וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקברניט לא היה על ההגאים, אולי גם לא על הגשר"

התובע החוקר את תאונת המעבורת בקוריאה הדרומית אמר כי ייתכן שלי ג'ון-סוק כלל לא היה על גשר הפיקוד בעת האסון. איש צוות: הוא עיכב הפינוי בחצי שעה לפחות. 25 גופות אותרו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האם הקברניט אשם בתאונה הקטלנית? בעוד החיפושים אחר מאות מנוסעיה של המעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית נמשכים זה היום השלישי, מסתמן אט-אט כי ייתכן שמחדל הוא שהוביל להתהפכות ולשקיעה של כלי השיט שלשום לפנות בוקר. הלילה דווח כי 25 גופות כבר אותרו, רובן כשהן צפות בסביבת השרידים של המעבורת. שתיים לפחות שייכות לתלמידים ושתיים אחרות לפחות למורים, מאותו בית ספר תיכון שיצא לטיול באי ג'ג'ו. 271 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, והתקווה למצוא ניצולים הופכת קלושה יותר ויותר.

התובע החוקר את התאונה אמר לפנות בוקר (שישי) במסיבת עיתונאים שכינס בעיר מוקפו כי הקברניט לי ג'ון-סוק לא היה על ההגאים בשעה שהתאונה התרחשה, אלא הקצין השלישי של כלי השיט. אם לא די בכך, לדבריו, ייתכן שלי "כלל לא היה על גשר הפיקוד".

אסון המעבורת בקוריאה - כותרות אחרונות:
טביעת המעבורת: "לא השתמשו בכלל בסירות ההצלה"
סמס מהמעבורת הטובעת: "אנחנו עדיין לא מתים"
סלע, תקלה או ערפל – מה גרם למעבורת לשקוע?

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
שרידי המעבורת וסירות החילוץ, אתמול מול חופי קוריאה הדרומית/AP

סוכנות הידיעות אי-פי ראיינה את אחד מ-20 אנשי הצוות שניצלו – מבין ה-29 שהיו על סיפון – וזה טען כי הקברניט בן ה-69 התעכב במשך חצי שעה לפחות בפינוי הנוסעים, ובכך נמנעה הצלה של חיים רבים. חמש דקות אחרי שהמעבורת שידרה אות מצוקה, נתן גורם מהמרכז לשירותי תחבורה ימית באי ג'ג'ו – יעד ההפלגה – פקודה ללבוש חליפות הצלה ולהתכונן לפינוי. דווח כי בתגובה לכך, התקבלה תשובה מהמעבורת ולפיה "הנוסעים מתקשים לזוז".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לי ג'ון-סאוק – קברניט מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית. תחנת המשטרה במוקפו, 17 באפריל 2014. רויטרס
נבדק חשד כי הפר את החוק כשנטש את כלי השיט. לי/רויטרס

החקירה שמנהלות הרשויות בקוריאה הדרומית כוללת שיחות ממשוכות עם לי. בין היתר, נבדק החשד כי הוא היה בין הראשונים לנטוש את המעבורת הטובעת, כשהוא מפר את חוק הימאים המקומי ועוזב ספינה טובעת בהותירו את הנוסעים בסכנה חיים. שלשום בלילה צוטט הקברניט בטלוויזיה הקוריאנית, שבה הוא נראה כשפניו מכוסות, אומר: "אני מצטער מאוד ומתבייש מעומק לבי. איני יודע מה לומר".

חשש לחיי מאות נוסעים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית. 16 באפריל 2014. AP
המעבורת שוקעת, שלשום לפנות בוקר, ומעליה מסוקי חילוץ/AP

על בית הספר באנסאן שליד סיאול הבירה, שרוב נוסעי המעבורת היו מורים ותלמידים שיצאו ממנו, נפל אבל כבד. "התינוק שלי לכוד עכשיו במים קרים. איך אני יכולה לישון בשקט?", אמרה בדמעות סבתא בת 63 שהסבירה מדוע נשארה במשך הלילה באודיטוריום שבמוסד החינוכי בהמתנה לבשורות מהמחלצים. "אני לא יכולה לחיות בלעדיו", אמרה על נכדה. רבים מבני המשפחות מתחו ביקורת קשה על צוות המעבורת ועל בעליה. "איך הוא יכול היה להגיד לילדים האלה להישאר שם ולקפוץ בעצמו מהספינה הטובעת?", תהה האם יונג-הו, סבו של לי דה-וון בן ה-17, אחד הנספים.

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014/AP

הסיבה שהובילה לאסון עדיין אינה ידועה, והחקירה בעניין מתמקדת ברשלנות מצד הצוות, בבעיות שנוגעות למטען שהועמס ולפגמים בכלי השיט, על אף שהוא עבר בהצלחה את בדיקות הבטיחות. הבוקר החלו המחפשים להזרים חמצן אל בטן המעבורת, ושלושה מנופים הובאו לקרבת מקום במטרה לחלץ את השברים שבחלקם צפו מעל פני המים. אך בשידורי הטלוויזיה המקומית ניתן היה לראות הבוקר כי המעבורת כולה שקעה.

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully