וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבולגריה: זוהה המחבל המתאבד מהפיגוע בבורגס

7.4.2014 / 12:41

עיתון מקומי דיווח הבוקר כי המחבל שהרג 5 ישראלים היה אזרח אלג'יריה, שהתגורר במרוקו ואומן במחנות בלבנון. "הוא אף למד באוניברסיטה בביירות עם שני הסייענים"

צילום: ערוץ 10, הטלוויזיה הבולגרית; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

עיתון בבולגריה מדווח כי המחבל שהתפוצץ באוטובוס הישראלים בפיגוע בבורגס ב-2012 היה אזרח אלג'יריה, שחי במרוקו ואומן במחנות הטרור בדרום לבנון. הדיווח התפרסם הבוקר (שני) בעיתון "פרסה".

ישראל ובולגריה טענו בעבר כי חיזבאללה ואיראן אחראיות לפיגוע הרצחני בנמל התעופה של בורגס, בו נהרגו חמישה ישראלים ונהג מקומי. בחיזבאללה הכחישו בתוקף את הטענות. בקיץ האחרון, האיחוד האירופי וארה"ב הוסיפו את הזרוע הצבאית של המפלגה השיעית לרשימת ארגוני הטרור.

במהלך החקירה, התגבשה אצל החוקרים הבולגרים ההערכה, לפיה שניים מהסייענים האפשריים של המחבל היו לבנונים, אזרחי אוסטרליה וקנדה. "המחבל נולד באלג'יריה, התגורר במרוקו ואומן בדרום לבנון. הוא למד באוניברסיטה בביירות עם שני החשודים האחרים", דיווח העיתון, המתבסס על מקורות בחקירה. שני החשודים הללו הם מליאד פראח (הידוע גם בשם חוסיין חוסיין), בן 32, וחסן חאג' חסאן, בן 25, שניהם ממוצא לבנוני.

משרד התובע הכללי בסופיה סירב להגיב לדיווח. בסוף השבוע האחרון אמר התובע כי יש בידו מידע חדש על זהות המחבל המתאבד.

לקריאה נוספת
תיעוד: הרגעים הראשונים אחרי הפיצוץ בחניון בבורגס
מרגש: דניאל שנפצע אנושות בפיגוע בבורגס מתחתן
בולגריה חשפה את החשודים כסייענים בפיגוע הרצחני

מליאד פראח או חוסיין חוסיין, אחד החשודים בפיגוע בבורגס. אתר רשמי, צילום מסך
מליאד פראח וחסן חאג', שני הגברים החשודים כסייעניו של המחבל/צילום מסך, אתר רשמי

בשנה שעבר קבע היורופול (סוכנות המודיעין של האיחוד האירופי) כי הפיגוע בבורגס לא היה קשור לאיראן. מפקד היורופול, רוב וויינרייט, אמר כי ממצאי החקירה של הפיצוץ בשדה התעופה בבולגריה אמנם קושרים את המחבלים בסבירות גבוהה לחיזבאללה, לכל הפחות מבחינת סיוע חומרי, אך לא לאיראן ולא לארגוני טרור אחרים.

בראיון שהעניק במרץ 2013, אמר וויינרייט כי המחבל שגופתו אותרה בחניון שדה התעופה בבורגס ככל הנראה לא התכוון להתאבד באוטובוס התיירים מישראל, אלא להפעיל את מטען החבלה מרחוק.

הפיצוץ אירע ב-18 ביולי 2012 באוטובוס בשדה התעופה בבורגס, וגבה את חייהם של נהג מקומי ושל חמישה תיירים מישראל: מאור הרוש, אליאור פרייס, איציק קולנגי, אמיר מנשה וכוכבה שריקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully