וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק יסוד: משאל העם אושר בקריאה שנייה ושלישית

12.3.2014 / 20:03

מליאת הכנסת אישרה פה אחד את החוק, שיחייב לקיים משאל עם לפני כל החלטה להחזיר שטחים במסגרת הסדרים מדיניים. האופוזיציה החרימה את הדיונים. נתניהו: "זו החלטה היסטורית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון בכנסת בנושא יוזמת השלום הערבית בעקבות חתימות 40 ח"כים. מאי 2013. עומר מירון
"הדבר הנכון והצודק מבחינה דמוקרטית". בנימין נתניהו/עומר מירון

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק יסוד: משאל עם. בעד החוק הצביעו 68 חברי כנס, ולא היו מתנגדים או נמנעים. חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את ההצבעות על החוק.

חוק יסוד: משאל עם יהפוך את חוק משאל העם, שחוקק בכנסת ה-18, לחוק יסוד. סיעות הליכוד והבית היהודי דרשו את אישור החוק כחלק מההתחייבות להעביר את חוק הגיוס ואת חוק המשילות, שהתקבלו בכנסת בימים .

על פי החוק, ייערך משאל עם על כל הסכם מדיני שיכלול העברה של שטח בריבונות ישראלית לריבונות זרה. במקרה שבו יזכה ההסכם לרוב של 80 חברי כנסת לפחות, לא יידרש משאל עם. חוק היסוד הוא משוריין ושינויו יחייב רוב של חברי הכנסת.

עוד בוואלה! חדשות
מטח רקטות כבד מעזה לעבר הדרום, 8 נפלו בשטח מיושב
קמרון בכנסת: "השלום יביא לקץ של גינויי ישראל באו"ם"

בנט בנאום ראשון בכנסת: "אחי החרדים - שאו בנטל". צילום מסך
"ראוי לקרוא לחוק הזה 'חוק אחדות עם'". השר נפתלי בנט/צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש באופן חריג לדבר בפני המליאה לפני ההצבעה, ואמר: "החלטה על הסדר מדיני חייבת להתקבל על ידי העם. זה הדבר הנכון והצודק מבחינה דמוקרטית שיכול לשמור על השלום הפנימי בתוכנו, שהוא לא פחות חשוב מהשלום החיצוני. זו החלטה היסטורית".

יו"ר מפלגת "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, השיב במליאת הכנסת בשם הממשלה על חוק משאל העם : "השבוע לפני תשע שנים הכנסת אישרה את יישום תכנית ההתנתקות. היו חברי כנסת שהסבירו איך זה יעזור לביטחון ויביא שלום. היום, אותם אנשים מספרים לנו על החרם, למרות שכל מנהיגי העולם אומרים שאין חרם", אמר השר.

עוד אמר כי אילו חוק משאל העם היה קיים לפני ההתנקות, יתכן שהיא לא הייתה יוצאת לפועל ותושבי הדרום לא היו צריכים לשבת היום במקלטים. "אם בשמאל כל כך בטוחים שיש להם רוב, ממה הם מפחדים? צריך להאמין בעם שלנו. החוק יפעל בדיוק במקרים שמסכנים ומפלגים את עם ישראל, ולכן ראוי לקרוא לחוק הזה 'חוק אחדות העם'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully