וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הורה לעובדי נמל אשדוד להפסיק את השביתה

7.4.2014 / 10:24

בית הדין לעבודה בבאר שבע הוציא זו זמני המורה לעובדים שפתחו אתמול בשביתה, לחזור מידית לעבודה. שר התחבורה: "אם זה יו"ר ועד שדואג לעובדים, אז צ'יצ'ולינה היא אמא תרזה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הוציא הבוקר (שני) צו זמני המורה לעובדי נמל אשדוד להפסיק את השביתה בה החלו, ולחזור מיידית לעבודה סדירה. דיון בעניין יתקיים בשעה 11:00. השביתה החלה אתמול, לאחר שלטענת ועד העובדים, הנהלת הנמל הפרה את הסכמי העבודה שנחתמו עם העובדים.

בשל השביתה, שתי אניות שאמורות היו לעגון בנמל ממתינות בלב ים. אחת מהן נושאת על סיפונה 9,000 מכולות, ומהנמל נמסר כי מדובר באנייה הגדולה ביותר שהגיעה לאשדוד אי פעם. 11 אניות אחרות שעוגנות בנמל ממתינות לפריקה.

עובדי נמל אשדוד שובתים: "ההנהלה הפרה הסכם"

שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר למתרחש בנמל אשדוד והטיל את האשמה על יו"ר ועד העובדים. "אלון חסן שוב משבית את נמל אשדוד", כתב השר בעמוד הפייסבוק בשלו. "הפעם הוא דורש שיסדרו עבודה לקרובי משפחתו. בפעם הקודמת זה היה בגלל בר מצווה שערך לבנו באמצע היום. מה, אין כבר מספיק מקומות עבודה בשיפודיות ובחברות הקש? אם זה יו"ר ועד שדואג לעובדים, אז צ'יצ'ולינה היא האמא תרזה. רק הרפורמה תשים לזה סוף".

עובדי נמל אשדוד שובתים: "ההנהלה הפרה הסכם". שי מכלוף
"להפסיק את השביתה". נמל אשדוד/שי מכלוף

על פי הוועד, ועדת הקליטה של הנמל, העוסקת בקליטת עובדים חדשים, התכנסה באחרונה ללא נציגי העובדים, וזאת בניגוד לסעיף המחייב השתתפות של נציגי העובדים בכל ישיבות הוועדה. "ועד העובדים רואה בחומרה רבה את הפרת ההסכם של הנהלת הנמל ובשלב זה העבודה בנמל מופסקת עד להודעה חדשה", נמסר אתמול מהוועד.

הנהלת הנמל, מצדה, מאשימה את יו"ר ועד הציוד המכני בנמל, אלון חסן, ואת יו"ר ועד התפעול, אבינועם שושן, בכך שגרמו לפריצתה של מה שכינו "שביתה פראית". מההנהלה נמסר כי לאחרונה נמנעו חסן ושושן מלשתף פעולה ולהגיע לישיבות של ועדות הקליטה כפי שמתחייב מההסכם הקיבוצי וכי הרקע לצעדיהם הוא דרישתם לאפשר קליטת קרובי משפחה של חברי הוועדים, זאת בניגוד להוראות רשות החברות.

בהנהלה טוענים שנציגי הוועדים לא התייצבו לוועדת המכרז, דבר שחייב את ההנהלה לקיימה בלעדיהם. "לאור זאת, החלו ועד הציוד המכני וועד התפעול בשביתה פראית אשר גורמת לשיבושים חמורים בעבודת הנמל", ציינו בהנהלה, ואמרו כי יפנו לבית הדין לעבודה על מנת שיורה לעובדים להפסיק את השביתה ולחזור לעבודה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully