וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: עציר אריתראי שחולה בשחפת הדביק נוספים במחלה

12.3.2014 / 21:54

זר אריתראי שנעצר בחשד לשוד ושהה בבית המעצר אבו כביר בתל אביב התגלה כחולה בשחפת וכעת הוא מאושפז בשמואל הרופא. קיים חשש כי אזרחים שבאו עמו במגע נדבקו במחלה הזיהומית

נתין אריתראי, ששהה בבית המעצר אבו כביר בתל אביב, התגלה אתמול (שלישי) כחולה שחפת. לאחר אבחון המחלה, הועבר הנתין לבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב. קיים חשד כי גם אזרחים נדבקו במחלה ובמשטרה מתכוונים לתחקר ולאתר את השוטרים, הסוהרים והעצורים האחרים, שבאו במגע עם העציר החולה במחלה המידבקת.

החולה נעצר בחודש ינואר וכתב אישום הוגש נגדו בגין שוד אלים, שביצע לכאורה בדצמבר אשתקד בנתין אריתראי אחר. בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו עד לקבלת החלטה אחרת, והוא הופקד בידי שרות בתי הסוהר והושם בבית המעצר אבו כביר בתל אביב.

עוד בוואלה! חדשות
נתניהו: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה"
חשד: נערה אומצה למשפחת אומנה - ונאנסה על ידי האב
חוק יסוד: משאל העם אושר בקריאה שנייה ושלישית

אילוסטרציה. ShutterStock
החולה הועבר לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא/ShutterStock

במהלך מעצרו התגלה כי הוא חולה מאוד ועלה החשד כי מדובר במחלת השחפת. העציר עבר סדרת בדיקות, ואתמול התקבל האבחון שחשף כי מדובר בשחפת פעילה. זוהי מחלה זיהומית מדבקת ביותר, הפוגעת בדרך כלל בריאות. השחפת מועברת בדרך כלל באמצעות שיעולו של החולה. ושיעורי התמותה ממנה גבוהים, במיוחד במדינות עולם שלישי. על פי ההערכות, העציר הגיע לישראל מאפריקה כשהוא כבר נושא את המחלה.

במשטרה פועלים בשעות האחרונות לאתר בדחיפות את השוטרים שהיו במגע ממושך עם העציר החולה, בדגש על חוקרים ועל מי שליוו אותו לבית המשפט. בהנחיה שיצאה במשטרת מחוז תל אביב והגיעה לידי וואלה! חדשות, הם נקראים להגיע במהרה ועוד היום למרפאת המחוז על מנת להיבדק.

כמו כן, התבקשו במרחב יפתח לקיים תחקיר מקיף על מקומות הימצאותו של העציר מרגע מעצרו ועל כל מי שיכול היה לבוא במגע עמו – כולל סנגוריו ואף אזרחים ששהו באותו אולם בו שהה בבית המשפט. גם בשרות בתי הסוהר נכנסו לכוננות – וממתינים להנחיות משרד הבריאות. בשב"ס אישרו כי מדובר בעציר שאובחן כסובל משחפת פעילה: "הוא אושפז בבית החולים ושב"ס יפעל על פי הנחיות משרד הבריאות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully