וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עלתה המשטרה על כנופיה שפרצה כספות של "אגד"

במשך חודשים פרצו אלמונים כספות במשרדי חברת האוטובוסים בסופי שבוע וגנבו מאות אלפי שקלים. ממצא פורנזי שהתגלה באחת הכספות שנעקרו בראשון לציון הוביל למעצר ראשון בפרשה

תושב ראשון לציון כבן 40 נעצר לפנות בוקר (שלישי) בחשד שפרץ, עם כמה אנשים נוספים, למשרדי חברת "אגד" בכמה ערים – ויחד הם פיצחו כספות וגנבו מאות אלפי שקלים. במשטרה סבורים כי חברי הכנופיה פרצו לעסקים נוספים בשיטה דומה ומתכוונים לבצע בקרוב מעצרים נוספים בפרשה.

עוד חדשות בתחום משפט ופלילים:
מחדל? העציר שהתאבד אמור היה להיות בהשגחה
ישראלי נעצר בנתב"ג בחשד שניסה לסחור עם איראן
משה פרץ הכחיש שמעל במיליון שקל: מרגיש מצוין

כידוע, "אגד" מפסיקה את פעילותה בכל סוף שבוע עם כניסת השבת ומחדשת את תנועת האוטובוסים במוצאי השבת. מרבית סניפי החברה בתחנות המרכזיות ברחבי הארץ נותרים ריקים בסופי שבוע, אולם הכספות באותם סניפים מלאות בפדיון של החברה שנאסף ביממה הקודמת.

כלי פריצה שנמצאו בביתו של חשוד שפרץ כספות במשרדי אגד. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
כלי פריצה שנמצאו בבית החשוד בראשון לציון/חטיבת דובר המשטרה

בחודשים האחרונים פרצו אלמונים למשרדי חברת התחבורה הציבורית בתל אביב, ראשון לציון, רחובות ואשדוד. על פי החשד, האלמונים – שזכו לכינוי "כנופיית אגד" בשל ההערכה שהם אחראים לכל הפריצות למשרדי החברה – נהגו לבצע את זממם בסופי שבוע, כאשר המשרדים סגורים. הם פיצחו את הקודים של הכספות במשרדים וגנבו מאות אלפי שקלים מכל כספת.

"כנופיה מתוחכמת ומקצוענית"

באחד מסופי השבוע של החודש שעבר נפרצו משרדי החברה בראשון לציון. הפורצים עקרו כמה כספות שהיו במקום, פיצחו את הקודים שלהן וגנבו למעלה מ-300 אלף שקלים. דבר הפריצה התגלה רק עם הגעת העובדים למשרדים בצאת השבת, ואלה הזעיקו את משטרת ראשון לציון שפתחה בחקירה. מפקד התחנה, סגן-ניצב איציק מנשה, הטיל את החקירה על צוות מיוחד של היל"פ (היחידה ללוחמה בפשיעה) של התחנה.

להערכת חוקרי המשטרה, הפורצים שהו במשרדי החברה בראשון לציון במשך כמה שעות. "מדובר בכספות תעשייתיות מסיביות וכדי לפצחן נדרשת עבודה מיומנת של מקצוענים שהשתמשו בציוד מתקדם", הסביר גורם במשטרת מרחב שפלה.

במהלך החקירה, חשפו החוקרים ממצא פורנזי בתוך אחת הכספות הקושר לדבריהם את החשוד, המוכר למשטרה מתחום עבירות הרכוש, לפריצה. לאחר חקירה סמויה, החליטו במשטרה לפשוט אתמול על ביתו של החשוד, שם נמצא ציוד רב לפריצת כספות, שכלל מברגות ומקדחים. "אנחנו מתכוונים לבצע מעצרים נוספים בפרשה", אמר גורם בכיר במשטרת מרחב שפלה. "אין ספק שמדובר בכנופיה מתוחכמת ומקצוענית שהצליחה לפצח כספות ברמת אבטחה גבוהה ביותר".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully