וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנים ויעילים יותר: מכרז הליסינג הענק של צה"ל

7.4.2014 / 7:00

במסגרת תוכנית התייעלות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, יצא הצבא במכרז לרכישת 3,500 כלי רכב לקציניו. המטרה של גנץ: מכוניות משפחתיות קטנות ואקולוגיות יותר

ציפורים על מכוניות. ShutterStock
גנץ החליט: הולכים על כלי רכב אקולוגיים יותר. מגרש רכבי ליסינג/ShutterStock

צה"ל ומשרד הביטחון יצאו בשבוע האחרון למכרז ליסינג הכולל 3,500 כלי רכב, בו ישתתפו חברות הליסינג והיבואניות הגדולות בישראל. לקראת המכרז הענק, שנאמד במאות מיליוני שקלים, החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לבחור כלי רכב ידידותיים יותר לסביבה. במסגרת ההתייעלות, יכלול המכרז כלי רכב משפחתיים קטנים בעלי נפח מנוע קטן, עם צריכת דלק נמוכה.

גנץ יכול היה לנקוט בצעדים דרמטיים יותר מבחינה אקולוגית ולהחליט שקצינים בדרגת רב סרן, סגן אלוף ונגדים בדרגת רב נגד, שגרים בקרבת הקריה יכתתו רגליהם בתחבורה הציבורית, אך החליט גם השנה לתת להם ליהנות מהמכונית הצמודה. "הרמטכ"ל החליט לאפשר גם לקצינים שגרים בקרבת הקריה בתל אביב ליהנות משיטת הליסינג", נכתב בהודעה.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: הבטיח דירות בתל אביב והונה במיליוני שקלים
חשד: נהג הסעות אנס בת 14 עם צרכים מיוחדים
שוב: צמיגי רכבו של מח"ט שומרון נוקבו ביצהר

שיירות רכבי הליסינג של צה"ל הפכו בשנים אחרונות למטאפורה בה משתמשים פקידי האוצר כשהם מעוניינים להתריע על שומן עודף. בידיעה שהתקשורת אורבת לפתחם, ואולי מסיבות אחרות, אישר הרמטכ"ל לצאת למכרז חדש עבור מגזר הרכבים הפרטיים בצה"ל, הכולל כמה צעדי התייעלות סביבתיים וכלכליים. זאת, בעקבות עבודת מטה שנעשתה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
גם קציני הקריה יקבלו מכונית. מחנה רבין בתל אביב/דרור עינב

בין המכוניות שיכללו במכרז יהיו "יונדאי אקסנט", "קיה ריו" ו"מאזדה 2". בשלב הראשון, יכלול המכרז 3,500 כלי רכב עם ותק של שבע שנים ומעלה. השלב השני יכלול 1,750 כלי רכב והשלב השלישי יכלול 3,500 כלי רכב. בסך הכול, מדובר ברכישה של 350 מכוניות פחות מאשר בשנה שעברה, כשהסיבה לכך היא הצמצום בכוח האדם.

קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסיטיקה הסביר כי הרמטכ"ל החליט שלא לפגוע בזכויות משרתי הקבע ולאפשר לכלל בעלי התפקיד בדרגות שהוזכרו לעיל לקבל רכבי ליסינג. עוד ציין הקצין, כי אין כוונה לשנות את תמהיל כלי הרכב המפוארים שמקבלים אלופי המטה הכללי בשיטת ההשכרה, אולם ציין כי יש על כך עבודת מטה באגף.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully