וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: הטענה שביצענו את הפיגוע בבורגס - השמצה

6.2.2013 / 18:23

ארגון הטרור השיעי דחה את מסקנות החקירה של הפיגוע שבוצע בבולגריה. סגנו של נסראללה, נעים קאסם, אמר כי מדובר ב"מסע השמצה של ישראל", וכי הארגון ימשיך להילחם בה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

חיזבאללה דוחה את מסקנות דו"ח החקירה של הפיגוע בבורגס, לפיו הזרוע הצבאית של ארגון הטרור השיעי, שבסיסו בלבנון, הייתה אחראית לפיצוץ שגבה את חייהם של חמישה תיירים מישראל ונהג אוטובוס מקומי. בתגובה ראשונה של הארגון, נאמר היום (רביעי) כי ההאשמות לפיהן חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע הן "חלק מקמפיין השמצה".

נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אמר הערב כי "ההאשמות", המתבטאות במסקנות החקירה שפורסמו אמש על-ידי ממשלת בולגריה, הן חלק ממערכת של "הסתה נגד חיזבאללה" שמובילה ישראל, משום שלא הצליחה להביס צבאית את ארגונו. "להאשמות הללו נגד חיזבאללה לא תהיה תוחלת", אמר קאסם, "הן גם לא משנות את העובדות בשטח. לא ניכנע ללחצים ולא נשנה את סדר העדיפויות שלנו: המצפן שלנו יישאר מכוון כלפי ישראל", אמר.

פרסום מסקנות דו"ח החקירה של הפיגוע בבורגס. סופיה, ינואר 2013. AP
שר הפנים הבולגרי צווטאן צווטאנוב מפרסם את מסקנות החקירה, אתמול/AP

בירושלים קיבלו בשביעות רצון את הודעתה של ממשלת בולגריה אתמול, לפיה המחבלים שביצעו את הפיגוע, שגבה את חייהם של חמישה תיירים מישראל ונהג אוטובוס בולגרי, נמנו על הזרוע הצבאית של חיזבאללה. בישראל מקווים כי מסקנות דו"ח החקירה יסייעו להוסיף להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור בתחומי האיחוד האירופי, במטרה להוציאו מחוץ לחוק ולהטיל עיצומים על גורמים הקשורים אליו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אמש לממצאי החקירה, ואמר כי "חיזבאללה הוא האחראי הישיר למעשה הזוועה בבורגס. יש רק חיזבאללה אחד. זהו ארגון אחד עם הנהגה אחת. ההתקפה בבורגס הייתה התקפה על אדמה אירופית נגד מדינה חברה באיחוד האירופי. אנו מקווים שהאירופאים יסיקו את המסקנות הנדרשות לגבי אופיו האמיתי של חיזבאללה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס". רויטרס
האוטובוס שבו בוצע הפיגוע בבורגס/רויטרס

גם בוושינגטון קראו לקהילה הבינלאומית ולאיחוד האירופי לנקוט צעדים להגברת הלחץ על חיזבאללה בעקבות הדו"ח. יועץ הבית הלבן לענייני לוחמה בטרור, ג'ון ברנן – שצפוי להתמנות בקרוב לראש הסי-אי-איי - אמר כי אירופה, כמו גם בעלי ברית אחרים, חייבת לחשוף את תשתית הארגון ולפגוע ברשת הפיננסית והתפעולית שלו, כדי למנוע פיגועים נוספים בעתיד.

ואולם, ההערכה היא ש-27 מדינות האיחוד האירופי לא יסכימו כולן להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור. שר החוץ של בריטיניה, ויליאם הייג, אמר בכל זאת כי הוא מתכוון לפעול להחרפת צעדי האיחוד נגד חיזבאללה. "חשוב שהאיחוד האירופי יגיב בתקיפות להתקפות על אדמת אירופה. כל מעשה טרור הוא התקפה על הערכים המשותפים שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully