וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאולמרט ועד סילבן: השבוע הקריטי של חוקרי להב 433

6.4.2014 / 0:06

ראשי ממשלה לשעבר, רטמכ"ל בדימוס ושר בהווה יגיעו השבוע למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה. ביחידה נערכים לימים שעשויים לקבוע גורל כמה מהפרשות החמורות בשנים האחרונות

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
שבוע קריטי. ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי/בן קלמר

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 נערכים לקראת שבוע אינטנסיבי וקריטי במיוחד: שורה של אנשי ציבור בכירים צפויים להיחקר בימים הקרובים בפרשות שונות במשרדי היחידה. על אף שעד כה אין ללהב 433 מפקד – בעקבות פרישתו של ניצב מנשה ארביב בשל הסתבכותו בפרשת הרב פינטו - צפויים החוקרים לזמן לחקירה ולמתן עדות כמה מאנשי הציבור הבכירים בישראל, ובראשם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, החשוד בשיבוש הליכי משפט. אולמרט צפוי להיחקר בימים הקרובים, וייתכן שיגיע כבר היום (ראשון) למשרדי היחידה.

יחד עם אולמרט, אשר הורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד ביום ראשון האחרון, צפויים אנשי היחידה לחקור באזהרה גם את עורך הדין נבות תל צור, שייצג בעבר את אהוד אולמרט במשפט מעטפות הכסף, בחשד להדחת עד. איש העסקים אלפרד אקירוב, המקורב לאולמרט, יזומן אף הוא לשם מתן עדות בפרשה. זאת, בשל החשד כי העביר כספים לשולה זקן, מזכירתו לשעבר של אולמרט, בתמורה לשתיקתה בחקירות בפרשיות השונות שבהן היה אולמרט היה מעורב. על פי גרסתו של אקירוב, ראש הממשלה לשעבר אכן הכיר בינו לבין זקן, אך הוא העסיק אותה בעסקיו תמורת משכורת חודשית לבקשת אולמרט. תפקידה, לפי גרסה זו, היה לשווק חבילות נופש לבתי המלון בירושלים שבבעלות אקירוב, ולאחר כמה חודשים היא סיימה את עבודתה.

עוד בוואלה! חדשות:
"אופטימיים לגבי הסיכוי שנמצאה הקופסה השחורה"
מיוחד: כך קומנדו כפיר יפשוט על יעד חיזבאללה
רקטה התפוצצה במועצת חוף אשקלון; אין נפגעים

אולמרט בבית המשפט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
צפוי להיחקר כבר ביום ראשון. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

יחד עמם צפוי להגיע למשרדי היחידה גם עורך דין מיכה פטמן, אשר ייצג בעבר את זקן בהליכים משפטיים שונים. דניאל אברמס, איש עסקים יהודי-אמריקני המקורב לאולמרט, יזומן גם כן על ידי המשטרה. אברמס מתגורר בארצות הברית ולא ברור אם אכן יגיע לישראל.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה הוחלט על זימון הבכירים בשבוע הקרוב במטרה להגיע למסקנות עוד לפני חג הפסח. זאת, מאחר שההדיון בנוגע לטיעונים לעונש במשפט הולילנד צפוי להתקיים ב-28 באפריל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שר הביטחון לשעבר במשרדי יאח"ה

פרשה נוספת שעומדת על הפרק בימים אלה היא "מלחמת הלשכות" שהתפוצצה בעקבות מסמך הרפז. לאחר גל הנחקרים הראשון, שכלל את דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ועוזרו של הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר, צפוי להיחקר גם שר הביטחון לשעבר אהוד ברק. החקירה הנוכחית של המשטרה בפרשה המסועפת מתמקדת בחשד שלפיו גורמים בלשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אספו מידע מכפיש על אנשי צבא ופוליטיקאים. החקירה, שמכונה "חקירה 404", נפתחה כהרחבה לחקירת מצ"ח בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין באוגוסט 2013, על רקע חומרים חדשים שהובאו בפני גופי אכיפת החוק.

לפני כשלושה שבועות עצרה המשטרה את בניהו ואת עוזרו לשעבר של הרמטכ"ל, אלוף-משנה (במיל') ארז וינר, בחשד למעורבות באיסוף המידע. החוקרים חושדים שבניהו, אולי הדמות הקרובה ביותר לרמטכ"ל לשעבר אשכנזי במהלך כהונתו, היה זה שהנחה לאסוף מידע רגיש על ברק ועל המועמד לתפקיד באותה תקופה, אלוף (במיל') יואב גלנט. בחיפוש בביתו של בניהו אף נמצא מחשב צבאי עם חומרים מסווגים ברמת "סודי ביותר". החוקרים צפויים להיתקל בקשיים בנוגע לעניינו של ברק, שכן בניגוד ללשכת הרמטכ"ל, שבה השיחות מוקלטות בדרך קבע, מלשכתו של ברק לא התקבלו קלטות.

סילבן שלום. נועם מושקוביץ
התיק ייסגר? השר סילבן שלום/נועם מושקוביץ

פרשת סילבן שלום תיסגר?

אם לא די בכך, אנשי היחידה ינסו לסיים סופית את החקירה בעניינו של השר סילבן שלום, אשר נטען כי הטריד מינית לכאורה כמה נשים. לאחר שנמצא כי אין ממש בטענה הראשונה נגד שר האנרגיה והמים, שהתקבלה על ידי אישה שעבדה כמזכירתו לפני 15 שנה ונפגשה עם החוקרים, מסתמן כי התיק הנוגע לטענות מצד אישה שנייה ייסגר גם הוא. באשר לאישה השלישית שטענה שהוטרדה, במשטרה ממשיכים לבדוק את המידע על אודותיה. עד כה טרם הוגשה כל תלונה רשמית נגד שלום.

היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין הורה לעכב את סגירת תיק החקירה נגד שלום, שנחקר באזהרה בשל הטענה הראשונה. ההחלטה התקבלה בעקבות מידע שהגיע לידי החוקרים, שלפיו אישה נוספת הוטרדה לכאורה על ידי השר. במשטרה ביקשו לבדוק את אמינות המידע, והדבר הוביל לדחייה בסגירת התיק. מי שמתמודד בימים אלה עם כל הפרשיות שעל הפרק הוא ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. הקצין הבכיר, יחד עם ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, נמצא בקשר רצוף עם אנשי הפרקליטות, אך הוא בסופו של דבר יקבל את ההחלטות בכל פרשה ופרשה.

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully