וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר המטוס: עוד שלושה עצמים אותרו בים

כלי טיס סיני איתר את העצמים - בצבעים לבן, כתום ואדום - באזור החיפושים החדש אחר המטוס המלזי. אתמול התגלו באזור 11 עצמים. ספינה עם ציוד מיוחד לאיתור הקופסא השחורה בדרך

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לקראת פענוח התעלומה? כלי טיס של סין איתר הבוקר (שבת) שלושה עצמים חשודים באזור החיפושים החדש אחר המטוס המלזי שנעלם לפני שלושה שבועות באוקיינוס ההודי. סוכנות הידיעות הסינית הרשמית דיווחה כי צבעם של העצמים לבן, אדום וכתום.

מטוס אוסטרלי נוחת בעיר פרת' לקראת השתתפותו בחיפושים אחר המטוס המלזי, 29 במרץ 2014. רויטרס
מטוס אוסטרלי המשתתף בחיפושים. הבוקר בעיר פרת', אוסטרליה/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר אמר ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט כי ספינה של חיל הים האוסטרלי תצא לאוקיינוס ההודי ועליה ציוד ייעודי לאיתור הקופסה השחורה של המטוס המלזי שהמריא לפני שלושה שבועות מקואלה לומפור והתרסק מסיבה שטרם התבררה. "הציוד יילקח לאזור החיפושים שבו הסיכויים למצוא דבר מה הם הטובים ביותר, ואם יש סיבה טובה לפרוש אותו, הוא ייפרש", אמר אבוט. הוא ציין כי טרם נצפו בשטח השברים שאתמול דווח כי נראו מהאוויר באזור החיפושים החדש, הנמצא כ-1,100 קילומטרים מצפון לזה שהתמקדו בו קודם לכן. "אל לנו להמעיט במורכבות של המלאכה הזאת", הוסיף אבוט. "מדובר בים עוין. אנו מנסים למצוא פיסות קטנות של הריסות בתוך אוקיינוס רחב ידיים".

תעלומת המטוס המלזי - כותרות אחרונות:
הוסט אזור החיפושים אחר המטוס: עוד 10 עצמים זוהו
עוד 300 עצמים זוהו באוקיינוס ההודי
סודות הקופסה השחורה: יוצאים למרוץ נגד הזמן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אחד העצמים שאותר בדרום האוקיינוס ההודי, כנראה חלק של המטוס המלזי. צילום מסך טוויטר, רשת החדשות CCTV NEWS, צילום מסך
"פיסות קטנות של הריסות בתוך אוקיינוס רחב ידיים". אחד העצמים שנצפו באוקיינוס ההודי/צילום מסך, צילום מסך טוויטר, רשת החדשות CCTV NEWS

הבוקר עדכנה הרשות האוסטרלית לבטיחות ימית (AMSA) כי החיפושים חודשו עם עלות השחר באזור, בהשתתפות שמונה כלי טיס ושש ספינות מכמה מדינות, בהן אוסטרליה, ניו זילנד, סין ויפן. המטוס הסיני היה הראשון להמריא בבוקר מהיבשת לעבר האוקיינוס, וגם ספינה סינית מפליגה באזור. תנאי מזג האוויר אפשרו את חידוש החיפושים בבוקר, אולם אלה צפויים להפוך גרועים יותר בהמשך היום.

קווין שורט מחיל האוויר של ניו זילנד אמר הבוקר לכלי התקשורת כי מקבץ של 11 עצמים מלבניים ולבנים זוהו אתמול מתחת לפני הים, כ-1,600 קילומטרים ממערב לעיר האוסטרלית פרת'. "קשה לזהות אותם כי כל מה שאתה רואה הוא חתיכת חומר מלבנית באורך מטר", הסביר.

מלזיה ביום שאחרי ההודעה על התרסקות המטוס. 25 במרץ 2014. AP
משפחות הנוסעים ממשיכות לקוות/AP

שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, הסביר כי בשל הסחף באוקיינוס, אזור החיפוש החדש הזה עדיין יכול להלום את העצמים הפוטנציאליים שזוהו בתצלומי לוויין שונים במהלך השבוע האחרון. "מגוון העצמים הפוטנציאליים והקושי לזהות אותם מראה כמה החקירה הזאת מורכבת", הוסיף.

מאז נעלם, איתרו לוויינים של כמה מדינות עצמים שעל פי החשד שייכים למטוס הבואינג 777. שלשום דווח כי לוויין תאילנדי איתר 300 עצמים צפים באוקיינוס ההודי. את העצמים איתר לוויין המשמש את סוכנות החלל של תאילנד לצרכים אזרחיים, במרחק של כ-200 קילומטר מהאזור שבו נערכים החיפושים אחר המטוס. העצם הגדול ביותר שאותר במים הוא ברוחב 15 מטרים, ורוחבו של הקטן ביותר - שני מטרים.

(עדכון ראשון: 6:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully