וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע על הרשעת אולמרט: "המשמעות - מאסר ממושך"

עו"ד יוני תדמור מהפרקליטות אמר נוכח הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר בלקיחת שוחד כי "הפסיקה היא גורפת" וכי ידרוש עונש הולם. הטיעונים לעונש יישמעו החל מ-28 באפריל

מערכת וואלה!

"הפסיקה היא ברורה ומחייבת, במעשים מעין אלה המשמעות היא אחת – מאסר בפועל, ולתקופה ממושכת", כך אמר היום (שני) עו"ד יוני תדמור, התובע בתיק הולילנד, בראיון לגלי צה"ל אחרי הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד של חצי מיליון שקלים משמואל דכנר. הטיעונים לעונש, שעשוי להוביל את ראש הממשלה לשעבר לכלא, יישמעו החל מ-28 באפריל. לצד ההרשעה, בית המשפט הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לכל המורשעים, בהם גם אולמרט.

עוד בנושא:
לקריאת הכרעת הדין המלאה
לופוליאנסקי הורשע בשוחד: "היה מודע לתרומות"
ח"כ יחימוביץ': "נוקתה הזוהמה שהדביק אולמרט בצמרת המדינה"

"עד המדינה 'קנה' את שירותיו של אולמרט", פסק שופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן, שנתן היום את הכרעת הדין ואשר הרשיע 10 מתוך 13 הנאשמים בתיק בעבירות של לקיחת ומתן שוחד והלבנת הון. "אולמרט פעל לשביעות רצון דכנר בקידום פרויקט הולילנד. דכנר היה אוצר פלא ממנו שאב סכומי כסף הנמדדים במאות אלפי שקלים", הוסיף.

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
הרשעה כפולה. אולמרט וזקן/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

עו"ד תדמור הביע שביעות רצון מהכרעת הדין, שהתפרשה על פני 700 עמודים, ואמר: "הנוגדנים של החברה עדיין פעילים". "הכרעת הדין קשה, וזה יום קשה לחברה הישראלית. מדובר בדמויות הבכירות ביותר שהורשעו במעשים חמורים מאין כמותם ונדמה לי שאפשר לשער את מידת העונש. יידע מעתה כל לוקח ונותן שוחד כי גם אם הוא פועל במחשכים, לא לעולם חוסן. הדברים שנשמעו הם חמורים מאוד, מדובר בהרשעה גורפת, ואנו נעתור לעונש ההולם", הוסיף.

פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, שהייתה בצוות התביעה אמרה בעקבות הכרעת הדין המהדהדת כי יצא הצדק לאור. "לפני ארבע שנים הובא אלינו סיפור וחשבנו שהוא בדיוני. לא יכול להיות שכל כך הרבה אנשים מקבלים שוחד בעיריית ירושלים, במסדרונות הממשלה, במנהל מקרקעי ישראל, והיום אמר בית המשפט בקול רם וברור: 'די לשחיתות'. מבחינה זו מדובר בהישג מאוד מאוד גדול לפרקליטות ולמערכת המשפט בישראל".

מנגד, פרקליטו של אולמרט עו"ד רועי בלכר אמר כי לא נאמרה המילה האחרונה וכי צוות ההגנה ישקול את צעדיו. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט הוסיף כי המשפט התבסס על "עד מדינה שהוצהר שהוא זייפן ושקרן ושלצערנו לא יכולנו לחקור אותו נגדית". פרקליטו השני של אולמרט עו"ד אלי זהו אמר: "אנחנו צריכים להבין מה משמעות הסעיפים שהורשע בהם, מה משמעות הסעיפים שזוכה בהם ואיך ממשיכים מכאן. אני לא יכול להגיב על דברים שעדיין לא קראתי, אבל לא נאמר שום דבר על קריסה או אי האמנה באולמרט. בסופו של דבר, הקביעה של השופט היא שלא לקח כספים לכיסו, מדובר על התמיכה באחיו ועל ה-60 אלף שקל לצורך מקצועי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השופט בתיק הולילנד, דוד רוזן. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
"אולמרט פעל לשביעות רצון דכנר". השופט רוזן בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

לדברי השופט, בפרקליטות "יצטרכו להתאמץ" כדי שהוא יסכים לקבל את הסדר הטיעון שנחתם עם שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של אולמרט, ושהורשעה אף היא בסעיפים רבים של קבלת שוחד. "עד המדינה ביקש את קרבתה למען השגת מטרתו. הוא ביקש לקנות את פעולתה לטובתו, והיחס החם שהפגין כלפיה היה דרכו. הוא לא רק דיבר, אלא גם העביר לה כספים. היה לה נוח ונעים לשהות במחיצת אדם שכזה", הוסיף השופט ואמר כי דכנר העביר לה כספים - גם למטרת הבחירות של אולמרט, מה שהגביר את מעמדה בלשכה. בצאתה מבית המשפט אחרי שהורשעה, אמרה זקן: "אם הייתי יכולה לדבר הייתי מדברת, יש לי המון מה להגיד. יבוא יום ואגיד את שעל לבי".

פרקליטה של זקן, עופר ברטל, התייחס להכרעתו של השופט רוזן ואמר: "אנחנו חושבים שמדובר בהכרעת דין מכוננת, אנחנו צריכים כמובן ללמוד אותה. זקן לא חוגגת שום דבר, היא הורשעה בעבירות וחושבת שדרכיה היו לא נכונות. יש ללמוד את הדברים כמו שצריך".

אהוד אולמרט מגיע לביתו בתל אביב לאחר הכרעת הדין בעניין תיק הולילנד. מרץ 2014. יותם רונן
אולמרט מגיע לביתו בתל אביב אחרי הכרעת הדין/יותם רונן

דמות נוספות ומהמרכזיות בפרשה - היזם של פרויקט הולילנד, הלל צ'רני, הורשע במתן שוחד ובהלבנת הון. אביגדור קלנר, שהיה שותף להקמת חברת "הולילנד פארק" הורשע אף הוא בעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, ומי שהיה בתקופה האמורה יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה - הורשע בקבלת שוחד מהיזמים, וספג ביקורת חריפה. "הוא היה מודע ל'תרומות' הגדולות שהועברו, ופעל בניגוד לאמות מידה ראויות", קבע. גם אורי שטרית, שהיה מהנדס עיריית ירושלים, ושנטען כי נתן את האישורים לפרויקט הבנייה הראוותני בתמורה לכספים שנועדו לכסות חובות - הורשע בקבלת שוחד. שאר הנאשמים, בהם גם דני דנקנר, הורשעו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully