וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסה המלזית: "תמונות הנוסעים האיראנים זויפו"

משטרת מלזיה הודתה לפי דיווח ב"דיילי מייל" כי פלג גופו העליון של אחד הנוסעים שעלו לטיסה עם דרכון גנוב "הולבש" על פלג גופו התחתון של השני, אולם הדבר נעשה "לא בכוונה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נסיבות היעלמות טיסת מלזיה איירליינס MH370 עדיין לא ברורות, והבוקר (שני) מדווח כי תמונות שני הנוסעים האיראנים שעלו לטיסה באמצעות דרכונים אוסטרים גנובים – זויפו. ב"דיילי מייל" הבריטי דווח כי למעשה משטרת מלזיה הודתה בכך שנעשתה עבודת ריטוש על התמונות כך שפלג הגוף התחתון של השניים בתמונות שפורסמו הם למעשה אותו אדם, ואילו פלג הגוף העליון הוא של שני הנוסעים.

תעלומת המטוס המלזי - סיקור מיוחד:
שברי המטוס? "עצמים חשודים" זוהו בים
קברניט הטיסה והשיחה מהאישה המסתורית
54 דקות התשדורת החשודות מתא הטייס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותם נעליים, אותם מכנסיים, אותן מרצפות, פלג הגוף העליון שונה. מהרדאד ומוחמדרזא/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואכן, מבדיקת התמונות ניתן לראות כי שני החשודים, שזוהו כפוריה נור מוחמד מהרדאד בן ה-19 ודלבר סייד מוחמדרזא בן ה-29, לובשים מכנסיים ירוקות, נועלים נעלים חומות זהות ואף עומדים בצורה זהה – מה שהעלה את החשד לאיזושהי מניפולציה שנערכה על התמונות. על פי הדיווח, משטרת מלזיה אישרה שפלג הגוף העליון של אחד הנוסעים "הולבש" על תמונת פלג הגוף התחתון של השני (שתמונתו נותרה אותנטית), אולם במלזיה ציינו כי הדבר "לא נעשה בכוונת זדון או במטרה להוליך שולל".

הרשויות שחררו את תמונות הצעירים האיראניים שנכנסו לקואלה לומפור בעזרת דרכוניהם האיראניים, שם כנראה השיגו את הדרכונים הגנובים – אחד איטלקי והשני אוסטרי – ועלו לטיסה שנעלמה לפני כשבועיים שעל סיפונה 239 נוסעים ואנשי צוות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014. מאתר ממשלת אוסטרליה, מערכת וואלה!
אזור החיפושים. המפה מתוך אתר ממשלת אוסטרליה/מערכת וואלה!, מאתר ממשלת אוסטרליה

מאז היעלמות הטיסה ב-8 במרץ, עדיין לא הצליחו הרשויות במלזיה להשיב על שתי שאלות שקשורות זו לזו: היכן שברי המטוס, בהנחה שהוא התרסק, ומה נסיבות ההתרסקות. לאורך החיפושים, התפרסמו כמעט מדי יום ספקולציות והשערות לגבי נסיבות היעלמות המטוס. רק אתמול דווח כי קברניט הטיסה, זהרי אחמד שאה, קיבל שיחת טלפון מאישה שחייגה מטלפון שנרכש בזהות בדויה. מדובר באחת השיחות האחרונות שקים הקברניט לפני שהמריא. השיחה המסתורית התגלתה כאשר בחנו החוקרים את רשומות הטלפון של הטייס ושל טייס המשנה בניסיון להתחקות אחר פעולותיהם האחרונות באותו יום ולראיין אנשים ששוחחו עמם.

בתוך כך, עשרות כלי טיס וכלי שיט ממשיכים בניסיונות לאתר את שברי הטיסה, כשאזור החיפושים העיקרי נמצא כ-2,500 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פרת' שלחופה המערבי של אוסטרליה. הלילה זיהה מטוס של חיל האוויר הסיני "עצמים חשודים" בדרום האוקיינוס ההודי, וספינה אוסטרלית כבר עושה את דרכה לאזור בניסיון לאתר ולמשות את אותם עצמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully