וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: דניאל שנפצע אנושות בפיגוע בבורגס מתחתן

16.3.2014 / 2:55

לפני פחות משנתיים נפצע דניאל פחימה באורח אנוש בפיגוע הטרור בעיירת הקיט הבולגרית. כעת, הוא עומד להתחתן עם דנה, אותה הכיר בתקופת השיקום בבית החולים. "גם ברע יש טוב"

דניאל פחימה שנפצע בבורגס מתחתן. באדיבות המצולמים, צילום מסך
הכירו בתקופת השיקום של דניאל/צילום מסך, באדיבות המצולמים

פחות משנתיים אחרי שנפצע באורח אנוש בפיגוע בבורגס שבבולגריה, ריגש אמש (שבת) דניאל פחימה בן ה-26 מעכו את בני משפחתו ולנגד עיניהם הדומעות כרע ברך והציע לחברתו דנה נישואין. "הכרנו בתקופת השיקום שלי בתל השומר", סיפר דניאל בראיון בלעדי לוואלה! חדשות. "אנחנו ביחד שנה ושלושה חודשים, אבל זה מרגיש לנו כמו עשרים שנה".

עוד בוואלה! חדשות:
חיסול בלוד: אישה נרצחה 4 חודשים לאחר בעלה
היום המשאל על סיפוח לרוסיה: "המולדת קוראת לכם"
חשד לפיגוע דריסה בגוש עציון; 4 שוטרי מג"ב נפצעו קל

דנה לוי, בת 22 מקריית טבעון, לא נמנתה עם הצוות הרפואי של בית החולים, אלא דווקא עם המברכים. "כמו הרבה אנשים שברכו את דניאל לרפואה שלמה, אז גם אני הצטרפתי", סיפרה לוי. "בסך הכל שלחתי לו הודעה שיחלים וירגיש טוב. שבוע אחר כך באתי לבקר אותו בתל השומר וכל השאר היסטוריה".

כדי להבין את עוצמת ההתרגשות של משפחת פחימה צריך לחזור לבוקר ה-19 ביולי 2012. דניאל נחת ביחד עם שני חברי הילדות שלו מאור הרוש ואליאור פרייס בשדה התעופה של עיירת הקיט הבולגרית, בורגס. זמן קצר אחר כך עלו השלושה ביחד עם קבוצת ישראלים לאוטובוס המאורגן שהיה אמור לקחת אותם לבית המלון בו ישהו במהלך סוף השבוע. אלא שאז התפוצץ מטען חבלה שהוטמן בתא המטען של האוטובוס על ידי מחבל ששלח למקום ארגון חיזבאללה. 7 ישראלים נהרגו, ביניהם מאור הרוש ואליאור פרייס שתכנן להציע לחברתו נישואין עם חזרתו מסוף השבוע בבורגס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
דניאל משוחרר מבית החולים לפני למעלה משנה/מערכת וואלה, צילום מסך

פחימה נפצע באורח אנוש והוא סבל מפציעות וכוויות קשות בכל חלקי גופו. רק בחלוף חודשיים, במהלכם עבר ניתוחים רבים והמשיך להיאבק על חייו, התעורר דניאל וקיבל את הבשורה המרה כי שני חבריו הטובים נהרגו בפיגוע. זמן קצר לאחר מכן עבר למחלקת השיקום בבית החולים תל השומר שם היה מאושפז חמישה חודשים נוספים. במהלך 15 החודשים שחלפו, תוך כדי שהוא ממשיך לעבור טיפולים שיקומיים, החל דניאל לחזור ולתקלט ב"אלי די.ג'יי האחים", העסק אותו פתח ביחד עם אחיו זמן רב לפני הפיגוע. במטרה לסייע לדניאל להתמודד עם הפציעות והצלקות הנפשיות שהותיר בו הפיגוע, פתחה משפחתו בשנה האחרונה חנות מתנות אותה הוא מנהל בקניון הצפון בנהריה.

אלא שהערב כאמור הוביל דניאל את משפחתו וחבריו אל פסגת האושר כשהציע לחברתו נישואין. "הגורל מביא אותנו למקומות שלפעמים אנחנו לא רוצים להיות בהם, אבל מסתבר שאפילו בדבר הרע ביותר יש גם טוב. אותו גורל הביא לי גם את דנה, אשתי לעתיד", אמר דניאל. כך, גם בחר דניאל להתבדח על חשבון פציעתו ושלף חולצה עליה הדפיס: "יש לי אישור מהרופא לא לכרוע ברך אבל מי מקשיב לו. יש לי שאלה?! התנשאי לי?". דנה הנרגשת לא היססה ונענתה בחיוב להצעת הנישואין. "זה היה בבית של אחי אלי, מול המשפחה והחברים של שני הצדדים", שיחזר דניאל את הרגעים המרגשים. "זאת הייתה הזדמנות גם להודות לכולם על התמיכה והסיוע האדיר למען השיקום שלי. מה שנקרא 'לרקוד על כל החתונות'. ההורים בכו משמחה, אבל אני לא ממש זוכר כי היינו באופוריה".

המאורסת הטרייה דנה סיפרה: "השמחה הייתה מהולה בעצב כי אי אפשר לשכוח את מה שקרה ואת מה שחיבר אותנו בסופו של דבר. אבל אני מאמינה שבכל דבר רע צריך למצוא את הטוב וזה הכי טוב". למרות תהליך השיקום המוצלח ורגע השיא אליו הוא הגיע אתמול בערב, דניאל מודה כי לא חולף יום אחד בלי שהוא כואב את מות חבריו הטובים. "לא חולף רגע אחד שאליאור ומאור לא עוברים לי בראש", מסכם דניאל. "בעיקר בימים כאלה. רגע לפני הצעת הנישואין, חיפשתי אותם בין בני המשפחה והחברים שחיכו בבית של אחי. הם היו הקודקודים של החבורה. אין לי ספק שהחלל שהם הותירו בי ילווה אותי עד יומי האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully