וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאולמרט חתם על אמנת יושר: "נהיה מודל לחיקוי"

עם היבחרו לראשות הממשלה ב-2006 חתם אהוד אולמרט על האמנה של התנועה לאיכות השלטון. "הקמנו את קדימה כי רצינו להתנער מדברים שחשבנו שהם לא תקינים", אמר אז. צפו

צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

אולמרט – הלוחם בשחיתות: ראש הממשלה לשעבר שהורשע הבוקר (שלישי) בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, נבחר ב-2006 לראשות הממשלה, וזמן קצר אחר כך חתם על אמנת יושר ציבורי. במפגש עם אנשי התנועה לאיכות השלטון, שנים לפני שנפתחו נגד אהוד אולמרט תיקים בכמה פרשות שוחד, הסכים ראש הממשלה לשעבר לחתום על המסמך הסמלי, אף שכבר היה מעורב בשחיתויות רבות.

הכרעת הדין המלאה

"הקמנו את קדימה כי רצינו להתנער מדברים שחשבנו שהם לא תקינים, שלא רצינו לתת להם להימשך", אמר אולמרט בטקס החתימה עם יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא. "אין לי ספק שזה אחד הדברים שמאחדים את כל האנשים שהיום מהווים את התנועה הזאת, ואני מקווה שהיא תהיה תנועה מובילה במדינת ישראל בעתיד, לאחר הבחירות, ושאכן אנחנו נדע דפוסי התנהגות ודפוסי שלטון שיהוו בסיס לחיקוי ובסיס לגאווה".

"מבחינתי, החתימה היא לא ההתחייבות. ההתחייבות היא האמונה שככה דברים צריכים להיות. האמנה היא מתן ביטוי פורמלי למה שאני מאמין בו, אני חושב שזה דבר מובן מאליו שלא יכול להיות אחרת", אמר אולמרט.

עוד על פרשת הולילנד:
התובע על הרשעת אולמרט: "המשמעות - מאסר ממושך"
"נוקתה הזוהמה שהדביק אולמרט בצמרת המדינה"
לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד: "היה מודע לתרומות"

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט וזקן באולם הדיונים/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

היום הגיבו בתנועה לאיכות השלטון בסיפוק לנוכח הכרעת הדין והביעו זעזוע מ"פרשת השחיתות מהגדולות, שחשפה מערכות שלטוניות אשר היו נגועות בשחיתות היורדת לשורשים העמוקים ביותר. זוהי קריאת השכמה מהדהדת לכל האמונים על המלחמה בסיאוב ובשחיתות אשר פשו בשירות הציבורי וכפי שנוכחנו היום הגיעו עד הדרגים הגבוהים ביותר. זהו יום עצוב המהול בקורטוב תקווה לעתיד נקי יותר. חשוב לציין כי ההליך בבית המשפט מהווה דוגמא ומופת לדרך בה יש לטפל במהירות ובנחישות בפרשות מצערות מעין אלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אהוד אולמרט מגיע לביתו בתל אביב לאחר הכרעת הדין בעניין תיק הולילנד. מרץ 2014. יותם רונן
אולמרט עם שובו לביתו בתום הדיון הבוקר/יותם רונן

ראש הממשלה לשעבר הורשע כאמור בקבלת שוחד בפרשה. "הוא ביקש להשחיר את עד המדינה גם במחיר אמירת שקר", קבע השופט דוד רוזן שדחה את לחלוטין את עדותו של אולמרט. "הוא לקח סכום של 500 אלף שקלים באמצעות אחיו, יוסי".

בהכרעת הדין שמתפרשת על פני 700 עמודים, דחה רוזן את הטענה כי הכסף האמור הועבר ליוסי אולמרט, שהיה לכאורה במצוקה כלכלית, והבהיר כי "לא סביר" שהוא לא ידע למי מיועדים הצ'קים שהעביר לו עד המדינה דכנר. "לא ניתן לומר שזה סכום זניח, יוסי הבין שהוא מסבך את אחיו. לעד המדינה לא הייתה סיבה לשחדו", אמר. "היה ביכולתו (של אולמרט) לתת מפריו ולעד המדינה לקטוף פירות". יצוין כי אולמרט הורשע בשניים מהסעיפים, וזוכה בשניים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully