וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמס מהמעבורת הטובעת: "אנחנו עדיין לא מתים"

לא ידוע מה עלה בגורל שולחי המסרונים שפורסמו. רב החובל של הספינה השקועה נעצר לחקירה. 287 מהנוסעים עדיין נעדרים. מבצע החילוץ מתעכב בשל גלים גבוהים ומערבולות בוציות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צוותי חילוץ, הכוללים עשרות ספינות, מסוקים וצוללים, נאבקים ברוחות עזות ובגלים גבוהים בניסיון לאתר את מאות הנעדרים מבין נוסעי המעבורת שטבעה אתמול (רביעי) מול חופי קוריאה הדרומית, ושלפחות 9 מנוסעיה נהרגו.

החיפושים הופסקו הבוקר לשעה בשל קשיי ראות באזור. 287 בני אדם עדיין לא אותרו, ויותר מ-24 שעות אחרי שקיעת המעבורת גובר מאוד החשש לחייהם, בשל ההערכות כי רבים מהם לכודים מתחת לספינה.

רשת סי-אן-אן פרסמה תמלול של כמה מסרונים שהועברו לכאורה בין נוסעי המעבורת ליקיריהם, בזמן שהספינה שקעה לתוך המים. בכתבה שעסקה בנושא צוין כי אין אפשרות לוודא את מהימנות המסרונים, שמקורם בתחנה מקומית בקוריאה. כמו כן, לא ידוע מה עלה בגורלם של שולחי ההודעות.

באחת ההודעות נכתב: "אין קשר סלולרי ולכן אין קשר אינטרנטי. רק שולחים הודעות סמס. יש כמה אנשים על האונייה. לא רואים כלום. חשוך לגמרי. יש כאן כמה גברים ונשים, הנשים צורחות".

"אנחנו לא מתים עדיין", נכתב בהודעה נוספת, "תדאגו להעביר את המסר הזה".

"אמא, במקרה שלא אזכה להגיד לך את זה, אני כותב: אני אוהב אותך" - כך נכתב במסרון אחר, שתורגם מקוריאנית. האם, שככל הנראה אינה מודעת לדרמה שעל הסיפון, שאלה לפשר ההודעה: "מדוע? גם אני אוהבת אותך, בני".

אסון ימי בקוריאה - כותרות אחרונות
סלע, תקלה או ערפל – מה גרם למעבורת לשקוע?
"גם כשהספינה שקעה אמרו לנו לשבת, מי שנשאר נלכד"
הדיווח הראשון: מעבורת טבעה מול קוריאה, 300 נעדרים

חילופי מסרונים בין הורים וילדים שהיו על מעבורת טובעת מול חופי קוריאה הדרומית – אפריל 2014. סי-אן-אן, צילום מסך
חילופי מסרונים בין הורים וילדים שהיו על מעבורת טובעת מול חופי קוריאה הדרומית – אפריל 2014/צילום מסך, סי-אן-אן

בתוך כך, קברניט הספינה, לי ג'ון-סוק, צוטט אמש בטלוויזיה הקוריאנית באומרו: "אני מצטער מאוד ומתבייש מעומק לבי. איני יודע מה לומר". הוא נמצא במעצר אחרי שפונה מהמעבורת השוקעת בשלבי החילוץ המוקדמים. עדי ראייה אמרו כי הוא הורה לרבים מהנוסעים להישאר במקומם ועיכב את פינויים.

צוללים של משמר החופים הלמו הבוקר על דפנות המעבורת השקועה, בניסיון נואש לשמוע תגובה מניצולים שאולי עדיין לכודים בתוכה. תשעה מתוך 475 הנוסעים ואנשי הצוות, רובם תלמידי תיכון, נספו בתאונה. גופותיהם לא אותרו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לי ג'ון-סאוק – קברניט מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית. תחנת המשטרה במוקפו, 17 באפריל 2014. רויטרס
קברניט המעבורת הטבועה, לי ג'ון-סוק, בתחנת המשטרה/רויטרס

גורמים רשמיים בסיאול אמרו כי המים עכורים מאוד בשל סחף בוצי, וכי הצוללים ערכו כבר חמישה סבבים של חיפושים בחללי המעבורת. "זרמי המים החזקים והבוץ מסכלים את מאמצי החילוץ", אמר לפנות בוקר קאנג ביונג-קיו, השר הממונה על הביטחון והמנהל הציבורי בממשלת קוריאה הדרומית, "אך דעו לכם שאנו עושים את מיטב המאמצים".

קו מיונג-סאוק, דובר משמר החופים, אמר כי אם המעבורת לא הייתה נטויה על צדה, הנוסעים היו יכולים להימלט ממנה. "הספינה נוטה ב-50-60 מעלות, ויש חשש שיהיו קורבנות רבים", אמר. "עלינו לברר מדוע המעבורת שקעה בפרק זמן קצר מאוד".

המעבורת נבנתה ב-1994. אורכה 146 מטרים ורוחבה 22 מטרים. היא מסוגלת להסיע 921 בני אדם ו-180 כלי רכב. היא הפליגה בקו קבוע בין עיר הנמל אינצ'ון לאי ג'גו, ולכן מומחים בקוריאה בודקים השערה שהקברניט סטה מהמסלול מסיבה לא ברורה, ועלה על שרטון. כמו כן, מסתמן שהספינה פנתה בחדות בנתיב ההפלגה, במקום לפנות בצורה מתונה כפי שהייתה אמורה לעשות.

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
חרטום הספינה השקועה מוקף במצופים, הבוקר/AP

325 מהנוסעים היו תלמידי תיכון מהעיר אנסאן, פרבר דרומי של סיאול. הם היו בדרכם לטיול באי ג'ג'ו. בין תשעת הנספים יש ארבעה נערים בני 17, ומורה בת 25.

קרוביהם של הנעדרים מרוכזים במרכז קליטה באי ג'ינגדו, שלחופיה הדרומיים של קוריאה. נציגיהם הביעו זעם רב על הממשלה וטענו כי מבצע החילוץ מתנהל באיטיות. אחד מבני המשפחה שפך מים על ראש ממשלת קוריאה, ג?ונג הונג-וון, שבא לשוחח עם קרובי הנעדרים.

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
קרובי משפחה של כמה מהנעדרים ממתינים לבשורה על יקיריהם, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully