וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה"

12.3.2014 / 19:45

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת בריטניה הזהיר ראש הממשלה את ארגוני הטרור בעזה: "לא נירתע לפגוע באלה שמנסים לפגוע בנו". קמרון: "זוהי התקפה בלתי מתקבלת"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

בעקבות המתקפה החמורה על ישראל, במהלכה שוגרו מרצועת עזה עשרות רקטות ליישובי הדרום, כינס הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בירושלים, בנוכחות ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, המבקר בארץ. "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים שהתקיימה בבית ראש הממשלה. "אנחנו לא נירתע לפגוע באלה שמנסים לפגוע בנו, ואנחנו נמשיך להגיב בתקיפות נגד גורמי הטרור ברצועה".

"זוהי התקפה בלתי מתקבלת על אוכלוסייה אזרחית, ואנחנו מגנים זאת בכל תוקף", אמר קמרון, שהבהיר כי המצב מדגיש את הבטחת ביטחונה של ישראל. "אני אומר בקול אחד: מדינה פלסטינית יכולה לקום רק דרך דיאלוג ולא דרך טרור".

עוד על ההסלמה בדרום
צה"ל תקף בעזה; הג'יהאד: "פתחנו במבצע 'שבירת שתיקה'"
תושבי הדרום מודאגים: "חזרנו לתחושה מ'עמוד ענן'"

כשנשאל לגבי חלקו של מפעל ההתנחלויות כגורם מתסיס, אמר נתניהו כי ההתנחלויות הן תוצאה של הסכסוך ולא הגורם לסכסוך. "כאשר שואלים את הטרוריסטים שיורים הערב על ישראל מדוע הם עושים זאת, הם לא אומרים שהם רוצים 'לשחרר את הגדה המערבית' אלא 'לשחרר את פלסטין', כולל יפו וחיפה. חוסר הנכונות לקבל את המדינה היהודית קדם בעשרות שנים להתנחלויות".

ראש הממשלה הבריטי הבהיר כי ארצו מתנגדת להתנחלויות "לא בגלל שאנחנו נגד ישראל אלא בגלל שההתנחלויות פוגעות בסיכוי לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים, שהוא אינטרס מובהק של ישראל וגם של הפלסטינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון במסיבת עיתונאים . מרץ 2014. טלי מאייר
"מדינה פלסטינית יכולה לקום רק דרך דיאלוג ולא דרך טרור". קמרון ונתניהו, הערב/טלי מאייר

בסך הכל נורו כמעט 60 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות ונתיבות. המתקפה המתוזמנת מכמה מוקדי שיגור היא המסיבית ביותר בשנה וחצי האחרונות. 8 מהרקטות נפלו בשטחים מיושבים ו-3 יורטו בעודן באוויר על-ידי מערכת "כיפת ברזל". אחת הרקטות התפוצצה בשדרות ופערה חור במדרכה.

לאחר הירי, תקף הערב צה"ל שתי תשתיות טרור ברצועת עזה באמצעות טנקים. בנוסף, דווח שמטוסי קרב של חיל האוויר חגו בשמי עזה. הג'יהאד האיסלאמי, שלקח אחריות על המתקפה המסיבית ביותר מאז "עמוד ענן", הודיע כי הוא פתח במבצע "שבירת שתיקה", וטען כי ירה עד כה כ-130 רקטות לעבר ישראל. בעקבות ההסלמה הורה פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה להישאר במרחבים המוגנים, ובצד השני פינה חמאס מפקדות ברצועה מחשש לתגובת נגד רחבה יותר של צה"ל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כוחות הביטחון ליד מקום הנפילה בשדרות/דייב בוימוביץ'

מוקדם יותר כונס דיון הערכת מצב בהשתתפות סגן הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, מפקד חיל האוויר אמיר אשל ומפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, כדי לגבש המלצות להמשך הפעולה. גורם ביטחוני מסר כי מטח הרקטות הוא "הפרה גסה וחמורה של ההבנות עם חמאס ברצועת עזה, ומערכת הביטחון וצה"ל ישקלו את אופי התגובה". עם זאת, לעת עתה אין כוונה לבטל את הלימודים באזור העימות, ועדכון נוסף יינתן בהמשך.

המתקפה מהיום באה אחרי שאתמול הרג צה"ל שלושה פלסטינים, פעילי ג'יהאד, שניסו לשגר פצצות מרגמה לעבר כוח שנע באזור גדר המערכת. החיילים השיבו באש לעבר מקור הירי, וזמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר את חוליית המשגרים. נמסר כי השלושה, בני 23, 24 ו-33, היו אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד, ועל פי הודעת הארגון הם "התעמתו עם האויב כדי לעצור פלישה של הכיבוש".

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כוחות צבאיים בשדרות/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully