וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטוס המלזי סטה ממסלולו לפני שאבד עמו הקשר"

רשת NBC דיווחה כי טיסה 370 של מלזיה איירליינס סטתה ממסלולה 12 דקות לפני שטייס המשנה העביר את השדר האחרון. "מערכות טיסה מחשבות מסלול חלופי במקרי חירום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חברו של הקברניט: לא מאמין שהוא חטף את המטוס

מטוס חברת מלזיה איירליינס, שנעלם לפני כשבוע וחצי במהלך טיסה מבירת מלזיה קואלה לומפור לסין, סטה ממסלול הטיסה המקורי כ-12 דקות לפני שטייס המשנה - פאריק עבדול חמיד, העביר ברשת הקשר את השדר האחרון שהתקבל מהמטוס: "הכל בסדר, לילה טוב". רשת NBC דיווחה הלילה (רביעי), מפי מקור המעורה בפרטי חקירת המקרה, כי ההוראה לסטות ממסלול הטיסה המקורי של מטוס הבואינג 777 שהכיל 239 נוסעים ואנשי צוות הוזנה למערכת הממוחשבת של המטוס לפני קבלת התשדורת האחרונה מטיסה 370 ב-8 במרץ.

היעלמות טיסה 370 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
שליח וואלה! למלזיה, על מדינה מיואשת שלא מצפה לנסים
"8-7 הקשות במחשב המטוס הסיטו את הטיסה מיעדה"
מפקפקים ברשויות: "מחר יגידו שחייזרים חטפו את המטוס"

על פי המקור, הגילוי מצביע על כך שהסטייה ממסלול הטיסה המקורי תוכננה ואירעה לפני שרשויות התעופה המקומיות איבדו קשר עם הטייסים, אך לא בהכרח מוכיחה כי היה במעשה מניע נסתר. "יש מערכות טיסה אוטומטיות שמחשבות מסלול טיסה חלופי במקרי חירום", הסביר בראיון לרשת NBC גרג פיית, לשעבר חוקר במועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתיבי הטיסה המשוערים של המטוס המלזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "אנו לא יודעים אם הסטייה הייתה למעשה חישוב של מסלול טיסה חלופי במטרה לחזור לקואלה לומפור, או שמא מדובר בכוונה להסיט את מסלול הטיסה למקום אחר מאשר בייג'ינג".

הרשויות במלזיה בודקות חשד לפיו המטוס הוסט במתכוון ובצעד שנראה כמו חטיפה. במוקד החשד - הטייס זהארי אחמד שאה וטייס המשנה פאריק עבדול חמיד. המשטרה המקומית פשטה על בתיהם של השניים ולא איתרה בהם הודעות התאבדות. חוקרי היעלמות טיסה 370 סבורים כי המטוס ככל הנראה הוסט מנתיבו מאות ואלפי קילומטרים, כך שטווח ההימצאות האפשרית שלו הוא עצום. בחיפושים אחרי מטוס הבואינג משתתפות 26 מדינות, והם מתפרשים על פני שטח ענק - מהים הכספי בצפון ועד לדרום האוקיינוס ההודי מהצד השני.

טיסה 370: "המטוס טס בגובה נמוך כדי שלא יאותר". רויטרס
"הכל בסדר, לילה טוב". הטייסים של טיסה 370/רויטרס

בחיפושים משתתפים בין היתר כלי שיט של אוסטרליה אשר תרים בדרום האוקיינוס ההודי. סין הקצתה 21 לוויינים למען המשימה חסרת התקדים בהיקפה.

אתמול דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" לפי גורמים אמריקנים בכירים כי המטוס סטה מנתיבו המתוכנן לכיוון מערב באמצעות שימוש במערכת ממוחשבת בתוך תא הטייס, ובידי אדם שיש לו ידע במערכות אוויריות. הודעה זו מחזקת את אחת ההשערות להיעלמות המסתורית לפיה הטייסים הם אלה שאחראים למקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully