וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העיצומים במשרד החוץ: תקועים עם התינוק בנפאל

אורן ושרון קיימו הליך פונדקאות במדינה, אך כאשר ביקשו להנפיק דרכון לבנם בן החודשיים כדי לשוב לישראל - נדחו. "מאוכזבים והמומים מהרוע והאכזריות בהם ועד העובדים נוקט"

אילוסטרציה. ShutterStock
"תחושה קשה מאוד כשמחזיקים את הבן שלנו כבן ערובה"/ShutterStock

זוג ישראלים תקוע בנפאל עם תינוק בן חודשיים שנולד בהליך פונדקאות במדינה, בשל סירוב ועד עובדי משרד החוץ לאשר הנפקת דרכון ישראלי לתינוק, עקב העיצומים בהם נוקטים עובדי המשרד. למרות שבשבוע שעבר כבר ניתן אישור להנפקת הדרכון, חזר בו ועד העובדים לאחר יומיים - וסירב לאשר את בקשת ההורים הטריים.

"זו תחושה קשה מאוד כשמחזיקים את הבן שלנו כבן ערובה במאבק בין משרד החוץ לבין משרד האוצר", אמרו אורן ושרון, הוריו של נאור הקטן. "כואב לנו שמישהו מוכן לקחת סיכון על הגב של הבן שלנו, ולהותיר אותו במקום שיש בו תנאים לא פשוטים ללא מעקב רפואי נדרש, בשל שביתה. מישהו מהוועד ייקח אחריות אם יקרה משהו?".

עוד בוואלה! חדשות:
חשש: עציר אריתראי שחולה בשחפת הדביק נוספים במחלה
חשד: נערה אומצה למשפחת אומנה - ונאנסה על ידי האב
כך עלתה המשטרה על כנופיה שפרצה כספות של "אגד"

זוגות חד-מיניים שבו מתאילנד עם תינוקותיהם לאחר הליך פונדקאות, ינואר 2014. צילום: זאב ינאי,
"עוול גדול". ישראלים שנתקעו עם תינוקותיהם בתאילנד, ינואר האחרון/צילום: זאב ינאי

נאור נולד בחודש ינואר האחרון לאחר הליך פונדקאות שביצע הזוג במדינה הדרום-אסיאתית. לאחר לידתו, ביצע הזוג את ההליך הסטנדרטי לצורך קבלת דרכון ישראלי, שכולל בדיקת רקמות להוכחת קשר גנטי וקבלת פסק דין הצהרתי המעיד על הורות גנטית. מדובר בהליך סטנדרטי, הנמשך בדרך כלל כחודש, ובמסגרתו פונים ההורים לנציגות הישראלית עם פסק הדין ואישור רשות האוכלוסין וההגירה, וזו מצדה מנפיקה דרכון המאפשר את כניסת התינוק לארץ.

אולם, בשל עיכובים ביורוקרטיים מצד הרשויות הנפאליות, רק בשבוע שעבר קיבל הזוג, ועמו זוג נוסף השוהה במדינה עם תאומים, את אישור רשות האוכלוסין וההגירה להנפקת דרכון ישראלי. עם קבלת האישור, פנו הזוגות מיידית לשגרירות הישראלית בבקשה להנפקת דרכונים, אך בשל העיצומים בהם נוקטים עובדי המשרד הם הופנו לקבלת אישור ועדת חריגים של ועד העובדים, שאישרה את הבקשות ביום חמישי שעבר. הזוגות היו מרוצים, וחשבו כי תוך זמן קצר ישובו בחזרה לישראל בתום חודשיים לא פשוטים בנפאל. "עדכנו את המשפחות שלנו שבסוף השבוע אנחנו בישראל, וההתרגשות הייתה גדולה", אמר אורן.

אלא שמהר מאוד התחלפה ההתרגשות באכזבה. "קיבלנו מייל, לפיו הוועד התחרט על אישור בקשתנו ואישר רק את בקשת הזוג השני בשל מצבה הרפואי של התינוקת שלהם", אמר אורן. "היה לנו קשה מאוד עם ההכרה בכך שהוועד משתמש בבננו ככלי נשק במאבק מול האוצר. אנחנו מאוכזבים והמומים מהרוע והאכזריות בהם הוועד נוקט. נגרם לנו עוול גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"עלול להיגרם נזק בלתי הפיך לתינוק"

ביום שלישי האחרון הגיש הזוג בקשה נוספת לוועדת החריגים. "בעולם המערבי נהוג שתינוק נדרש למעקב התפתחותי מדי שבועיים, על מנת לוודא שהוא גדל ומתפתח כראוי, מקבל תזונה נאותה ומשיג את אבני הדרך ההתפתחותיות התואמות לכל גיל. היעדר מעקב שכזה חושף את התינוק לבעיות בהתפתחות התקינה", כתבו השניים בפנייתם לוועדת החריגים.

"ניסינו לפנות למרפאת הילדים המתקדמת ביותר שהצלחנו למצוא כאן, אך מעבר לשימוש בסטטוסקופ הם לא בדקו הרבה והרופא לא הבין מדוע אנו פונים אליו כאשר הילד לא מגלה סימנים של מחלה קשה. איני רופא, אך ידוע לי שישנן בעיות שאם יתגלו בשלב מאוחר מדי, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך. מכיוון שבקשתי הראשונה נדחתה, לא נותר לי אלא להתחנן אליכם, שתאפשרו לנו לחזור הביתה על מנת שלא נצטער בדיעבד אם חלילה יהיה אסון". פנייה זו נדחתה בלקוניות, במילים אלו: "לצערנו, לא נוכל לאשר ולהחריג בקשה זו".

לפני כשנה הכריזו עובדי משרד החוץ על סכסוך עבודה בשל אי-עדכון שכרם זה עשור. דיפלומט צעיר משתכר נכון להיום 5,700 שקלים ברוטו במשך חמש שנים, ורק כעבור עשור עולה שכרו ל-9,000 שקלים ברוטו. השבוע הכריזו העובדים על עיצומים לאחר שהליך גישור שהתנהל מזה שבעה חודשים עם משרד האוצר נכשל. עיצומים אלו כוללים הפסקת כל השירותים הקונסולריים, כמו גם אי-טיפול בביקורים רשמיים בארץ ובחו"ל של נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "שליחיה של ישראל עובדים מסביב לשעון כדי לסייע לישראלים הנמצאים במצוקה או זקוקים לסיוע בכל העולם. לצערנו, לאחר שנה שבה עשינו כל שביכולתנו כדי לגבש הסכם שישים סוף למשבר המוביל לקריסת שירות החוץ, בשל אטימות משרד האוצר נאלצנו לפתוח בעיצומים. כרגע מטופלים אך ורק מקרים של פיקוח נפש. אנחנו קוראים לשר האוצר להיות המבוגר האחראי שישים קץ באופן מיידי להתנהגות חסרת האחריות של פקידיו, הפוגעים ביחסי החוץ, באזרחיה ובחוסנה הלאומי של מדינת ישראל באופן אנוש".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully