וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכל פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים בתאילנד"

לפי ה"בנגקוק פוסט", החשודים שנעצרו השבוע תכננו מתקפת טרור ברחוב הפופולרי קאו-סאן בחג הפסח, ואחד מהם אף הודה בכך. לפי החוקרים, לפחות 9 טרוריסטים נוספים שוהים במדינה

יוסף עייד (שמאל), דוד פרחאת (אמצע) ובילאל בחסון (ימין) – חברי חוליית חיזבאללה שנתפסה בתאילנד. צילום מסך אתר Lebanese Forces, צילום מסך
יוסף עיאד/צילום מסך, צילום מסך אתר Lebanese Forces

הרשויות בתאילנד סיכלו פיגוע ודאי של גורמים הקשורים לחיזבאללה נגד ישראלים שתוכנן לקרות השבוע – כך דיווח הלילה (שישי) העיתון "בנגקוק פוסט" מפי מקור משטרתי במדינה האסיאתית. מוקדם יותר השבוע דיווח אתר מקומי בשם stop910.com, ששם לו למטרה לעקוב אחר פעילות חבלנית במדינה ולחשוף אותה, על דבר מעצרם של שלושה חשודים הקשורים לחזבאללה שנעצרו בתאילנד. כעת מדווח העיתון התאילנדי כי חקירתם של שניים מהם בעיצומה, וכי אחד מהם אף הודה בה כי תכנן להוציא לפועל מתקפה נגד תיירים ישראלים בקאו-סאן, רחוב פופולרי במיוחד בקרב תיירים בבנגקוק, במהלך פסטיבל סונגקראן שנחגג השנה במקביל לחג הפסח. עוזרו של מפכ"ל המשטרה המקומית אמר כי החשודים נעצרו במקומות שונים בבירה בעקבות מודיעין שהעבירה ישראל על אודות מתקפה מתוכננת נגד תיירים ישראלים במהלך הפסח.

אתמול דווח בכלי תקשורת במדינה האסיאתית כי שניים מהחשודים מעוכבים לחקירה מאז תחילת השבוע. מדובר בדאוד פרחאת, אדם ממוצא לבנוני-צרפתי המחזיק בדרכון של צרפת, וביוסף עיאד, מוסלמי-שיעי ממוצא לבנוני-פיליפיני שברשותו דרכון של הפיליפינים. באתר stop910.com דווח כי עיאד משתייך ליחידת למבצעים הבינלאומיים של חיזבאללה במזרח אסיה. לפי דרכוניהם של השניים, הם ילידי לבנון, אולם הרשויות בבנגקוק בודקות אם המסמכים שנשאו ברשותם מזויפים. באשר לחשוד השלישי שעליו דווח תחילה, בילאל בחסון – ייתכן שכלל לא נכנס למדינה.

עוד בוואלה! חדשות:
דיכאון שהוביל להתאבדות? "לא פשוט להיות אבוטבול"
הושג הסכם על אוקראינה; אובמה: "מקווה שרוסיה לא תסכל"
צ'לסי קלינטון הודיעה: מחכה לילד ראשון

אוטובוסים ומכוניות ברחוב עמוס, בנגקוק, תאילנד. ShutterStock
"אם לא היינו עוצרים אותם, ללא ספק היה פיגוע בנקודה כלשהי בקאו-סאן". בנגקוק/ShutterStock

ב"בנגקוק פוסט" דווח כי עבור פרהת זה ביקורו הראשון בתאילנד, בעוד שעבור עיאד זהו הביקור ה-17 במספר. שניהם נכנסו למדינה ימים ספורים לפני תחילתו של הפסטיבל, המתחיל מדי שנה ב-13 באפריל ומסתיים יומיים אחר כך. המקור ששוחח עם העיתון אמר כי להערכת החוקרים, לפחות תשעה חשודים הקשורים לחיזבאללה נמצאים בתאילנד, ולדבריו, הרשויות מנסות לעלות על עקבותיהם.

אותו מקור ציין כי עיאד סיפק למשטרה מידע שימושי, והודה שהקבוצה הגיעה למדינה על מנת להוציא לפעל פיגוע נגד תיירים ישראלים וכן נגד "קבוצות אחרות של ישראלים" בקאו-סאן. "כעת ניתן לתפוס בבתיהם בבנגקוק חומרים כמו מסמרים וחגורות ששימשו להכנת פצצות", אמר. "אנו לוקחים את עיאד למחוז ראיונג (שבדרום המדינה) לחפש שם אחר חומרים נוספים להכנת פצצות". הוא הביע ביטחון כי "אם לא היינו מצליחים לעצור אותם במהלך הסונגקראן, ללא ספק היה פיגוע בנקודה כלשהי בקאו-סאן".

עוד דווח כי בכיר במשטרת תאילנד אמר כי עיאד ופרחאת יגורשו למדינות שמהן נכנסו לתאילנד מיד בתום חקירתם, אולם הוא לא ציין באילו מדינות מדובר. "הם נחקרים ביסודיות, טרם הוגשו נגדו אישומים", אמר. כמו כן, ראש המועצה לביטחון לאומי בבנגקוק אישר כי הרשויות מנהלות מצוד אחר אזרח זר אחר החשוד כטרוריסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully