וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב בהסתדרות: האם עיני מנסה לסגור חשבונות?

7.4.2014 / 13:30

הסתדרות עצרה לאחרונה את כל התקציבים לאגף דרום של הארגון, בשל "הוצאה חריגה והעסקת עובדים בניגוד להנחיות". אלא שראש האגף תוהה: "ספק אם אלו שיקולים מקצועיים טהורים?"

ראש מרחב הנגב של ההסתדרות מאיר בביוף. אפריל 2014. מתוך אתר ההסתדרות, אתר רשמי
"זה רק חלק קטן ממה שקורה בתוך ההסתדרות". בביוף/אתר רשמי, מתוך אתר ההסתדרות

מלחמה בהסתדרות: ההנהלה החליטה לעצור את התקציבים למרחב הנגב של הארגון. הסיבה? תלוי את מי שואלים. ממסמכים שהגיעו לוואלה! חדשות עולה כי לפני מספר ימים שלח מנכ"ל אגף ארגון ומרחבים בהסתדרות, רפי סדן, מכתב אל יו"ר מרחב הנגב של ההסתדרות, מאיר בביוף, ובו הוא מודיע לו על עצירת תקציב בגין "אי קיום נהלים והנחיות". לפי גרסתו של סדן, בביוף ביצע הוצאה חריגה והעסיק עובדים בניגוד להנחיות. ואילו לטענת בביוף, הסיבה האמיתית לעצירת התקציב היא "אינטרסים פוליטיים".

עוד בוואלה! חדשות:
בית הדין הורה לעובדי נמל אשדוד להפסיק השביתה
קטנים ויעילים יותר: מכרז הליסינג הענק של צה”ל
אהוד אולמרט נחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

בזמן שעובדי רותם אמפרט מפגינים ונלחמים בהנהלת כי"ל על מקום עבודתם, הגוף שאמור לייצג אותם מנהל מערכה משלו.
עצירה מלאה של תקציבים בתוך ההסתדרות היא צעד חריג - אולם לטענת סדן, מדובר בצעד הכרחי. סדן גרס שבביוף ביצע הוצאה חריגה בסך 21,261 שקלים - ללא הסבר וללא אישור. כמו כן, כתב סדן, בביוף לא טרח לדווח על הוצאות העולות על עשרת אלפים שקלים, כפי שדורש הארגון, וכן העסיק עובדים בניגוד להנחיות.

עופר עייני מודיע על פרישתו מההסתדרות, נובמבר 2013. דרור עינב
סגירת חשבונות פנימית? עופר עיני/דרור עינב

לצד הגרסה של סדן קיימות עלילות משנה המאירות את הסיפור באור אחר. במשך השנים האחרונות נחשב בביוף לאופוזיציה של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, וידוע כי היחסים בין השניים ידעו עליות וירידות, אך בעיקר ירידות. לפיכך, חושד בביוף, ייתכן ומדובר בסגירת חשבונות פנימית.

"ידענו שחטאינו כבדים מנשוא. ידענו שמעשינו החמורים והתנהלותינו הקלוקלת לא יוותרו לאורך זמן ללא מענה הולם", כתב בביוף בציניות במכתב ששלח אל עיני ואל סדן. "הביננו שהרגע הגורלי עומד להגיע. ואכן, הפתעה, בגין 'חטאינו' - אתם עוצרים ל-35 אלף חברי ההסתדרות בנגב את תקציב התפעול של המרחב עד לבירור כלל החריגות?". "אנו רוצים להאמין שפעולתכם נעשית אך ורק מתוך שיקולים מקצועיים טהורים ולא חלילה משום מניעים זרים, פוליטיים או אחרים", הוסיף.

מהסתדרות נמסר בתגובה: "הכל נעשה בהתאם לנהלי הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully