וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת המעבורת: "לא השתמשו בכלל בסירות ההצלה"

מהנדס מומחה אמר כי צוות המעבורת כלל לא נעזר בסירות לפינוי מאות הנוסעים. "החור בדפנות מזכיר את מה שקרה לקוסטה קונקורדיה". מומחה נוסף: "זה נס אם ימצאו ניצולים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מומחה להנדסת ספינות מעריך כי המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית התנגשה בסלע או בעצם תת-ימי אחר. בשל עוצמת הפגיעה, מים רבים חדרו במהירות לבטן הספינה וגרמו לשקיעתה. במקביל, מחלץ בכיר מעריך כי "יהיה זה נס אם נאתר את הניצולים בחיים".

במהלך היום התנהלו חיפושים קדחתניים אחר 287 הנעדרים שהיו על סיפון המעבורת. בקוריאה הדרומית מביעים חשש גובר לחייהם של הנעדרים, בעקבות ההערכות כי רבים מהם נלכדו מתחת לספינה לפני שהספיקו להימלט. 25 מ-475 הנוסעים ואנשי הצוות, רובם תלמידי תיכון, הוכרזו מתים. הקברניט, לי ג'ון-סוק, נעצר לחקירה.

בשיחה עם רשת בי-בי-סי, אמר בצהריים (חמישי) המהנדס איאן ווינקל כי מעבורות מהסוג שטבע אינן מתוכננות כדי לעמוד בקרעים גדולים שנפערים בגופן. "זו לא הייתה התנגשות אופיינית. מה שקרה, דומה לתאונה של ה"קוסטה קונקורדיה", אמר, בהזכירו את טביעת ספינת הפאר מול חופי איטליה בתחילת 2012.

אסון ימי בקוריאה - כותרות אחרונות
סמס מהמעבורת הטובעת: "אנחנו עדיין לא מתים"
"גם כשהספינה שקעה אמרו לנו לשבת, מי שנשאר נלכד"
סלע, תקלה או ערפל – מה גרם למעבורת לשקוע?
הדיווח הראשון: מעבורת טבעה מול קוריאה, 300 נעדרים

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
צווותי משמר החופים הקוריאני, הבוקר מסביב לחרטום המעבורת השקועה/AP

לדברי ווינקל, במקרה של חדירת מים לספינה, מערכת מיוחדת של משקולות אמורות לשנע את המים מצד לצד, כדי לאזן את הספינה ולאפשר לה לצוף - ולא לשקוע במים. ואולם, מסתמן שבמקרה הזה, המעבורת נטתה על צדה בזווית של 45 עד 60 מעלות. הקרע בדפנות גדל - והמים המשיכו לחדור פנימה ולהטביע את הספינה.

ווינקל אמר כי הפעולה המתבקשת במקרה של נטישת הספינה היא להוריד מיד את סירות ההצלה אל המים. "בבירור, הם לא עשו את זה, ולא ברור למה", אמר. "22 ספינות ההצלה היו קשורות לאחד הרציפים העליונים, וכנראה שאפילו לא ניסו להוריד אותם". הוא אמר כי היה ברור שהמעבורת עומדת להתגלגל על צדה, ולכן היה צריך להעביר את הנוסעים לאזורים הגבוהים של הסיפון, במקום לרכז אותם בחלל הפתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טביעת מעבורת מול חופי קוריאה הדרומית – 16 באפריל 2014. AP
מחלצים על דופן המעבורת לפני שקיעתה במים, אתמול/AP

ווינקל אמר כי המעבורת הפליגה במהירות גבוהה יחסית של 20 עד 21 מייל ימי (כ-37 עד 40 קמ"ש), ולכן סביר להניח שכל עצם שהיא התנגשה בו, פער בדפנותיה קרע עמוק במיוחד - בדומה למה שקרה לספינה "קוסטה קונקורדיה", שעלתה על שרטון מול האי ג'יליו ו-32 מנוסעיה נספו. לדבריו, "כמעט בלתי אפשרי להתאושש ממכה כזו" .

ג'ון נובל, מומחה לחילוץ ימי, אמר לרשת בי-בי-סי כי להערכתו יש "סיכויים מועטים ביותר לאתר ניצולים בחיים". לדבריו, "יהיה זה נס מוחלט" אם צוותי החילוץ יצליחו לעשות זאת. "זה כמו ללכת דרך מבוך בכיסוי עיניים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully