל פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים בתאילנד"

פלייר אנטישמי שחולק בדונייצק, אוקראינה. אפריל 2014. טלי מאייר
"זה הזכיר את גרמניה הנאצית". המנשרים המזויפים/טלי מאייר

החשדות לגבי המנשרים התעוררו מכמה סיבות, בהן העובדה שהחותמת עליהם אינה תואמת באופן מדויק את זו של "הרפובליקה העממית של דונייצק". עם זאת, הקהילה היהודית בעיר, המונה כ-15,000 איש, חששה מגל אנטישמיות על רקע המתיחות במזרח המדינה. "אנשים מבוגרים שנחשפו לכרוזים נזכרו במה שקרה בגרמניה הנאצית. זה הדאיג אותם", אמר יו"ר הקהילה היהודית בדונייצק, יהודה קלרמן.

אלכס, מורה לעברית שעוסק גם בחינוך יהודי בקהילה, הביע ספק באשר למהימנות המסמך כבר ביום רביעי. "לדעתי קיים סיכוי קטן מאד שהמנשר אמיתי", אמר. "צריך להיות משוגע כדי לעשות כזה דבר, זה מזכיר את ימי השואה. אני מאמין שזו פרובוקציה של אחד המחנות על חשבון הקהילה היהודית". לדבריו, בשל המצב הביטחוני והכלכלי הגרוע באזור, בריונים חמושים מסתובבים ברחובות דונייצק. "מצב כזה הוא תמיד היווה לאורך ההיסטוריה בעיה ליהודים", הוסיף.

הכוחות הפרו-רוסים מיהרו לטעון שאין להם יד בדבר. משרד העיתונות של "הרפובליקה העממית של דונייצק", פרסם הודעת גינוי למחרת האירוע וכינה את הכרוזים "פרובוקציה של מתנגדים שמטרתה להביש את פני האומה באנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully