וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על הרשעת אולמרט: "יום עצוב למדינת ישראל"

31.3.2014 / 11:21

ח"כ יחימוביץ' אמרה ביחס להכרעת הדין בפרשת הולילנד: "כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו". גלאון: "אולמרט - הפוליטיקאי המושחת ביותר בתולדות המדינה"

צילום: דניאל בוק, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עוררה היום (שני) תגובות סוערות במערכת הפוליטית. "שמעתי על פסק הדין, אך אינני בקיא בפרטיו. זהו יום עצוב למדינת ישראל", אמר נשיא המדינה שמעון פרס. לעומתו, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הגיבה בסיפוק להכרעת הדין. "יש שופטים בתל אביב", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "זהו יום חשוב לשלטון החוק, ניקיון של הזוהמה והשחיתות שאולמרט הדביק בהם את צמרת המדינה". לדבריה, אולמרט הוא "עבריין מועד, אשר שב וניצל לאורך עשרות שנים את כוחו וקשריו כדי להתעשר, והצליח לחמוק שוב ושוב".

עוד על פרשת הולילנד:
הכרעת הדין המלאה
דרמה: אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד
לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד: "היה מודע לתרומות"
"מערכת שוחד מסועפת": שעת הכרעה במשפט הולילנד

"לרוע המזל טיפס אולמרט להנהגת המדינה", הוסיפה יחימוביץ'. "כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו, אולם היום צריכים אזרחי ישראל להיות גאים בכך שלמרות הכסף, הקשרים, והכוח שהופעלו על כל גורמי שלטון החוק, אנו נוהגים כדמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה להכרעת הדין כי השופט רוזן "לא קנה את הספינים התקשורתיים של אולמרט ומקורביו והרשיע את הפוליטיקאי המושחת והמשחית ביותר בתולדות המדינה בקבלת שוחד. הרשעה זו מבצרת את ההגנה על שלטון החוק ומאותתת לכל המקורבים, הספינולוגים והיחצ"נים מטעם שגם מנהיגים אינם עומדים מעל החוק". היא הוסיפה כי "השופט קילף שלב אחר שלב את מסכת השקרים של מי שהשתמש בשררה ובקריירה הציבורית שלו כדי להעשיר את עצמו ומקורביו" וציינה כי בית המשפט קם להגנת תדמית הפוליטיקה.

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
זקן ואולמרט הבוקר בבית המשפט בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

גם בתנועה לאיכות השלטון הגיבו הבוקר בסיפוק לנוכח הכרעת הדין. בתנועה הביעו זעזוע מ"פרשת השחיתות מהגדולות, שחשפה מערכות שלטוניות אשר היו נגועות בשחיתות היורדת לשורשים העמוקים ביותר. זוהי קריאת השכמה מהדהדת לכל האמונים על המלחמה בסיאוב ובשחיתות אשר פשו בשירות הציבורי וכפי שנוכחנו היום הגיעו עד הדרגים הגבוהים ביותר. זהו יום עצוב המהול בקורטוב תקווה לעתיד נקי יותר. חשוב לציין כי ההליך בבית המשפט מהווה דוגמא ומופת לדרך בה יש לטפל במהירות ובנחישות בפרשות מצערות מעין אלו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שולה זקן ואהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט הורשע בקבלת שוחד בפרשה/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן הרשיע את אולמרט בעבירה של קבלת שוחד. "הוא ביקש להשחיר את עד המדינה גם במחיר אמירת שקר", קבע רוזן, שדחה את לחלוטין את עדותו של אולמרט. "הוא לקח סכום של 500 אלף שקלים באמצעות אחיו, יוסי".

רוזן דחה את הטענה כי הכסף הועבר ליוסי אולמרט, שהיה לכאורה במצוקה כלכלית, והבהיר כי "לא סביר" שהוא לא ידע למי מיועדים הצ'קים. "לא ניתן לומר שזה סכום זניח, יוסי הבין שהוא מסבך את אחיו. לעד המדינה לא הייתה סיבה לשחדו", אמר. "היה ביכולתו (של אולמרט) לתת מפריו ולעד המדינה לקטוף פירות". יצוין כי אולמרט הורשע בשניים מהסעיפים, וזוכה בשניים אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט לא קיבל את בקשת המדינה לדחות את הכרעת הדין והקריא את ההכרעה לכל 13 הנאשמים, בהם גם שולה זקן, אף שחתמה על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות. היא הורשעה בקבלת שוחד בכל הסעיפים בהם הואשמה, פרט לקבלת עשרת אלפים שקלים. לגביה אמר השופט שהיא הייתה מוכנה "להקריב" עצמה למען מעסיקה לשעבר. "היא בחרה לשתוק, ולשתיקה היה מחיר שאותו בחרה לשלם בעיניים פקוחות", אמר. רוזן קבע כי עדותה של זקן הייתה "בעייתית ומסולפת" עד כדי שכלל לא ניתן היה להתייחס לדבריה לצורך קביעת ממצאים. "היא ניסתה למזער את כוחה ומעמדה בלשכה אך שהוכח כי מעמדה היה רם", אמר.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully