וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העיצומים במשרד החוץ: תקוע בתאילנד בסכנת חיים

דרכונו של חולה הלב סטיוארט וולמן נגנב. כשפנה למשרד החוץ התברר שאין מי שיטפל בפנייתו, וכעת הוא אינו יכול לשוב ארצה. "זו יריקה בפנים. איך מדינה זונחת אזרח במצב כזה?"

סטוארט וולמן שנגנב דרכונו וממתין לקבלת מסמך שיאשר את יציאתו מתאילנד. מרץ 2014. באדיבות המצולמים
"קשה לתאר את התחושות". סטיוארט וולמן/באדיבות המצולמים

סטיוארט וולמן, תושב מודיעין בן 58, טס בחודש שעבר לטיול בתאילנד יחד עם אשתו. בשלב מסוים במהלך החופשה נגנב דרכונו באחד מאיי המדינה, והוא פנה למשרד החוץ במטרה להנפיק לו מסמכי מעבר זמניים, אשר יאפשרו לו לשוב בחזרה לישראל. אולם, וולמן הופתע לגלות שעובדי המשרד שובתים, ואין מי שיסייע לו בבקשתו. בשל העובדה כי וולמן הוא חולה לב המקבל טיפול תרופתי למניעת היווצרות קרישי דם בגופו, חוסר מענה לפנייתו בהקדם עלול לגרום להשלכות חמורות על מצבו הבריאותי.

"קשה לתאר את התחושה להיות במדינה זרה עם בעיות רפואיות חמורות ללא מסמך מזהה, ופנייה לגוף היחיד אליו אתה שייך נתקלת ביריקה בפנים וטריקת דלתות", אמר בזעם בנו של וולמן, יובל, השוהה עמו כעת בתאילנד. "המצב הרפואי של אבי הולך ומידרדר מיום ליום והתקווה היחידה שלו היא הנפקת דרכון שיאפשר את חזרתו ארצה כדי לקבל את הטיפול הנדרש". לטענתו, פנייתו של אביו למשרד החוץ נתקלה בתגובה חסרת רגישות, לפיה "יש הרבה בתי חולים בתאילנד". גם הפנייה לוועדת חריגים של המשרד נתקלה בדחייה, שכן לטענתם, "אין מדובר במקרה של חיים או מוות".

עוד בנושא השביתה במשרד החוץ:
בשל העיצומים במשרד החוץ: תקועים עם התינוק בנפאל
האפיפיור יבטל? משרד החוץ שובת, והמדינה נפגעת
לאחר פניית וואלה!: נתקעו בהודו - ויקבלו דרכון

סטוארט ויובל וולמן. מרץ 2014. באדיבות המצולמים
גם הדרכון האמריקני לא עוזר. סטיוארט/באדיבות המצולמים

בלית ברירה, פנתה משפחת וולמן לרשויות בתאילנד, בתקווה שאלה ינפיקו לאב המשפחה מסמך שיאשר את יציאתו מהמדינה - כפי שנעשה לעיתים במקרים בהם למדינתם של התיירים בתאילנד אין שגרירות במדינה. "ישבנו עם סגן שר ההגירה שהקשיב לסיפור שלנו בקשב רב, ובמשך שעות ניסה לעזור לנו בכל דרך אפשרית", אמר יובל. "הוא התקשה מאוד להבין כיצד מדינה זונחת אזרח שלה במצב חירום שכזה, אך לצערנו, בשל קשיים ביורוקרטיים, לא היה באפשרותו לסייע לאבי ללא אישור של שגרירות ישראל".

ברשותו של וולמן דרכון אמריקני, אך אין באפשרותו לעשות בו שימוש על מנת לצאת מהמדינה משום שתאילנד אינה מאפשרת יציאה עם דרכון השונה מדרכון הכניסה למדינה.

בינתיים, באתר משרד החוץ ממשיכה להופיע אותה הודעה מאז תחילת החודש האומרת: "בשל סירובו של משרד האוצר לפתור את סכסוך העבודה במשרד החוץ, השירות הדיפלומטי הישראלי חידש את העיצומים. נחזור לעדכן באופן רגיל עם השגת פיתרון משביע רצון לסכסוך".

תגובת יאיר פרומר, יו"ר ועד העובדים לא נמסרה.

(עדכון ראשון 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully